OR a ta ich "hlupa" specialka....

  • 19 príspevkov
  • blast3r 12.03.2008 - 22:03

    Dnes som prisiel velmi ale velmi nahnevany z orange.....

    Bol som totiz tam reklamovat MT. Uz stvrty krat (!).....

    1. Zavada - Nesiel zapnut(prehrali mi FW)

    2. Zavada - display(Vymenili mi ho...)

    3. Zavada - Nenahraval Audio pri natacani videa.. (prehrali mi FW + nejaku suciastku vymenili tusim IC-648 ci tak nejako...)

    4. Zavada - Nesiel zapnut(cakam na opravu...)

    Doteraz som bol na 99,999999999999% presvedceny ze pri 4. akejkolvek zavade mozem poziadat o specialku....

    Avsak dnes som sa dozvedel opak. Slecna mi tam tvrdila, ze specialka moze byt len ak su 3 rovnake zavady... Potom som jej polozil otazku, ze ked budem mat 100 roznych chyb, ze ci 100 krat pojde telefon na reklamacku.... Na moju otazku odpovedala ze ANO....

    Kedze sa mi to nechcelo verit, bolo dobedie a nikoho ineho(rozumej zakaznikov) tam nebolo v tej predajni, tak som sa opytal aj dvoch inych tetusiek z orange a tie mi tiez vyvratili "moju teoriu".....

    Po polhodine som to vzdal a poslal mobil na klasicku reklamaciu....

    Teraz uz fakt neviem ako to je s tou specialkou....

  • ywi12.03.2008 - 22:35 Trvalý odkaz

    Podla zakona mas narok na vratenie penazi (odstupenie od zmluvy), ak 3 - krat reklamujes tu istu zavadu alebo 4 - krat roznu...To, co ti povedali tetusky z Orange je blbost...Skusil by som inu predajnu, pripadne priamo sa stazoval na konkretneho predajcu...

    blast3r12.03.2008 - 23:27 Trvalý odkaz

    ywi.... dik za link za clanok... podla mna to reklama neni na mm.sk nakolko ju tu asi kazdy pozna...

    Takze informacia zo http://www.soi.sk/files/rspotreb/zoznam/NOVE_reklam%C3%A1cia%20telef%C3…

    Ak chyba odstranitelna nie je a sucasne brani riadnemu uzivaniu veci, spotrebitelovi vznika narok na odstupenie od kupnej zmluvy na MT (nie vsak od zmluvy o pripojeni) a vratenie penazi alebo narok na vymenu tovaru (P 623 OZ).
    Take iste pravo (t.j. vratenie penazi alebo vymenu tovaru) ma spotrebitel aj v pripade, ak:

    - sa na MT v zarucnej dobe vyskytnu sucasne 3 odstranitelne chyby,

    - ak sa ta ista chyba, ktora bola v ramci reklamacie najmenej dvakrat odstranovana, vyskytne opatovne, t.j. tretikrat,

    - ak predavajuci reklamaciu nevybavi v zakonnej lehote maximalne 30 dni.

    Mam tomu rozumiet ze ked budem mat 100 roznych chyb tak 100 pojdem do servisu?? Nakolko bud pri 100ej chybe ocividne ze ide o vadny kus???

    Informacia z http://www.mobilmania.sk/Dalsierubriky/Ar.asp?ARI=6485&CHID=3&E…

    Toto pravidlo sa okrem troch rovnakych nedostatkov vztahuje aj na viac ako tri rozne chyby. V tomto pripade ziadost o vratenie penazi napiste – prirodzene - pri podavani stvrtej reklamacie. Tieto „posledne“ reklamacie vsak uplatnite u predajcu a nie osobne v servise (peniaze vam vrati on, nie servis).

    Tak teraz neviem... ono si to navzajom protireci.... zo soi.sk je pisane ze len 3 rovanke chyby a mm.sk hovori aj o 4-roch roznych chybach....

