Nejasnost u vyrobcov
Najčítanejšie články
Najnovšie príspevky
Diskusia: SpyraThree - vodná puška za takmer dvesto eur
Vdaka teda...ale draha hracka naozaj je toDiskusia: Telekom: zmeny podmienok na predplatených kartách a širšia ponuka MIX balíčkov
A tomuto hovoria že zlepšujú služby...Diskusia: Cez Xiaomi Pay zaplatíte na Slovensku už aj Visa kartou mBank
Škoda že VUB v tom nejak zaostávaDiskusia: Huawei P60 Pro - perleťový unikát
Inak som si všimol, že DxO Mark bol dneska aktualizovaný a P60 Pro je na 1.mieste 👏👏👏Diskusia: Huawei Watch Ultimate – pripravené na dobrodružstvo
Da sa nimi platit, ale iba na trhoch, ktore podporuju platby cez Huawei Pay. Slovensko medzi ne nepatri.
Rodičovská kontrola
Lenže ak má dieta apple a rodič Samsung tak je tu problém. Aké sú vtedy možnosti?Samsung Dexx
Tak zrejme to tu vela ludi nevyuziva. :) Vdaka za info.LG V50
Kolko by bola primerana cena ti neviem povedat, len viem, ze nanovo zafoliovat rozbaleny telefon nie je ziadny problem. Ja by som stvorrocny telefon, ktory sa tvari ako nikdy nerozbaleny, nekupovala....Vyber mobilu prechod z iphone xs na lacnejsi android
Ahojte, Zvažujem niečo podobné, doteraz som mal Xiaomi Redmi 8T a rozhodujem sa medzi Poco M5s a Motorola Moto G72. Cenovo sú podobne, cca 220€. Sú tu aj iní kandidáti, ale títo sú...android 13 a problemy s upozorneniami aplikacie cp
ahojte, konecne uz aj ku mne na a23 dorazila aktualizacia na oneui 5.1, a konecne mozem s plnym vedomim povedat ze mi upozornenia cp zacali ffungovat presne tak, ako maju. Asi mi to neuverite, ale...










tomasko007 12.03.2009 - 18:04
Dnes nejako nuda, tak len citam clanky po nete a nutia ma rozmyslat nad takymi vecami ...
Je jasne ze technika ide velkymi krokmi v pred a nie len v mobilnej komunikacii.
Napr telefon strednej triedy (mid-end) z pred 2 rokov mal tak vo vybave radio, 2Mpx fotak, Mp3, BlueTooth, display 320x240 s 256k farbami, javu
Dnesny telefon strednej triedy ... skoro to iste.
Len tak by ma zaujimalo, aky je cenovy rozdiel napr vo vyrobe cipu, sosovky, ... pre 2Mpx, 3Mpx, 5Mpx, alebo cenovy rozdiel pre 2", 2.2" ,2.4" display alebo rozdiel v cene pre 2.5" a 3.5" jack konektor :-)
Walkmany, CD-prehravace, MP3 prehravace, zvukove karty, ... pouzivaju 3.5" jack konektory, tak preco ich nepouzivaju aj vyrobcovia mobilov ?
Cudne, to je ako keby Ferrari zacalo vyrabat Fabie :-D
Este ze sa poniektori rozumnejsi dohodli na tom spolocnom nabijacom konektory :-)
Pred 2 rokmi stala 2GB microSD karta 15EUR, dnes stoji asi 7EUR
Pred 2 rokmi moj notebook stal 1000EUR, dnes rovnako vykonny stoji 500EUR
Pred 2 rokmi stala Nokia 6300 asi 200EUR, tak preco ?????? dnes nestoji rovnako vybaveny mobil 100EUR ???
Nerozumiem tym designerom, navrharom a spravnej rade vyrobcov, ako mozu niektore telefony vobec pustit do vyroby.
