kupa noveho fotaku

  • 64 príspevkov
  • kaja 29.04.2010 - 23:07

    Ahojte fotoexperti :)

    Chcela by som Vas poprosit o radu pri vybere noveho digitalneho fotaku...mne totiz moj stary ukradli :cry: mala som nikon coolpix L5 a bola som s nim velmi spokojna a rada by som si teraz kupila novy fotak, aspon taky dobry ako bol ten moj nikon. Moje poziadavky su:

    Aby mal aspon 5x opticky zoom (ak by mal viac, tak sa nepohnevam :) ), aby mal OPTICKY stabilizator obrazu, aby dokazal tocit video aspon VGA-30 snimkov/sec. A aby robil krasne cistucke fotky bez sumu a zrnenia cez den, aby bol schopny urobit nerozmazanu fotku pri foteni krajiny za jazdy autom (ako moj stary nikon :) ) a aby mu sero nerobilo nejake velke problemy...a cena? Asi tak 200 eur...ale ak by to bolo aj trosicku viac, tak snad uz nejako naskrabem aj viac.

    Ja sa priklanam ku znacke nikon (kedze mam s nim dobre skusenosti), ale po citani roznych for, uvazujem aj o panasonicu. Mam uz aj nejake typy, ale fakt neviem ktory z nich by bol najlepsia volba: nikon coolpix S640 (a z tych trochu drahsich: nikon S710,630) a panasonic FX-40, 60, 62 alebo ZX-1.
    A este by som Vas chcela poprosit, ak mi niekto viete nieco povedat ku svetelnosti, ze ake ma byt idealne rozmedzie, tak by ste ma velmi potesili.
    Dakujem krasne :)

  • Al.Vlado30.04.2010 - 00:19 Trvalý odkaz

    Najviac sa mi pozdava ten Panasonic FX-60. Ma najlepsiu svetelnost a najviac sirokouhly objektiv, co je velka vyhoda pri foteni v malych interieroch, teda napr. pri rodinnych oslavach v obyvacke bytu, kde sa kompaktny fotoaparat dost casto vyuziva.

    K tej tvojej otazke ohladom svetelnosti - cim mensie cisla, tym lepsie. :) Idealne by bolo keby to cislo bolo pri zoom objektive len jedno a co najnizsie (konstantna svetelnost v celom rozsahu zoom-u), ale to je pri malych objektivoch v kompaktoch technicky nerealizovatelne. Take zoom objektivy sa vyrabaju pre zrkadlovky a su veeeelmi drahe.

    Svetelnost je vlastne udaj, ktory uvadza ako maximalne vie objektiv otvorit clonu - cim viac (mensie cislo), tym lepsie - tym viac svetla sa moze dostat na film/snimac a vdaka tomu je mozne nastavit kratsi expozicny cas, co je potrebne pri fotografovani pohybujucich sa objektov, alebo pri foteni v zhorsenych svetelnych podmienkach.

    A rozsah napr. f2,8-5,6 znamena, ze pri nastaveni zoom-u na sirokouhly zaber je schopny objektiv otvorit clonu az na f2,8 (co je velmi dobra svetelnost) a pri nastaveni na max. tele je svetelnost f5,6, co je 4x mensia diera ako pri f2,8. Clonove cisla su totizto taketo: 1; 1,4; 2; 2,8; 4; 5,6; 8; 11; 16; 22 atd. To znamena, ze nasledujuce cislo predstavuje o polovicu mensiu dieru v objektive ako cislo predchadzajuce. Viac o clonovych cisla pozri napr. tu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Clonov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo , alebo hladaj cez google.

    graffoo30.04.2010 - 00:32 Trvalý odkaz

    no moja rada znie - ak kompakt, vylucit nikon a panasonic. pozri sa po canon alebo sony. z kompaktov maju najlepsi pomer cena/kvalita/funkcie...