    Som uz teraz nacisto zmatany...
    Ci si robi OR so mna sradnu alebo mm.sk zavadza ludi, ba dokonca ci nezavadza soi.sk....

    kameo13.03.2008 - 01:22 Trvalý odkaz

    Co je nejasne? Zopakujem ti to. Pravo na vymenu veci alebo odstupenie od kupnej zmluvy (vratenie kupnej ceny) mas v 3 pripadoch: ak sa ta ista vada vyskytne 3x alebo sa sucasne vyskytnu 3 rozne odstranitelne vady alebo sa vyskytne aspon jedna neodstranitelna vada. Pozn.: Nie kazda neodstranitelna vada je dovodom na odstupenie od kupnej zmluvy alebo vymenu veci, ale iba taka, ktora brani v riadnom uzivani veci. Ak ide sice o neodstranitelnu vadu, ale nebrani v riadnom uzivani veci napr. esteticka vada, tak mas narok iba na primeranu zlavu z kupnej ceny a to je uz vecou dohody medzi predavajucim a kupujucim. Takze tety v predajni ti povedali spravne, ze ak sa postupne vyskytne aj 100 roznych vad po sebe, tak narok na vymenu veci alebo vratenie kupnej ceny nemas.

    berdo13.03.2008 - 12:15 Trvalý odkaz

    Trochu uvediem na pravu mieru nejasnosti v tomto prispevku ohladne odstupenia od zmluvy. Pravo odstupit od zmluvy alebo ziadat vymenu veci mate ak sa ta ista vada vyskytne opatovne, co znamena dva krat po sebe ta ista vada (NIE TRI KRAT).
    Pravo na vymenu alebo odstupenie od zmluvy mate tiez vtedy, ked sa vyskytne vacsi pocet vad, co znamena aspon tri vady. Tu som uz videl rozhodnutie, ze sa vyzaduje aj riesenie takychto vad aspon dva krat v reklamacnom konani (to povazujem za ......).
    Toto vsetko plati za splnenia podmienky, ze sa vec neda riadne uzivat.

    blast3r13.03.2008 - 13:53 Trvalý odkaz

    Ok, takze vy tvrdite ze ked mam 100 roznych chyb po sebe tam budem nosit 100 krat telefon do servisu.. Ok beriem na vedomie.. ale je to smutne....Budem mat telefon viac v servise ako doma....

    MM.sK tvrdi: http://www.mobilmania.sk/Dalsierubriky/Ar.asp?ARI=6485&CHID=3&E…

    Toto pravidlo sa okrem troch rovnakych nedostatkov vztahuje aj na viac ako tri rozne chyby. V tomto pripade ziadost o vratenie penazi napiste - prirodzene - pri podavani stvrtej reklamacie. Tieto posledne reklamacie vsak uplatnite u predajcu a nie osobne v servise (peniaze vam vrati on, nie servis).

    Tak potom neviem preco MM.sk zavadza ludi....

    ywi13.03.2008 - 15:43 Trvalý odkaz

    Plati to, co je napisane na mm.sk. 4 rozne a maju ti vratit peniaze - vlastna skusenost.

    springb13.03.2008 - 16:26 Trvalý odkaz

    Este by som ti vedel tak poradit. Cital som ze dva krat si reklamoval to, ze telefon nejde zapnut. No tak ked ti pride zo servisu tak treti krat reklamuj to ,ze ti nejde zapnut. Zajdi s telefonom do nejakeho mobil-shop-u kde nahravaju softver a tam poziadaj nech ti telefon umrtvia. Pre nich je to hracka a v zarucnom servise na to nemaju ako prist. Je to trochu neferove ,ale myslim si ze ty mas na to moralne pravo.

