O2 - neopravnena fakturacia?

  • 35 príspevkov
  • Valaroma 26.08.2009 - 11:07

    Zdravim vsetkych,

    dosla mi faktura od O2, v ktorej odo mna ziadaju zaplatenie vyse cca. 75 eur za telekomunikacnu prevadzku uskutocnovanu v roamingu (ma ist najma o prenos dat). Vtip je v tom, ze pocas fakturacneho obdobia som ani na sekundu neopustil uzemie SR. Mal som aktivovany balicek O2 Data neobmedzene, s ktorym sa automaticky aktivuje sluzba Data len v sieti O2, takze nemohlo ist o prenos dat v domacom roamingu.

    Zijem v Devinskej Novej Vsi, dakych 700 metrov od rakuskej hranice, casto chodim do Devina, kde je asi silnejsi signal rakuskych operatorov, nez niektorych slovenskych.

    Predpokladam, ze takto nejak sa to stalo, asi sa telefon sam prihlasil do siete nejakeho rakuskeho operatora. Nespominam si vsak, ze by mi prisla informacna sms, aka zvykne chodit, ked clovek s aktivovanym roamingom prekroci hranice, hoci to ani nevylucujem. Kedze menim viacero telefonov, zatial som sa o tom nepresvedcil.

    Pocas fakturacneho obdobia som pouzival SIM kartu najma s telefonom HTC Magic, ktory v pohotovostnom rezime ani nezobrazuje udaj o sieti, v ktorej je prihlaseny (treba si to "stiahnut" z hornej informacnej listy), takze som ani nemal sancu zistit to.

    Pre mna sa vsak ako podstatne javi to, ze som uzemie SR neopustil a mam aktivovanu sluzbu ZAHRANICNY roaming, co je pre mna to iste ako roaming v zahranici, teda za hranicami tohto statu. Pre mna ako klienta je uplne irelevantne, ze O2 v ramci uzemia republiky ma niekde slabsi signal, ako zahranicni operatori. Mam s nimi zmluvu o pripojeni, na zaklade ktorej mi mali v tuzemsku poskytovat telekomunikacne sluzby na uzemi republiky za ceny uvedene v ich cenniku.

    Ja zatial len uplne predbezne uvazujem o viacerych variantoch postupu: predovsetkym vyziadat podrobny vypis telefonickej prevadzky, podat reklamaciu na O2, podanie na Telekomunikacny urad, podanie na Slovensku obchodnu inspekciu. Uvazujem aj o tom, ci nemam zaplatit a vyckat na ich zalobu, alebo ci mam zaplatit a nasledne ich zalovat o vydanie bezdovodneho obohatenia. Vsetko su to len predbezne uvahy.

    Chcel by som sa opytat na vas nazor na vec z hladiska technickeho (teda ci je mozne, ze situacia vznikla tak, ako som ju opisal), ale aj z hladiska vasich skusenosti s obdobnymi pripadmi - ci ste uplatnili reklamaciu, ako bola vybavena, ci ste to platili...

  • ZraLOCK26.08.2009 - 11:13 Trvalý odkaz

    Podla mna sa to stalo tak, ako si popisal, ze si sa v pohranici pripajal cez ineho opa. Reklamaciu aj sud prehras, je to tvoja chyba.

    palikat26.08.2009 - 11:22 Trvalý odkaz

    ak by sme sa riadili tym co pises, ze roaming by sa mal riadit geografickou polohou, potom aj keby si mal v zahranici signal domovskej siete, platil by si roamingove ceny, co je nelogicke. Suhlasim so zraLOCK-om, na sude neuspejes a este si vyrobis dalsie poplatky.