    Marian30.04.2010 - 00:49 Trvalý odkaz

    Sony H20, ber vsetkymi desiatimi. Nic lepsie v tej cenovej hladine nekupis.

    graffoo30.04.2010 - 00:55 Trvalý odkaz

    som ho chcel napisat, ale som sa bal, ze ma oznacis za sonystu :lol:

    Marian30.04.2010 - 01:12 Trvalý odkaz

    kompakty od sony su fajn, kedysi som dokonca jeden mal :P ale zrkadlovky robia na houby :P

    graffoo30.04.2010 - 01:23 Trvalý odkaz

    No to mas pravdu. Minolta robila omnoho lepsie zrkadlovky :-P

    kaja30.04.2010 - 02:00 Trvalý odkaz

    jeeej :-) dakujem za rady a nazory!! a tiez za info o tej svetelnosti :-) velmi mi to pomohlo..sa citim trosku mudrejsia teraz :D
    ja som inak zvazovala aj canon, lebo ho kazdy vychvaloval, ale potom sa mi raz dostal do ruky canon ixus 95 a robil kvalitativne horsie fotky ako moj stary nikon....ale ak mi predsa len odporucate ten canon, tak ktory je dobry za tych 200 eur? ja som len tak narychlo pozrela ixus 130. co vy na neho? a sony? este som ich nepozerala, ale pozriem ;-)
    inak som sa este chcela opytat, ze na to aby fotak zvladal fotenie za sera, pripadne pri umelom svetle, ktory parameter fotaku o tom vypoveda? vdaka :-)

    Korenisko30.04.2010 - 09:52 Trvalý odkaz

    Ja som naposledy vyberal zo znaciek Panasonic, Canon, Sony, mozno este nikon.
    Podla mna sa nezameriavaj velmi na velkost zoomu, ale na optiku a cip.

    Marian30.04.2010 - 10:19 Trvalý odkaz

    cica, pri umelom svetle foti kazdy fotak, zalezi len kolko ho je ;) najvacsim limitom kazdeho digitalneho fotoaparatu je sum. To uz ale vies. Sum je sposobeny interferenciami na senzore - malicke bunky senzora su blizko pri sebe, pri foteni sa zohreju a mas sum. Cim dlhsie sa hreju alebo cim vyssia je nastavena citlivost ISO, tym horsie. Preto na kvalitu fotografie v zlych svetelnych podmienkach bude mat vlyv hlavne samotny senzor (tak ako dobre podotkol Korenisko). Na to aby si nemusela pouzivat dlhych expozicnych casov, mas niekolko vychodisk. Budes hladat fotoaparat s velkym senzorom, ktory nema velmi hustu matricu (na kompakt s 16Mpix teda zabudni), ma opticku stabilizaciu (mierne dlhsie casy, ale mozes znizit citlivost ISO) no a samozrejme objektiv s velmi dobrou svetelnostou.

    Odporucam tento skupinovy test: http://www.dpreview.com/reviews/Q209grouplongzoom/ najlepsie kompakty su Panasonic ZS1 (u nas TZ6, TZ7 ak sa nemylim) a Sony H20. Oba mozes kupit za 200E. Tak nerozmyslaj a kupuj.

    kuco30.04.2010 - 15:03 Trvalý odkaz

    ja mozem potvrdit tu kvalitu kompaktov Sony, my sme mali tusim W55 starsi tenky model a ten fotil super az kym nam ho neukradli takze poznam co to je ;)

    farby mal super aj zabery pocas pohybu na party pri horsom svetle ,ja by som tiez odporucil Sony H20 ak cena sa pohybuje okolo 200e

    ja mam starsi ultrazoom Sony H7 a spokojnost aj ked nepisem ze je najlepsi

    tu je recenzia starsieho Sony W170 ,,urob si aspon nazor alebo kukni aj ine modely tam

    http://www.ephoto.sk/foto-technika/recenzie/sony_w170/

    kuco30.04.2010 - 16:18 Trvalý odkaz

    Tie nase baby to vedia najlepsie aky kompakt ..moja doteraz spomina stale na ten sony w55 aj ked su to uz 2 roky