Otazne je ci je to marketingovy tah alebo fakt sa pri navrhu nemyslelo na detaily, ktore su ( aspon pre mna ) dolezite.
To je podla mna brutalny krok spat.
Pre mna idealny telefon ani neexistuje, priblizuje sa k tomu 6220classic alebo N82, pripadne podobne.
Keby mala 6220c kovove telo (cca +3EUR), wifi modul (cca +10EUR), 3.5"jack (cca +0.5EUR) a 2.4" display (cca +3EUR) tak je to pre mna "delo" telefon a nebol by ani o tolko drahsi (cca o 16.5EUR) co je pri sucasnej cene cca 250EUR skoro zanedbatelne. Predpokladam ze by sa aj ovela lepsie predaval :-)
Gepid12.03.2009 - 18:57 Trvalý odkaz
hmm, zaujimavy pohlad. Ale ludia prichadzauju na nove technologie ako co vyrobit. Napr. LCD Tv. Trebalo tam spravit vakuum a nejako tam dat nejaku tekutinu. Potom si nejaky skiller vsimol, ze ked sa mu flak od kavy na saku nejako "odtlacil" tak to vyluzil do LCD.
Chces povedat, ze mobil s cierno-bielim displejom by mal stat 50 000 ehm, 1660 E-cok?
Su proste nove technologie
tomasko00712.03.2009 - 19:57 Trvalý odkaz
nejako nerozumiem tvojmu postrehu preco by mal ciernobiely stat 50 000 ?
myslim ze technologie ktore su kazdym dnom starsie sa zlacnuju, nahradzaju ich nove technologie, tym padom tie starsie stracaju hodnotu, ak vobec nejaku "hodnotu" este maju.
Kupil by si si v dnesnej dobe monitor CRT ??? ( uz sa nevyrabaju ani )
Pred 5 rokmi som dal za 15" LCD monitor 15 000sk
teraz za 3000 sk kupis 19"
pred 10 rokmi Fabia mala len volant a sedadla vo vybave
teraz ma v zaklade uz celkom slusnu vybavu, lepsiu techniku, a cena sa vyrazne nezmenila.
urcite sa niekto najde co bude porovnavat 10 rokov co som spominal u Fabie a 10 rokov u mobiloch. Tak odpoviem hned.
Za 10 rokov je len II. generacia fabie, ale u mobiloch je za 10 rokov mozno 20-ta generacia.
vsade to tak funguje ale u mobiloch nie :-(
kazdy rok su pre pocitace nove procesory ( uz dokonca 8jadrove, uz ani nesledujem kolko GHz)
a v mobiloch stale tie 300-400Mhz, keby tam tali aspon s dvojnasobnou frekvenciu to by bola zabavka ako by to reagovalo okamzite.
Take vyjadrenie " ze to staci " to mozu tak v parlamente rozpravat.
Tak ako pred 15 rokmi stacil 500 MB HDD a 4 MB Graficka karta :-D
Ronn12.03.2009 - 20:12 Trvalý odkaz
moj zlaty je vela veci ktore urcuju ceny na trhoch (konkurencia, dopyt, kurz, nove technologie a pod). Vyvoj mobilov silno brzdi ich obmedzena vydrz baterie. Neviem comu sa vobec cudujes
Mna skor stve, ze ked si v dnesnej dobe nieco kupim, tak po dvoch rokoch to musim kupovat znova, lebo to dlhsie nevydrzi. Hovori sa aj o tom ze vyrobcovia pouzivaju vo svojich vyrobkoch tzv. "kurvitka" (suciaskty ktore vo vyrobku zarucuju obmedznu dobu pouzivania, zvacsa je potom treba kupit novy vyrobok co sa oprava neoplati).
tomasko00712.03.2009 - 20:18 Trvalý odkaz
suhlasim to som chcel napisat ako dalsiu cast podnetu :-)
Ked dokaze bateria pohanat auto vaziace 1.5 tony asi 300 km, tak urcite zmensenina bateria dokaze poskytnut tolko energie aby mobil s nim dokazal fungovat aj viac ako 2 tyzdne bez nabitia.
za vsetkym je ZISK vyrobcu, a az taka vyrazna konkurencia u mobiloch nie je.