    zemiak26.08.2009 - 11:30 Trvalý odkaz

    Ako uz napisali vsetci ostatni, nemas sancu:
    - v kazdom telefone co poznam sa da nastavit manualna volba siete/operatora, mal si si j nastavit
    - roaming ani data roaming sa neaktivuje zvlast, je nastavena pri kazdom O2 pausale automaticky
    - v niektorych telefonoch sa da explicitne data roaming zakazat (napr iPhone), asi si ani to neurobil
    Aby si to nemal take lahke, tesne za Devinom smerom na DNV vypadava signal O2 uplne a objavuje sa az zasa pred DNV. Viem o com hovorim :/

    Valaroma26.08.2009 - 11:35 Trvalý odkaz

    ZraLock (+ edit vsetci ostatni :lol: ), nie si prvy, kto mi to hovori - vraj som si mal nastavit rucnu volbu siete... Dakujem aj za takyto nazor, hoci ma samozrejme netesi, ale nechcem si zarobit este viac v pripadnom sudnom konani.

    Ale neda mi nepovedat, ze s tebou nesuhlasim. Rozhodne nie je chyba zakaznika, ze nemusi ani vyjst z domu a ocitne sa zrazu akoze v zahranici... To, ze sa ocitnem v zahranicnom roamingu, hoci som dajme tomu ani nevysiel z domu, je uplne absurdne a podla mna je chybou operatora, ked na uzemi Slovenska nedokaze zabezpecit svojmu klientovi sluzbu, na poskytovanie ktorej sa mu zaviazal a to za podmienok, na ktore sa zaviazal. Tak je to doparoma zahranicny roaming, alebo pohranicny roaming? Preco to nenazvu rovno roaming pre vybrane mestske casti hlavneho mesta Slovenskej republiky Bratislavy?

    Inak zakaznik ako laik, o tom, ze ma existovat nejaka moznost roznej volby siete, vobec nemusi vediet... Ja to samozrejme viem, no kedze som nikdy nemal v sietach inych operatorov problem, nenapadlo ma to. Neznalost prava neospravedlnuje, ale neznalost nejakych technologickych serepeticiek na strane spotrebitela je ina vec.

    Pre mna je podstatnym faktom to, ze mam zmluvu s Telefonicou O2, na zaklade ktorej mi ma poskytovat sluzby na uzemi Slovenskej republike. Co ine by ma malo este zaujimat? Technicke otazky su ich problemom, nie mojim, ja som ich zakaznik. ZATIAL.

    zemiak26.08.2009 - 11:53 Trvalý odkaz

    Toto je rovnake u Orange, T-Mobile, pretoze su to technicke vlastnosti GSM siete, ktore operator neovplyvni.

    V kazdom pripade, vela stastia. Mna tiez srdi, ze musim mat nastaveny primarny O2 telefon na T-Mobile (volanie) a iPhona mam len ako surfovatko, pretoze O2 signal tam, kde sa pohybujem skratka nie je. A to byvam v Bratislave.

    Edit: zaplatit musis, inac ta vypnu.

    Lenka Ivančíková26.08.2009 - 12:05 Trvalý odkaz

    Valaroma,chapem tvoje rozhorcenie a tiez som toho nazoru,ze by to mal Telekomunikacny urad riesit lebo pre opa je to dobra vyhovorka,ale zakaznik nemusi vediet o vsetkom. Hlavne,ked ho na to nikto neupozorni. Odkial to ma vediet. Je to neferove spravanie. Byt tebou,tak zaplatim,ale podam reklamaciu a poziadam o radu a vyjadrenie telekomunikacny urad. Myslim,ze schopny pravnik by mal sancu uspiet.

    Quo26.08.2009 - 12:07 Trvalý odkaz

    Valaroma - SOI a TU -to ma prist az ako posledne a aj to len v pripade, ze by si mal pocit, ze sa ti uberaju tvoje prava zakaznika atd.
    Skus ten podrobny vypis, podaj reklamaciu a cakaj. Fakturu ale zaplatit musis

    Valaroma26.08.2009 - 12:10 Trvalý odkaz

    Dik, Zemiak (a opat EDIT: aj ostatni :) ), zaplatim, ale nie preto, aby som sa vyhol vypnutiu. Zaplatim preto, aby som mohol cim skor ukoncit svoj zmluvny vztah so spolocnostou Telefonica O2. Data neobemdzene som uz beztak zrusil minuly mesiac a inak ich sluzby nevyuzivam a hoci viem, ze sa to mnohym clenom fora nebude pacit, pre mna je O2 sklamanim, mal som s nimi za styri mesiace viac negativnych skusenosti ako s Orangeom za devat rokov.