    Al.Vlado30.04.2010 - 23:47 Trvalý odkaz

    Trosku mi vadi na tom Sony malinky snimac (6x mensi ako policko filmu) a na nom prilis vela pixelov, co vsak vobec nemusi byt problem - isto to riesi vyspela elektronika. Tiez malo sirokouhly objektiv, co moze vadit pri foteni rodinnych zaberov v interieroch. Na druhej strane je to kompenzovane veeelkym priblizenim (po prepocte na film az 380mm) so super svetelnostou pri tak velkom priblizeni (f4,4). A este nieco. Kedze nema vobec ziadny hladacik treba preverit aky kvalitny je displej, ci je na nom nieco vidiet na ostrom slnku, lebo inak neviem ci sa KAJA potesi, ked pri dovolenkovom fotografovani pri mori neuvidi co ma v zabere - vtedy velmi pride vhod akykolvek, aj ten najhorsi kuker. :)

    kaja01.05.2010 - 01:13 Trvalý odkaz

    no teda chalani :-) strasne sa tesim kazdemu vasmu nazoru :-) velmi mi to pomaha sa zorientovat, ze na co sa vlastne mam zameriavat pri vybere fotaku. uz som zacala pozerat na nete aj sony a canony, len mam z toho teraz hlavu ako balon :-)
    ak mate este dalsie tipy, tak sem s nimi ;-) vdaka

    kaja01.05.2010 - 02:10 Trvalý odkaz

    ten sony h20 som uz pozerala, ale odradza ma na nom jeho velkost a hlavne vaha...ja totiz na vyletoch kade chodim, vsetko fotim :D ale aj tak vdaka za radu :-)

    Anonym (bez overenia)01.05.2010 - 02:31 Trvalý odkaz

    Al.vlado napisal: A este nieco. Kedze nema vobec ziadny hladacik treba preverit aky kvalitny je displej, ci je na nom nieco vidiet na ostrom slnku, lebo inak neviem ci sa KAJA potesi, ked pri dovolenkovom fotografovani pri mori neuvidi co ma v zabere - vtedy velmi pride vhod akykolvek, aj ten najhorsi kuker. :) To sa da poriesit jednoducho - pravou rukou, palcom podchytis fotak, ukazovak na spust a lavou rukou urobis striesku. Da sa to urobit aj oboma rukami. Zatial mi to vzdy fungovalo :)

    Marian01.05.2010 - 02:32 Trvalý odkaz

    kaja nic proti, ale H20 vazi 250g a rozmery su 107x69x47 mm co su parametre porovnatelne s niektorymi smartfonmi. Beruc v uvahu, ze je to 10x super zoom, tak ten fotak je drobcek. Pokial najdes za 200E ten Panasonic ZS1/TZ6, tak si vezmi ten. Vazi o 45g menej. Predpokladam, ze to ma viac plastove telo.

    Mimochodom moj Nikon D3s - 1246g bez baterky, ked k nemu pripnem Tamron 70-200mm, tak je to dalsich 1330g naviac. Pridaj baterku (124g), pamatovu kartu (nejakych 10g) a vysledna hmotnost je nejakych 2,7kg a nemam problem zobrat to na "vylet". Takze nebud fajnovka a daj si poradit. Ako som uz povedal, nic lepsie ako to Sony a ten Panasonic nekupis.

    vlado - netrep <->coviny. 99% ludi foti kukanim na displej. nedavno mi pisal kolega aku ma kupit zrkadlovku, poradil som mu 550D, foti nou jeho zena a hadaj ako som ju minule videl fotit na akcii na slnku? Liveview a ides... ak uz najdes kompakt s hladacikom, tak je tak mizerne maly, ze je tragedia cez neho pozerat. este horsie to je s EVF, ktore maju displeje o velkosti polovice postovej znamky a rozlisenie diodovej tabulky na autobusoch mhd...

    springb01.05.2010 - 20:52 Trvalý odkaz

    Nie je to tak davno co som ja kupoval novy fotak. Aj v tomto fore som sa radil. Potom som vela cital diskusie o digi fotakoch, recenzie a porovnavacie testy. Nakoniec som si kupil Canon S90 a som spokojny a ten ti aj odporucam. Cena sice nie je 200 EUR ale zas ber to tak ,ze fotoaparat sa nekupuje kazdy rok. Ak ti je 350 EUR vela tak by som ti odporucil este Sony Cyber-Shot DSC-WX1, to je dobry fotacik. Urcite nie Sony H20 kde najmensie ohnisko je 38 mm a najmensia clona 3,5!!! S tym sa da dobre fotit na prudkom slnku ale nie pri slabom osvetleni.

