OR: Informacia o dostupnosti volaneho - reklamacia

  • 23 príspevkov
  • vanessa 01.07.2010 - 23:48

    Zdravim citatelov tohto fora,

    svojim prispevkom zrejme rozdelim citatelov na 2 tabory, ale jednoducho mi to neda, aby som sem nenapisala reakciu pomarancoveho operatora, ktory prednedavnom zaviedol vsetkym jeho uzivatelom sluzbu "Informacia o dostupnosti volaneho". Ako iste viete, okrem informacii na internete, o tejto novej sluzbe informoval operator aj prostrednictvom zasielania sms spravy svojim uzivatelom. Nebudem tu rozpisovat dovody, preco som s touto sluzbou nesuhlasila (o tom nech si spravi usudok kazdy sam), ale kazdopadne mne osobne takato nanutena aktivacia tejto sluzby pripadala absolutne nevhodna, ba priam to hranici az s drzostou. Aby som vsak presla k jadru veci.
    Z dovodu, ze som nesuhlasila s takouto sluzbou, ktora umoznuje volajucemu, aby dostal sms o tom, ze som si zapla telefon, lebo predtym sa mi nemohol dovolat, tak som reagovala na moznost, ktoru ponukal pomaranc. A to, ze sa tato sluzba dala deaktivovat zaslanim sms na skratene cislo 9054. Tak som to aj spravila, ale na druhy den som si v kontrole spotreby vsimla, ze mi za predosly den operator nauctoval nejaky poplatok 0,14 Eur (s DPH). Bolo mi hned jasne, ze je to urcite poplatok za sms na c. 9054, aj napriek tomu, ze deaktivacia tejto sluzby bola prezentovana ako bezplatna. Mam tym na mysli zaslanie sms na c. 9054. Sms do TM a O2 stoji 0,09 Eur (s DPH), do zahranicia sms neposielam, a ziadnu inu sms som za predosle 3 dni neposlala, ktora by mohla zodpovedat sume 0,14 Eur. Chcela by som vsak objasnit, ze mi vobec neslo o kvazi trapnych 14 centov, ale toto ma neuveritelne nasr... Z principu. Tak som do Orange-u bez jedineho vahania napisala jeden chutny, rozhorceny mail, kde som si naozaj servitku pred usta nedavala, a ziadala som vysvetlenie a zaroven okamzitu napravu vo fakturacii. Za par dni som dostala od nich mail, ze odpoved na moju reklamaciu mi poslu doporucenou postou na moju adresu. Tak som cakala, a dockala som sa. Tu je najpodstatnejsi uryvok z ich odpovede na moju reklamaciu:

    ... V zmysle Vseobecnych podmienok mame pravo na spristupnenie sluzby, ktora nie je uctovana mesacnym a ani aktivacnym poplatkom bez samotneho poziadania zo strany zakaznika.
    Vyuzivanie alebo nevyuzivanie predmetnej sluzby povazujeme za osobne rozhodnutie zakaznika.
    Zaslanie SMS spravy na ukoncenie platnosti sluzby Dostupnost volaneho, Vam bolo spoplatnene plne v zmysle platneho Cennika sluzieb.
    Vzhladom na uvedene povazujeme Vasu reklamaciu za neopodstatnenu... atd.

    Takze jednym slovom. Vy si nic neobjednate, operator vam aj tak sluzbu zavedie/aktivuje podla svojho "genialneho" uvazenia, a ked s touto sluzbou proste nesuhlasite, tak si za deaktivaciu niecoho, co ste si ani nezelali, musite este aj zaplatit. Bohovsky pristup!!! Vivat Orange. Opakujem, nejde mi o tych 14 centov, individualne pre kazdeho je to smiesna suma, ale pozrite sa na to z ineho pohladu. Keby si len polovica vsetkych uzivatelov Orange-u tuto sluzbu deaktivovala zaslanim sms na skratene cislo 9054, tak si vyratajte, o kolko sa firma obohatila. Len tak. Lebo vam nieco nanutila, co ste sami nechceli. Kolko uzivatelov ma Orange? No schvalne, nech je to cca 2,5 mil. Polovica z nich je 1,25 mil. x 0,14 Eur za sms = 175.000 Eur. Nemam uz slov. A som poriadne znechutena. Ale nevadi, nech nenazranemu Lancaricovi zdravie sluzi, a nech sa mu vrecka plnia este viac.