    P.S. Rozumiem technickej podstate problemu a lutujem, ze som si nenastavil rucnu volbu siete, a chapem aj to, ze oni pravdepodobne ani nemaju sancu vediet, ci som tie data prenasal v Bratislave, v Marchhofe, vo Viedni alebo v Kitzbuheli, pre nich je relevantnym udajom len to, ze som bol v sieti zahranicneho operatora. Pre mna je zas relevantnym udajom to, ze (zatial este stale) moj operator zvany Telefonica O2 mi nedokaze poskytovat sluzby, na ktore sa zaviazal, ani na uzemi Bratislavy a ze nemozem cestou do prace alebo na prechadzke pouzit mobil bez rizika, ze si zarobim majland (abstrahujuc od moznosti blokovat roaming a volit siet manualne).

    Kazdopadne skusim podat reklamaciu a poslem ju na vedomie Telekomunikacnemu uradu, za to nedam nic.

    Quo26.08.2009 - 12:14 Trvalý odkaz

    Reklamaciu by si mal podat v O2 a ak tam neuspejes, az potom na TU - vsetko chce zdravu postupnost ;)

    Marek26.08.2009 - 12:14 Trvalý odkaz

    nic ti nepomoze. len zaplatit. riesilo sa aj pripojenie do rakuskej siete v centre Ba a zial chlapec musel platit, lebo mal mat rucne nastavenie siete. nepomohla mu ziadna institucia /SOI, TU.../
    a ked byvas pri hraniciach, tak automaticky by som mal len rucnu siet. /v robote som to mal, ked som mal Orange-robim v DNV/

    Lenka Ivančíková26.08.2009 - 13:32 Trvalý odkaz

    SM,ano viem si to predstavit,ze by to bolo sucastou informacii,co ma kazdy predajca podat zakaznikovi pri podpisoivani zmluvy.Ma ho oboznamit s podmienkami a povinnostami.Pripadne to dat do zmluvy defaultne,ako upozornenie.Vtedy by to bolo fer.

    kenvele26.08.2009 - 13:34 Trvalý odkaz

    valorama tiez si myslim zeby si mal podat reklamaciu a aj ked zaplatis aspon poukazes na tento problem so sietou o2...v poslednej dobe sa totiz roztrhlo vrece s problemami v o2,sam o2 uzivam a zopar veci ma uz tiez nastvalo..bohuzial

    zemiak26.08.2009 - 14:56 Trvalý odkaz

    No, ono to nechodi vzdy. Ked sa prihlasis prvy krat po dlhom case, SMS pride. Akonahle sa prihlasujes nasledne trebars denne, uz SMS nechodia. Vlastna skusenost, som 3x v tyzdni v AT a zakazdym prehadzujem siet Orange.AT/Tmobile.SK.
    Ale netusim, ci je to platne u kazdeho operatora.

    Kriak2426.08.2009 - 15:15 Trvalý odkaz

    Notifikacna (uvitacia) sms je poslana len v pripade ze dane IMSI nie je registrovane v sieti - to znamena pri "prvej" registracii. IMSI ako aj dalsie udaje su drzane vo VLR aj ked z danej siete odroamujes. Vymazane su az po urcitom case od poslednej registracie. Tato doba,nazyvana IMSI lifetime, sa moze u roznych operatorov lisit. Bezne hodnoty sa ale pohybuju cca 7 az 10 dni.

    kotrcka26.08.2009 - 15:58 Trvalý odkaz

    Niektori operatori ale osvetu robia. Tieto SMS prisli v den aktivacie karty, zrejme dochadzaju aj na starsich kartach pri aktivacii roamingu.