    Valaroma04.05.2010 - 00:00 Trvalý odkaz

    Tiez uvazujem o kupe noveho fotaku (momentalne mam Olympus mju 720 SW), no prilis sa nevyznam.

    Keby som sa pridal k poziadavkam, ktore tu mala kaja, samozrejme, nie k vsetkym (video natacat neplanujem), a mozno by som upresnil, ze by som uvital sirokouhly objektiv a trochu vacsi zoom, akurat ze by som podvihol cenovu hranicu, co by ste poradili?

    Dajme tomu v nasledovnych kategoriach: do plus/minus 350 eur, do plus/minus 600 eur.

    Som amater, ale s chutou ucit sa :-)

    Zaujali ma napr.:

    v nizsej cenovej kategorii:

    Nikon Coolpix L100 alebo Nikon Coolpix L110
    Panasonic DMC TZ6 a TZ7
    Fujifilm FinePix F70EXR
    ale trebars aj to Sony DSC-WX1

    vo vyssej kategorii:

    Canon Powershot SX1 IS
    Olympus E-PL1

    Richard Hombauer04.05.2010 - 00:06 Trvalý odkaz

    V redakcii BCMOBIL&TECHBOX mam na stole:
    nikon S8000, panasonic ZX3, Sony HX5V, Samsung PL100, Canon IXUS 210, Fujifilm F80
    Ak Ta niektory z nich zaujal, daj vediet, mozem vyskusat, co Ta zaujima. ;)

    Marian04.05.2010 - 01:37 Trvalý odkaz

    Valaroma z tych co si napisal ak lacny tak panasonic tz6/tz7 a z drahsich pen.

    springb04.05.2010 - 09:42 Trvalý odkaz

    Nechcem vrtat ale tie TZ6/TZ7 maju najmensiu clonu 3,3!! Pri zrkadlovke to nevadi, to je jasne ,ale pri kompakte je to proste vela. Ak chces fotit aj v miestnostiach bez blesku tak pocitaj s tym ,ze ti to bude strielat velmi vysoke ISO. Dalej neviem ci ti to bude vadit ,alebo nie ,ale ani jeden ten model nema manualny rezim, ani prioritu casu a clony. Na ten zoom by som sa moc neviazal ,lebo aj ked ma ten fotak kvalitnu opticku stabilizaciu tak pri vatsom zoome sa bez stativu proste neda urobit ostra fotka! Takze ak nechces vsade so sebou vlacit stativ a vadia ti neostre fotky na na velky zoom zabudni. Ber S90 :-) . No a Olympus PEN to je pecka , to je jasne.

    Marian04.05.2010 - 10:15 Trvalý odkaz

    mily springb... kitove objektivy tak renomovanych znaciek ako Canon ci Nikon mali najmensiu clonu f/3.5 od nepamati, cize aj v dobach temna, kedy bol sum vsadepritomny. kopakt typu tz6/tz7, ci sony h20 ma dostatocne dobre regulovany sum, odporucam pozriet si recenzie na dpreview.com, takze aj clona f/3.3 je aboslutne v poriadku. tak ci tak, pri kvalite objektivov o ktorych hovorime, mozme hovorit o dobrej fotke pri f/5.6-8. ak si niekto kupuje blby kompakt, tak urcite nema v plane fotit s prioritou clony, ale praskne to do full automatu a cvaka fotky svojej babke na rodinej oslave pripadne niekde na ozieracke... priklad? moj otec, full automat a nikdy inak. mojej drahej mama. full automat a nikdy inak. raz som si jej dovolil zmenit rezim na prioritu clony s vypnutim blesku. tyzden robila fotky a hresila ako chora vrana, preco su vsetky take rozmazane. az ked som jej povedal, ze asi nebude mat fotak na automatike, tak sa vsetko vyjasnilo. presiel dalsi tyzden, kym dosiel domov brat mojej drahej a zmenil jej program na auto, lebo ona nevedela ako... este nejake komentare?

    springb04.05.2010 - 10:34 Trvalý odkaz

    Nerad by som porovnaval najmensiu clonu 3,5 na zrkadlovke s najmensou clonou 3,5 na blbom kompakte kde je snimac kapanek mensi. Valorama pisal ,ze je zaciatocnik s chutou ucit sa . UCIT SA! Ten manualny rezim by tam podla mna v takomto pripade mal byt.