    Peter Makai13.03.2008 - 16:36 Trvalý odkaz

    Uplne staci ked vybijes baterku domrtva....a hotovo :-)

    graffoo13.03.2008 - 17:14 Trvalý odkaz

    na mm.sk chyba len jedno slovicko. tie tri rozne chyby sa musia vyskytnut NARAZ. takze odstupit mozes len v tychto pripadoch:

    -prva reklamacia a hned tri rozne zavady
    -dve reklamacie rovnakej zavady a treti krat nastane rovnaka zavada - uz nereklamovat, rovno pozadovat odstupenie od zmluvy
    -neopravitelna zavada

    ina moznost ako odstupit od zmluvy neexistuje. jedine dobra vola alebo zlutovanie sa obchodnika...

    berdo13.03.2008 - 17:19 Trvalý odkaz

    Prva a tretia moznost je spravna. Druha nie. Staci ak sa mi opatovne vyskytne vada, cize druha v poradi.

    graffoo13.03.2008 - 17:20 Trvalý odkaz

    ale berdo ved citaj. dve rovnake zavady sa vyreklamuju v poriadku. a ked sa rovnaka zavada objavi znova, tak uz ides do predajne odstupit od zmluvy... precitaj si reklamacny zakon ;)

    berdo13.03.2008 - 17:30 Trvalý odkaz

    Ta uprava nie je v reklamacnom zakone (taky nie je :D ), ale v Obc. zakonniku. Tu je presna citacia, "Ak ide o vadu, ktoru nemozno odstranit a ktora brani tomu, aby sa vec mohla riadne uzivat ako vec bez vady, ma kupujuci pravo na vymenu veci alebo ma pravo od zmluvy odstupit. Tie iste prava prisluchaju kupujucemu, ak ide sice o odstranitelne vady, ak vsak kupujuci nemoze pre opatovne vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre vacsi pocet vad vec riadne uzivat"

    blast3r13.03.2008 - 19:15 Trvalý odkaz

    Takze styri rozne vady po sebe je mytus, chapem tomu dobre????

    kameo13.03.2008 - 19:45 Trvalý odkaz

    Stary moj, aj tie 4 rozne vady po sebe ti ozrejmim. Totiz vacsina reklamacnych poriadkov predajcov to neupravuje. Ani O2 to nepozna. Ani v zakone to nie je. Ale... Existuje judikat, v ktorom tak sud rozhodol. Avsak judikaty nie su pravne zavazne ale sudy ich vyuzivaju v obdobnych pripadoch ked je medzera v zakone. Ale vsetko sa da spochybnit a kazdy pripad je ojedinely. U nas sudne precedensy nie su zavazne iba sa na ne prihliada. Podstatne je, aby tie vady branili v riadnom uzivani veci.
    Ako priklad ti uvediem to, keby si sa obratil na sud a zazaloval Orange, tak konkretne jedna z tvojich vad by mohla byt spochybnena napr. chybajuci zvuk pri videu, myslis, ze to je vada, ktora brani v riadnom uzivani veci? Skor nie, lebo video nie je primarna funkcia telefonu a zvuk videa je tiez iba doplnok. Je to iba doplnkova hracka. Ine by bolo keby sa jednalo o videotelefon alebo keby zvuk nefungoval pri walkmene atd. Cize podstata je to co je v zakone alebo co ti nadramec prizna samotny predavajuci.

    blast3r13.03.2008 - 20:11 Trvalý odkaz

    OK, chlapci dakujem vam za vyvedenie z omylu, v ktorom som doteraz zil : - )

    Lebo na polka ludi mi tvrdila ze 4 rozne mozu byt a polka ze nie... tak to si clovek tazko vybera :D

    Dik..Uz som mudrejsi ; -)

    Este by som ti vedel tak poradit. Cital som ze dva krat si reklamoval to, ze telefon nejde zapnut. No tak ked ti pride zo servisu tak treti krat reklamuj to ,ze ti nejde zapnut. Zajdi s telefonom do nejakeho mobil-shop-u kde nahravaju softver a tam poziadaj nech ti telefon umrtvia. Pre nich je to hracka a v zarucnom servise na to nemaju ako prist. Je to trochu neferove ,ale myslim si ze ty mas na to moralne pravo.

    No... ja to nebudem toto riskovat... kludne sa moze pri flashovani robit LOG a servisny technik sa moze pozret do logu....

    springb13.03.2008 - 21:35 Trvalý odkaz

    Napis o aky telefon sa vlastne jedna! Normalne som zvedavy.