    T-Mobile nova karta (easy, ale princip je rovnaky):

    1. SMS - Vazeny zakaznik, sluzba Easy Roaming bola aktivovana. Ak si ju nezelate vyuzivat, pre deaktivaciu volajte bezplatne 12350. Info a cennik na www.t-mobile.sk

    2. SMS - Vaz. zakaznik, ak sa pohybujete v blizkosti hranic, nahodnemu prihlaseniu do inej siete zabranice manualnym nastavenim siete vo Vasom telefone.

    3. SMS - V pripadne navstevy zahranicia Vam odporucame overit v mobile podmienene presmerovanie hovorov do odkazovej schranky. Ich vypnutim sa vyhnete zvysenym poplatkom.

    3. SMS sa uz netyka presne temy, ale ukazuje, ze ked sa chce, tak sa to da.

    Co sa tyka faktury, zrejme ti neostava ine, len zaplatit. A buzerovat O2, aby skvalitnilo signal v okrajovych stvrtiach BA (ale aj mimo, na celom Slovensku)

    zemiak26.08.2009 - 16:41 Trvalý odkaz

    Klobuk dole, ak to T-Mobile posiela. Tak by to malo vyzerat.

    Marek26.08.2009 - 17:16 Trvalý odkaz

    To je zvlastne ze mas 10 europskych penazi za mega, ked ja mam na karte O2 fer len 2 europske mince za mega

    Valaroma26.08.2009 - 17:35 Trvalý odkaz

    Pardon, vcera som si to pozeral v cenniku, ktory som mal doma a ktory bol vydany este pred konverziou na euro, a pokial si dobre pamatam, bola tam tusim cena 300 Sk za 1 MB bez rozdielu krajiny, teraz som sa pozrel na aktualny cennik na nete, a v Rakusku su to ozaj 2 eura za MB, mimo krajin EU je to 9 eur. Dakujem za upozornenie.
    Zial, uz som podal reklamaciu, takze tento udaj som v nej uviedol nespravne, mal som si to preverit.

    No, tak to vyzera na vyse 35 MB prenesenych, to asi nebolo par checknuti mailov... Alebo som bol v sieti ukrajinskeho operatora? :-D

    stranger112126.08.2009 - 18:15 Trvalý odkaz

    Narodny roaming si nemal zablokovany, len pouzivanie gprs v sieti T-Mobile. Hovory by Ti normalne fungovali. Ktovie kde si sa flakal :-) Zbytocne plytvas energiou, aj tak nakoniec zaplatis....

    Valaroma26.08.2009 - 18:39 Trvalý odkaz

    No uz ma len nechytaj za slovicka :-) Mozno som sa vyjadril nepresne, napisal som, ze je deaktivovany pri tej sluzbe, cim som mal na mysli vo vztahu k datovym prenosom...

    Ano, ano, asi som bol niekedy v stave namesacnosti niekde na Urale a nechcem ani rozmyslat o tom, co som si to tam pozeral na nete :-)

    Jasne, ze to zaplatim, a aj s tou reklamaciou, hoci je uz podana ...stralo ma to zbytocne hodinu a pol a tieto prispevky tu dalsiu hodku, neviem, ci to stoji za to, no predsa len, skusim, uvidim, a skusim aj ten Telekomunikacny urad :-) Pokial to stoji "len" cas a nie hotovost, treba bojovat.

    Ceresnicka na torte: Na predajni O2 sa vraj - aspon mi to dnes povedali - neda vyziadat podrobny vypis hovorov, musim o to ziadat telefonicky a poslu mi ho postou.

    Koncim s temou, ak sem dnes este dam nejaky prispevok, dajte mi ban :-D

    zemiak26.08.2009 - 19:01 Trvalý odkaz

    Nedaj sa odradit. Sice si myslim, ze nemas sancu a ani narok na vratenie penazi, ale tvoja tvrdohlavost sa mi paci.
    Potom napis, ako si dopadol.