    Marian04.05.2010 - 10:48 Trvalý odkaz

    clona 3.5 na kompakte je taka ista ako clona 3.5 na zrkadlovke a nikdy inak. ak sa chce valaroma ucit, bude mat rozum a vezme pen. uz len kvoli vymennym objektivom a systemu 4/3.

    Richard Hombauer04.05.2010 - 11:50 Trvalý odkaz

    kedysi som chodil na fotokruzok. vyvolaval fotky, ucil sa kompozicii, pravidlam clony a expozicneho casu... Ubehli roky, nefotil som a potom prisli digitalne fotoaparaty a uz som pisal aj recenzie. Kupil som si digitalny kompakt, Olympus, nejaky UZ. Neznamenalo to, ze som nevedel (a nechcel) narabat s clonou a casom. Znamenalo to, ze na digitalnu zrkadlovku som nemal peniaze.

    Takze, aj ja odporucam, ak sa chce Valaroma ucit, kompakt aspon s moznostou nastavenia priority clony (A), aj celym manualnym rezimom (clona aj cas), ktory mozno obcas vyuzijes. Ano, rezim AUTO je super, ked das kompakt mame do ruky, ale majitel mozno oceni, ked si bude moct ISO nastavit na hodnotu 100, blesk vypnut a fotit s prioritou clony. Alebo pri nocnych zaberoch v manualnom rezime vypne blesk, nastavi ISO 100, clonu 5,6 a cas trebars na 10 sekund. Kompakt urcite bude mat aj casovanu samospust, takze nepotrebuje ani stativ...staci aparat postavit na kraj budovy, chodnik a podobne.

    Aj s kompaktom sa da zazit vela zabavy. Len treba chciet a mat chut. Ale k tomu sa musi vyjadrit aj sam Valaroma. :)

    kuco04.05.2010 - 14:56 Trvalý odkaz

    Presne na nieco take ako Riso pise je super napr. Sony H7 s ultra zoom 15x ktoremu sa hovori ludovo polozrkadlovka ,,nieje to kompakt a ani zrkadlovka. Nevyhoda je mozno jeho robustne telo ale zato pomer cena/vykon super. Myslim ze by sa dal uz zohnat za 200e

    Marian04.05.2010 - 15:11 Trvalý odkaz

    Sony H7 je 3 roky stary smetiak.

    Valaroma04.05.2010 - 16:38 Trvalý odkaz

    Dakujem za nazory a tipy. Aby som blizsie vysvetlil situaciu: ja ani velmi neviem povedat, co potrebujem :-) Ako som napisal, mam len uplne elementarne znalosti a skusenosti. Dlhe roky som kompakt pouzival bud na automatike alebo s nejakym rezimom.
    Teraz som zacal trochu citat a experimentovat, ale nie som na tom tak, ze by som sa mohol pytat na konkretne vlastnosti konkretnych strojov a uvadzat, co preferujem. Tie, co som napisal, predstavuju trochu nahodili vyber zalozeny na nasledovnych kriteriach:
    - co najnizsi pomer rozlisenia a velkosti snimaca (preto som sa orientoval najma na fotaky s 10MPix rozlisenim) a kvalitu snimaca (napriklad to Sony WX1 ma CMOS snimac)
    - co najlepsie hodnoty clony
    - co najlepsi zoom (nevravim, ze trvam na 30 nasobnom zoome, ale tak minimalne tych pat-, este lepsie desat - dvanastnasobny). Zoom 3x sa mi mali :-) Napriklad som minule chcel fotit jednu macku a nez som sa k nej priblizil tak, aby bolo vidiet, ze je to macka, usla :-D
    - sirokouhly objektiv - s klasickym objektivom sa neda poriadne vyfotit ziadna stavba, alebo pripade z vacsej blizkosti ludia v interieri.