Urcite vacsia konkurencia je u automobilizmu
asi na mne zanechalo nieco rozpravanie z filmu Zeighest :-)
Miro12.03.2009 - 22:02 Trvalý odkaz
zaujimava tema.
mna napadlo,nemate niekto statistiky predaja mobilov?
ci predaj klesol a ci v tomto case krizy aj ceny tak opadli. Mna by to zaujimalo veru :)
tomasko00712.03.2009 - 22:11 Trvalý odkaz
no to by zaujimalo i mna,
http://hnonline.sk/c1-31565420-vysoky-predaj-mobilov-konci
" Financny riaditel Nokie Rick Simonson zdoraznil, ze v sucasnosti su primeranym sposobom znizovane naklady " ale zabudol dodat ze na ukor kvality!
Hawker12.03.2009 - 22:29 Trvalý odkaz
Technologicky vyvoj je zaujimava vec. Hlavne ked clovek porovna vybavu fabie spred 10 rokov a teraz, treba aj porovnat vybavenie mobilov vtedy a teraz. Vtedy sme ani netusili, ze mobil moze byt aj na nieco ine ako volanie ci smsky, reci o farebnom displeji ci inych hrach ako hadik sa povazovali spolu s nejakym vstavanym fotakom za sci-fi, a v sucasnosti je to takmer v kazdom low-ende... A niekde som tiez cital, ze keby sa auta vyvijali takym tempom ako pocitace, auta navonok male by boli zvnutra velke ako bus, a priemerny motor v aute by mal vykon suctu motorov zaoceanskej lode so spotrebou ako moped... :) Som zvedavy, ako budu vybavene mobily o dalsich 10 rokov.
Quo12.03.2009 - 23:36 Trvalý odkaz
ja som zas kedysi cital, ze keby sa vyvija automobilovy priemysle tak rychlo ako mobily, tak ze teraz by sme tu uz mali lietat :lol:
Nuz, kedysi aj take clanky byvali :)
Josa13.03.2009 - 00:02 Trvalý odkaz
Tak, tak.. Dost veci je obmedzenych kapacitou baterie. Teraz fon s 3" dispom, wifi a co ja viem cim nevydrzi ani den. Kolko by vydrzal s 800MHz CPU? I ked toshiba teraz hodila 1GHz procak ak sa nemylim, ale obavam sa vydrze pri aktivnom pouzivani.
Co sa tyka 3,5 a 2,5 jack.. no ja by som bol radsej kebyze sa do popredia viac dostanu 2,5, kedze je to mensie a mozno aj o to sa snazia niektori vyrobcovia mobilov. Osobne mi pre mobil viac sedi 2,5 jack ako 3,5. Mobily su cim dalej tensie.. za chvilu tam taky velky moze zavadzat.
tinco13.03.2009 - 00:06 Trvalý odkaz
co mate s tymi 3,5 jack?! ja to nevidim ako velky nedostatok, ved ked mobilny, tak mobilny, kupte bluetooth stereo handsfree a mate svaty pokoj, mate 3,5 jack a sparujete to s takmer kazdym telefonom ;-)
Ronn13.03.2009 - 05:38 Trvalý odkaz
Brat absenciu 3,5mm jack ako vazny nedostatok sa aj mne zda smiesne, ved skoro ku kazdemu mobilu mate pribalenu aj redukciu. Zavaznejsi nedostatok je absencia equalizeru...
tomasko00713.03.2009 - 08:49 Trvalý odkaz
To Hawker :-D vedel som ze sa niekto na to bude reagovat, preto som tam aj napisal hned odstavec pod to s vyjadrenim :-D :-D !!!!