    Garcia26.08.2009 - 19:20 Trvalý odkaz

    Valaroma: prepac ale podla mna je to bohuzial len tvoja chyba a tvoja neopatrnost.... nemozes sa totizto vyhovarat na to ze sa ti automaticky prepne siet na zahranicneho operatora pokial si v pohranici a ze ty to neovladas prepnut na manualnu "pevnu" volbu siete.. kupil si si telefon? dostal si manual ? cital si ho? ak ano tak je tam popisane ako si zmenit nastavenie siete na manual... a operator nieje povinny kazdemu novemu zakaznikovi alebo zakaznikovy ktory byva v pohranici vysvetlovat aby si nezabudol prepnut siet na manual aby si "nezarobil".. to je to iste ako sa stalo mne ze som si dal net cez wifi siet a zabudol som nastavit heslo a sused cezomna stiahol 3gb dat navyse... musel som som doplacat 10 eur... a tiez som nesiel podat staznost na providera ze mi nepovedal aby som si nastavil zabezpecovacie heslo....

    takze celkove vzate... je to bohuzial tvoja chyba nepozornost za ktoru musis zaplatit....

    Richard Hombauer26.08.2009 - 19:48 Trvalý odkaz

    je zaujimave, ako nikto nechce pochopit, o co Valaromovi ide. On nie je chudak, ktory tu chce za kazdu cenu svojich 75 eur, ale je to clovek, ktory konecne dokladne popisal velky problem.

    Vam sa asi vazne este nestalo, ze ste v centre Bratislavy telefonovali v roamingu. Mne ano. Bol som hore na Novom moste. Tam mal rakusky operator silnejsi signal nez T-Mobile, telefon sa pripojil tusim do A1 a ja som vybavil zopar hovorov v roamingu. Este aj v aute na Mlynskych nivach som mal roamingovy hovor. Pochopite uz, ze toto je vazny problem? A netyka sa len O2? Preco nasa legislativa dovoluje take silne presahy rakuskych operatorov a preco ti nasi operatori nevedia poriadne pokryt Bratislavu a okolie tak, ako to dokazu rakuski?

    Tusim bude clanok... ;)

    Arwie26.08.2009 - 20:00 Trvalý odkaz

    ja si skor myslim, ze prave kvoli presahom signalu je signal opov v bratislave slabsi ako by mal byt na hlavne mesto s takou hustotou obyvatelstva.

    ZraLOCK26.08.2009 - 20:13 Trvalý odkaz

    riso velmi dobre to vieme pochopit, nazov temy je "neopravnena fakturacia"

    Valaroma sa predposral z vysokej faktury, ktoru si zapricinil sam a teraz sa snazi obvinit O2, ze ho o nieco obralo. z nas, ktori mu vravime v tejto teme, ze s tym neuspeje a vyjadrujeme svoj nazor sa snazi urobit debilov.

    riso a problem, ktory popisujes je ozaj vazny a je smutne, ze rakusky op ma v hlavnom meste lepsi signal ako nasi traja. zial Valaroma svojou reklamaciou ani ty clankom to nevyriesite, kedze po BA sa pohybuje X manzerov operatorov, X technikov, X ustavnych a vladnych cinitelov a nikomu to ocividne neprekaza. o probleme vsetci vieme - viete a napriek tomu si nedavate pozor... ako sa tomu hovori???? .... na druhej strane ked som bol minule v polsku velmi dobre mi padlo pohodlne si odtial zavolat v ramci domacej siete Orange SK, takze nie je to len problem krasavice na dunaji a slovenska

    Richard Hombauer26.08.2009 - 20:22 Trvalý odkaz

    zalock, menim telefony ako na beziacom pase a vazne nemam zaujem prepinat v nasom hlavnom meste manualny rezim. a hlavne nie s O2, ktore nema 100 % pokrytu krajinu. toto predsa nemoze tusit ani bezny zakaznik.

    ten clanok asi namierim smerom ku O2, ze Data neobmedzene su blokovane len pre TM SK. Valaroma, urcite mi napis mail s vysledkom (minimalne vysledkom prijatia staznosti, predtym predpokladam debatu v predajni ci infolinke). ak budes potreovat pomoc, daj mi tiez vediet. tento problem by sa mal vyriesit (alebo aspon vysvetlit) co najskor.