    Co mi najviac vadi na mojom fotaku je vysoky sum pri horsi svetelnych podmienkach, fotky su zazrnene, ma primaly opticky zoom, pri foteni vzdialenejsich objektoch, napriklad na horizonte, ledva vidno, co som fotil, a absencia sirokouhleho objektivu.

    V podstate mi ide o to, aby ste mi dali typ zodpovedajuci tomu, ze som zaciatocnik, ze by som sa chcel naucit nieco nove a ze by som v ramci vymedzenych cenovych kategorii chcel co najlepsi pristroj. Uviedol som dve cenove kategorie, lebo nie som este rozhodnuty, kolko investovat. Ako tretiu cenovu kategoriu vnimam tu, ktoru uviedla Kaja - ale tu uz asi padol dost jasny verdikt. Viac ako 600 sotva dam.

    Este mam jedno kriterium: dizajn - ale tu mi uz nikto neporadi :-)

    Marian04.05.2010 - 16:48 Trvalý odkaz

    Vykasli sa "zoom" s fotakom sa treba naucit chodit. Za 600E kupis zrkadlovku - Canon 500D + 18-55mm IS. Sice nebude mat "zoom" ale bude fotit lepsie ako vsetky tie smetiaky dokopy. Ak ti nevyhovuje ten Canon, tak ber Pen.

    like.no.other04.05.2010 - 17:03 Trvalý odkaz

    Z vlastnej skusenosti odporucam Panasonic TZ7... Mam ho necely rok a neviem si ho vynachvalit... Chcel som kompaktny superzoom s kvalitnym kovovym spracovanim, sirokouhlym objektivom, nahravanim HD videa a inteligentnou automatikou... Tento fotacik to splnuje na 100% ...

    op04.05.2010 - 17:36 Trvalý odkaz

    ja mam vyhliadnuty FUJIFILM FinePix F80EXR
    kompakt, 12mpix, 10xopticky zoom, superccd snimac (vyborny aj za horsich svetelnych podmienok), opticky a digitalny stabilizator, HD video
    cena na slovensku 232 eur s dph

    http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/f/finepix_f80exr/

    jedine co ma sklamalo na tomto novom modeli ze ma slabu baterku - vydrz len 230 fotiek. teraz mam kompakt fujifilm f31 a ten na baterku vyfoti aj 400-500 zaberov

    Valaroma04.05.2010 - 17:55 Trvalý odkaz

    Nemas uz potom lepsi ten Fujifilm FinePix F70EXR? Je lacnejsi a pri rovnakej velkosti snimaca ma mensie rozlisenie, teda mal by byt na tom lepsie so sumom, nie? :-)

    Inak ten Fujifilm FinePix F70EXR ma snimac 1/2, cize vacsi, ako vacsina kompaktov, pravda?

    op04.05.2010 - 18:44 Trvalý odkaz

    f70 ma nizsie rozlisenie pri rovnakej velkosti cipu, ale ja aj tak nebudem fotit pri 12mpix :). teraz mam 6mpix a uplne v pohode. ja si nedavam robit plagaty.

    ano ta velkost cipu je vacsia ako ma vacsina konkurencie.

    toto by mali byt novinky v f80:
    # NEW 3.0aEURl, 230k dots High Contrast LCD Monitor
    # NEW HD Movie Mode (720p) and Micro HDMI Port
    # NEW Face Recognition and Image search features
    # NEW Pet Detection
    # NEW Auto Picture Rotation

    pre mna je dolezite hd video, na to som cakal kedy to konecne fuji da do kompaktov a Auto Picture Rotation, kde ma vzdy hneva pri prezerani fotiek ze musim natacat fotky a ukladat to otocene. teraz uz nebude treba, kedze prezerace fotiek si to nacitaju a fotku uz otocia.

    co som este cital v recenzii tak ked mas zapnute face detection a napoly stlacis spust mas zaostrenu na nejaku tvar tak aj ked sa ti bude potom pohybovat tak ti fotak bude na ten objekt zaostrovat (Tracking AF)

    Jari04.05.2010 - 18:51 Trvalý odkaz

    Co by ste mi odporucili - chcel by som kompakt, odolny vode, voci padu, do 400Eur.