Podla mojho nazoru, ked ides si kupit televizor, tak pozeras na schopnosti obrazu, zvuku.
Prikupe auta chce normalny clovek hned vediet ako to jazdi, akou spotrebou a aky ma vykon.
Ale pri kupe telefonu sa nikto asi nezaujima aky kvalitny ma reproduktor, alebo aky citlivy je mikrofon, tam kazdeho zaujima ci to dokaze prehrat MP3, fotit, gps, wifi, ...
Proste z mobilneho telefonu sa stala "hracka" All in one. Sa spojili MP3 prehravace, fotoaparaty, PDA, Smartfony, GPS navigacie a samostatne mobilne telefony do jedneho zariadenia
mozno ze s tou 3.5" mate pravdu, 2.5" by bola predsa vhodnejsia, ale to nefunguje len tak jednoducho. A zas az taky rozdiel to nie je, 1mm.
MC kazety maju kolko volneho miesta a su vsetky rovnakej velkosti, v pohode sa mohli zmensit, ale nezmensili, lebo taky je standard, tak sa to zauzivalo, CD detto.
Tiez by sa dala polozit otazka preco sa pouziva USB ked microUSB je mensie ? no pochybujem ze keby zacali PC a notebooky robit s microUSB ci by sa ti to pacilo, tym padom by si musel vymenit vsetky USB zariadenia alebo pokupit redukcie.
to Ronn : Redukciu s 2.5 na 3.5 kupis za 0.5EUR takmer v kazdom elektre, hoci uz mam tretiu lebo stale sa tam dodrbe nejaky kontakt, tak by som bol zvedavy, kde by si splasil redukciu zo samsungu, alebo z lg keby sa ti ta od vyrobcu, co predpokladam nebude neviem ako super kvalitna, pokazi.
frekvenciu som nemyslel ako stalu, v notebookoch sa frekvencia meni, maximalna frekvencia je iba pri vacsom zatazeni. Tak by to malo fungovat aj u mobiloch, pokial tomu uz tak nieje, Mozno ze je, neviem. Zas ako rozmyslam tak cim vacsia frekvencia tym vacsia prevadzkova teplota, ale zas PDA funguju s 500-600Mhz procesormi a este nikomu nepopalilo ruku :-D
Baterie :
"Nove zarizeni je navic biologicky rozlozitelne, zatimco soucasne typy baterii patri do skupiny nebezpecnych odpadu, ktere se museji zvlast likvidovat. Podle vseho se "cukrova" baterie brzy stane soucasti mobilu, hudebnich prehravacu, kapesnich pocitacu ci notebooku."
http://www.sony.co.jp/SonyInfo/News/Press/200708/07-074/index.html
Je zaujimave s Vami diskutovat, rozne uhly pohladov "Kolko ludi tolko chuti"
Ronn13.03.2009 - 09:14 Trvalý odkaz
tomasko, mal som k750i, sluchadla som pripajal cez redukciu. Ta redukcia mi vydrzala dlhsie ako telefon ktory zdochol po 2 a pol roku. Teraz mam LG Viewty rok a pol a sluchadla zapinam znova do redukcie. Ci skor nebude problem na tvojej strane. Jasne stane sa ze natrafis na kazovu redukciu, ale ked uz mas tretiu, tak chyba bude niekde inde.
tomasko00713.03.2009 - 09:26 Trvalý odkaz
bud som ja natrafil na take vadne kusy alebo ty si mal stastie na redukcie !
nosim ju vo naprsnom vrecku bundy, takze ju nijako "nenamaham" a mam strach ten kablik ohnut aby som zas nemusel bezat kupit novu, by som si kupil aj drahsiu, pevnejsiu, pripadne inej konstrukcie, ale zial, inu asi nevyrabaju. Podobny problem som mal aj s HF ( nie od nokie ) od 3310.