    Marek26.08.2009 - 20:58 Trvalý odkaz

    Manualne nastavenie siete treba mat v celej Ba. Ono by bolo lepsie ak by O2 hned neaktivoval roaming. Poznam ludi co si aktivuju roaming len vtedy ak odchadzaju do sveta a ked sa vratia tak sluzbu hned deaktivuju. Mimochodom ohladne tejto temy sa mi zda ze si Risko slubil clanok ked mal podobny problem MMX /tusim s Orange/

    kotrcka26.08.2009 - 20:58 Trvalý odkaz

    problem je, ze v pripade Orange a T-Mobile je mozne mat rucnu volbu siete.

    V pripade O2 to takto nejde - ked si clovek da napevno O2, tak sa nedovola mimo ich pokrytia a ak si da napevno T-Mobile, tak sa nedovola v krajskych mestach. Napevno moze mat pri O2 siet navolenu len clovek, ktory sa velmi nehybe a necestuje.

    stranger112126.08.2009 - 21:34 Trvalý odkaz

    Tak si zrus roaming. Ja si pamatam, ze niekedy odo mna chceli na Slovensku nejaky depozit 5000,- , ked som ho mal aktivovany. A pamatam si tiez, ze niekde od Berlina aj Mnichova sa dalo cez ceskoslovensky Eurotel zavolat cez NMT. To boli casy, ked som platil aj za to, ze mi niekto volal aj na Slovensku, tak ako v roamingu.

    Teraz byvam na hranici troch statov, je tu normal, ze ked som blizko pri hranici, tak sa pozriem na akej som sieti a prepnem na manual. Niekde Nemci ziaria viac ako Svajciari a naopak. V Nemecku si zavolam cez mojho opa. Toto tu neporiesite, riesia si to medzi sebou operatori, ktorym smerom a ako silno pustia BTS.... A tiez su tu data v roamingu svinsky drahe...

    Mikullas26.08.2009 - 22:15 Trvalý odkaz

    Medzi prioritami spolocnosti je aj spokojnost zakaznika a urcite by na problem v pohranicnych oblastiach mali upozornovat. Aj ked ako vidim, ludia zdrzujuci sa v "stredozemi" tento problem aj tak nepochopia.
    Inak, ja byvam od hranic na druhej strane Bratislavy a signal rakuskeho A1 chytim, i ked slaby, este aj tu. Manualne nastavenie siete nie je riesenie u O2 SK, jedine si (de)aktivovavat roaming, ale ak pojdete do zahranicia a zabudnete si raz aktivovat roaming, tak ste v keli.
    Este tu je podla mna najpriaznivejsia moznost a to v mobile nastavit len preferovane siete a urcit im prioritu. Ostatne siete vymazat. Pri ceste do zahranicia si staci dat vyhladat nove siete a po navrate domov len upravit prefer list a znova fungovat ako predtym.
    Ale v kazdom pripade, nejake to informovanie by tam malo byt.

    kenvele27.08.2009 - 10:54 Trvalý odkaz

    valaroma nech uz pri reklamacii uspejes alebo nie je fajn ze si to sem dal aby sa iny mohli takemu niecomu vyhnut a faktom ostava ze o2 ma naozaj slabe pokrytie a vypadky aj tam kde ma ,,udajne velmi dobre pokritie,, o2 fer a data neobmedzene je naozaj fajn ale clovek uz zacina zvazovat ci to stoji za tie nervy obcas ktore so sietou su ...len o2 prajem aby sa zlepsili...