    Valaroma04.05.2010 - 18:58 Trvalý odkaz

    f70 ma nizsie rozlisenie pri rovnakej velkosti cipu, ale ja aj tak nebudem fotit pri 12mpix :). teraz mam 6mpix a uplne v pohode. ja si nedavam robit plagaty.

    Ved ja som to uvadzal ako vyhodu F70ky, nie ako nevyhodu. Ak ma rovnako velky snimac, ale mensie rozlisenie, mala by mat mensie problemy so sumom. A to je spolu s cenou nizsou o dakych 40 eur dost padny argument na kupu radsej starsieho modelu. Aspon z mojho hladiska, kedze mne video vo fotaku netreba.

    op04.05.2010 - 19:10 Trvalý odkaz

    ja som to pochopil ze si to bral ako vyhodu pri f70 ze ma nizsie rozlisenie pri rovnakej velkosti cipu.
    asi som to zle napisal :)

    inak ja som nasiel na alza
    f70 213 eur
    f80 232 eur

    nie je to taky velky rozdiel

    Richard Hombauer04.05.2010 - 23:30 Trvalý odkaz

    preboha, len nie Fujifilm F80. z toho, co tu mam, je to to najhorsie :D

    chvalia sa super extra uzasnym snimacom, ale ocividne to nezvladla optika. foti to dost zle.

    velmi ma prekvapil Panasonic DMC-ZX3 - klasika, dobre video, prijemne ovladanie... Nikon S8000 tiez sklamal fotkami. No a tolko funkcii, co ponuka Sony HX5, to nema snad ani moj mobil :lol: a nefoti najhorsie.

    ale suhlasim vo vsetko s Atlisom. Odkedy mam zrkadlovku, najma 550D, zasnem, ako hrozne dokazu fotit tie kompakty za nie malu cenu (300 eur). na foto poznamky so sebou nosim Samsung WB500, ale pri horsich svetelnych podmienkach je to tragedia.

    skratka, ak chces vazne fotit pekne fotky a nechces zrkadlo, ber ten Pen od Olympusu. Ak chces fotit konecne aj pekne fotky, chod do 550D od uja Canona. ;)

    springb04.05.2010 - 23:52 Trvalý odkaz

    K tomu Fuji F70 ...........neviem ci ste si to vsimli, ale v recenzii pisu ,ze tento fotoaparat pouziva len dve clony! Len dve! Velku a malu :-) , ja neviem co k tomu povedat, ja by som to nekupil. A k tomu Olympusu PEN by som dodal este tolko ,ze tam treba pocitat este s kupou objektivu (resp. dalsieho objektivu), co znamena dalsiu nie malu investiciu. S kupou Olympusu PEN sa investicie nie koncia ,ale zacinaju.

    Marian04.05.2010 - 23:58 Trvalý odkaz

    chvalabohu ze sa zacinaju. stale lepsie mat pole manevru ako za rok hodit kompakt za 300E do smetiaka a rozmyslat nad niecim lepsim.

    kaja05.05.2010 - 00:11 Trvalý odkaz

    caute :-)
    prosim Vas, viete mi este niekto vysvetlit tie udaje v mm udavane pri specifikacii objektivu? a ake su optimalne cisla? a este sa sa chcem uistit, ci cip velkosti 1/2,3 je mensi ako 1/2,5? mozno je to blba otazka, ale ja som vo fotakoch naozaj laik :-( asi sa tiez prihlasim na nejaky foto kurz..
    a ak som spravne pochopila z toho fora, panasonic tz6/tz 7 nemaju ziaden manualny rezim? vdaka :-)

    springb05.05.2010 - 00:35 Trvalý odkaz

    To mm co udava ohniskovu vzdialenost, tak je fajn ked spodna hranica je menej ako 30.

    levior05.05.2010 - 01:12 Trvalý odkaz

    a ak som spravne pochopila z toho fora, panasonic tz6/tz 7 nemaju ziaden manualny rezim? vdaka :-)
    Novsia TZ10 uz ma aj manual, koliesko dali naspat do stredu aby nezavadzal a pridali GPS.