    ZraLOCK27.08.2009 - 12:57 Trvalý odkaz

    Valaroma ak sa ta moj predchadzajuci prispevok dotkol, tak sa uprimne ospravedlnujem, mrzi ma to a nechal som sa uniest emociami. vytaca ma fakt, ktory je v poslednej dobe v nasej spolocnosti coraz castejsim javom. ak niekto urobi chybu, malo kto si ju prizna a snazi sa zvalit vinu na druheho, zbavit sa viny a za kazdu cenu sa bit do prs, ze ja nic, ja muzikant.

    vies, stravil som v devinskej novej vsi a v okoli devina viac ako pol roka a uz som ako tak vedel kde sa mi moze signal pobit s rakuskym operatorom. cuduj sa svete za pol roka ani jedno vyuzitie roamingu. bolo to v roku 2006 a nikto ma na to neupozornil, jednoducho ja si platim mobil zo svojich, tak si aj volania a svoje prachy strazim. ani ma nenapadlo obvinovat orange, ze mi neposkytuje v pohranici sluzby, za ktore som si zaplatil. dokonca v urictych miesta nebol orange signal vobec a bol som rad, ze mam aspon rakuskeho operatora a v pripade nudze sa mi mozu dovolat, pripadne ja.

    uprimne ti drzim palce, aby ti reklamaciu uznali, ale ako som sa vyjadril, asi neuspejes, pretoze je to iba tvoja vina. a este raz sorry za tvrdsi prispevok ;)

    Valaroma27.08.2009 - 17:23 Trvalý odkaz

    Jessica, dakujem velmi pekne, ja som doteraz vzdy isiel len cez polozku Nastavenia - Nastavenia Hovorov - Sietovi operatori. Na rozdiel od mojich predchadzajucich telefonov tam nenachadzam explicitne danu moznost aktivovat bud rucnu, alebo automaticku volbu, aj ked moznost vyberu operatora zo zoznamu pravdaze je, ale neviem, ci to zarucuje, ze sa pri zmene podmienok automaticky telefon neprihlasi do inej siete.

    Tvoja rada je celkom efektivnym riesenim, no co je zaujimave - ked som podla tejto rady postupoval, zistil som, ze polozka "Datove sluzby pri roamingu" nie je oznacena, teda ju nemam aktivovanu. Ja som toto konkretne nastavenie nikdy nemenil.

    Ako som vsak niekde v pociatkoch temy pisal, nie je vylucene, ze islo o k prenosu dat prislo za pouzitia SIM karty v inom mobile, hoci podstatnu cast fakturacneho obdobia som ju urcite pouzival v HTC Magic. Vecer som si doma dokonca spomenul, ze som raz tu simkartu v ramci experimentovania s kvalitou pripojenia vlozil aj do modemu Huawei. Ked o tom uvazujem, coraz vacsmi som presvedceny, ze k prenosu dat v roamingu nedoslo z Magicu, ale vtedy, ked som mal simkartu v modeme. Zial, nepamatam si presne, kedy to bolo. Preco vsak hovorim, ze o tom zacinam byt presvedceny: myslim, ze v tom case som mal modem nastaveny tak, aby prenasal data vylucne iba v sieti 3G (pouzivam ho v Orangei). Ked som tam tu kartu vlozil, neuvedomil som si to nastavenie a pripojenie normalne ficalo, aj ked signal bol slaby, takze som sa na to po chvili vykaslal. Az po par dnoch ma napadlo, ze pripojenie v sieti 3G v O2 je pomerne podivny ukaz, no na moznost zahranicneho roamingu som vtedy ani nepomyslel. Dokonca som vtedy o tom napisal do offtopicu (lebo tam nejaky uzivatel spomenul, ze sa mu mobil, kde ma O2 simku, prihlasil do siete 3G a vtedy ma to napadlo, no offtopic je uz davno premazany, takze to neviem presne casovo zaradit.
    Nie som si uz teraz stopercentne isty, ci som vtedy mal v modeme toto nastavenie, ale ak naozaj ano, tak je asi s velkou pravdepodobnostou vec jasna a O2 je v tom vlastne nevinne a vina pada na moju hlavu. Ak to tak teda naozaj bolo... Lebo ak som mal nastavene pripojenie vylucne v sieti 3G, siet O2 som odpisal sam osobne... Zial, uz si presne nepamatam, co a ako sa v juli dialo a nebudem asi mudrejsi, pokial nebudem mat podrobny vypis hovorov.

    Vzhladom na to, ze som si spomenul na tuto zalezitost, ale zial az vcera vecer, musim priznat, ze je mozne, ze O2 krivdim. Ak je to tak, ospravedlnujem sa aj Telefonice, a to aj za to, ze v takom pripade by povodne poskytnute informacie boli zavadzajuce. Opakujem vsak, ze si tym nie som isty a viac svetla do toho asi vnesie az vypis.

    @ZraLock: Neospravedlnuj sa, ja som tiez reagoval trochu expresivne a v podstate mas pravdu ako mnohi ludia mam tendenciu hladat vinu u inych.
    Napokon, ak je to tak, ako sa zacinam obavat, ze to je, mal si uplnu pravdu a spravil som mozno zbytocny rozruch ](*,)

    Pendo28.08.2009 - 04:26 Trvalý odkaz

    Nuz co k tomu dodat...

    Ohladne tvojej vety: "Mam s nimi zmluvu o pripojeni, na zaklade ktorej mi mali v tuzemsku poskytovat telekomunikacne sluzby na uzemi republiky za ceny uvedene v ich cenniku." si treba si pozriet vseobecne zmluvne podmienky (VZP) http://www.sk.o2.com/download/VOP_5.pdf, s ktorymi si prave tym, ze si zmluvu podpisal suhlasil:
    9. Podmienky poskytovania Sluzieb
    9.2 Sluzby moze Ucastnik vyuzivat len v geografickej oblasti pokrytej radiovym signalom verejnej telefonnej siete
    Poskytovatela, pripadne v oblasti, v ktorej Poskytovatel poskytuje Sluzby na zaklade dohody prostrednictvom verejnej
    telefonnej siete ineho podniku. Poskytovatel negarantuje na kazdom mieste pripojenie k verejnej telefonnej sieti
    Poskytovatela, rovnaku alebo najvyssiu kvalitu a dostupnost poskytovanych Sluzieb. Poskytovatel nezodpoveda za
    pripadne zhorsenie kvality prenosu signalu, resp. kvality Sluzieb sposobene poveternostnymi vplyvmi. Nedostatocne
    pokrytie signalom nezaklada pravo Ucastnika odstupit od Zmluvy.

    Priblizne v rovnakom style maju VZP aj dalsi dvaja operatori.

    Co sa tyka presahu signalu, je to uplne normalna vec. Na nakupoch v Rakusku, Madarsku ci Polsku sa nikto zo slovakov nestazuje, ze si moze domov zavolat zo slovenskej sieti a usetrit tak este viac.

    Naozaj si neviem technicky predstavit, aby siet kazdeho operatora/statu mala dosah vyslovene len po hranice. O tomto "probleme" sa tu pisalo uz viac krat a stale sa najdu aj ostrielani jedinci, ktori sa na tom popalia.

    Tu naozaj pomoze len osveta. Osveta zo strany operatorov, ale hlavne aj vyrobcov telefonov. Je naozaj ubohe, ked sa k volbe operatora v navode pise (http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_E71-1_UG_sk.pdf):
    Pre volbu operatora vyberte Volba operatora a
    Manualna, pre volbu z dostupnych sieti, alebo
    Automaticka , ak chcete, aby si vas pristroj vybral siet
    automaticky.

    Tu je priestor, pre vysvetlenie rizik Automatickej volby, ktory by sa mohol rozpisat.

    Co sa tyka reklamacie, prajem vela uspechov, ale velku sancu tomu nedavam :(