  • Lenka Ivančíková02.07.2010 - 00:00 Trvalý odkaz

    Ja by som to nazvala neopravnene obohatenie a zavadzanie zakaznika,kedze svoju sluzbu-deaktivaciu prezentoval ako bezplatnu.je to naozaj nehorazne a Orange by sa mal ospravedlnit a zjednat napravu.Pripadna staznost na Telekomunikacny urad by nebola od veci.

    vanessa02.07.2010 - 00:06 Trvalý odkaz

    Tiez som nad tym rozmyslala. Ale handrkovat sa za 0,14 Eur ako jednotlivec neviem ci ma zmysel... Ked sa to tak vezme, ze sa Orange bezdovodne obohatil o naozaj nie malu sumu od mnohych jeho uzivatelov, tak toto je uz sila. A nehovoriac o ich odpovede na moju reklamaciu, toto cele povazujem za nechutne klamstvo. Aj s prezentovanim zaslania deaktivacnej smsky, aj s tym, co mi v liste odpisali. Som fakt neuveritelne vytocena. Jednanie Orange-u v poslednych rokoch nema obdobu. Toto nebol 1. pripad, pri ktorom som sa u tohto operatora zhrozila.

    Lenka Ivančíková02.07.2010 - 00:21 Trvalý odkaz

    Arogancia najhrubsieho zrna.Na stranke OR nemaju v tlacovej sprave o sluzbe vobec uvedenu cenu za SMS.Ani odkaz na cennik.

    menom02.07.2010 - 00:28 Trvalý odkaz

    V Orange je nieco prehnite, alebo tam sedia spekulanti co vymyslaju ako vyzdimat eura za kazdu cenu.
    Ale postupne takymito malickostami nasieraju ludi a vlastne idu sami proti sebe.
    Celkovy pristup aby sa zakaznik nevyznal vo vsetkych ponukach - ten ich "cennik" co este 20 krat budu do konca roka upravovat, a ze pridite k nam a my vam "poradime" - to su veci co vadia aj mne.

    Prave mi konci pausal ale aj dnes pozrem do Orange-eshopu a tie iste mobily z minuleho mesiaca su o 10 eur drahsie.

    Takze v OR asi skoncim - z principu , nebudem sa skladat na tie Mercedesy.

    Pendo06.07.2010 - 17:36 Trvalý odkaz

    No precital som si to a myslim si, ze niekde nastala chyba. V maily ti napisali: "Zaslanie SMS spravy na ukoncenie platnosti sluzby Dostupnost volaneho, Vam bolo spoplatnene plne v zmysle platneho Cennika sluzieb. "

    Ale ked si pozriem cennik v pdf http://img.orange.sk/orange_sk/data/cennik/OR_cennik_Sluzieb_20x20_1505… , tak na strane 14 je uvedene:
    Odoslanie SMS na ucastnicke cisla slovenskych operatorov 0,09eur. Je tam este poznamka cislo 1 a ta hovori o:
    Uvedena cena sa vztahuje aj na odoslanie SMS spravy na skratene cisla spolocnosti Orange Slovensko, a.s., pokial nie je uvedene inak.

    Kedze 9054 je skratene cislo Orange a nikde v cenniku sa nespomina ina cena, tak by to malo byt spoplatnene max. 0,09eur a nie 0,14 (ako poslanie SMS do zahranicia)

    Podla mna treba este raz u osobneho operatora preverit uctovanie danej SMS na cislo 9054.

    Podla mojho nazoru si za tuto SMS spravu Orange neuctoval nic a ide o plany poplach (popripade zle nastavene uctovanie), lebo by to bolo nelogicke a to z toho dovodu, ze prima ucastnici si danu sluzbu deaktivuju zaslanim SMS spravy NOR D na cislo 444. A ked si pozriem v Prima cenniku http://img.orange.sk/orange_sk/data/cennik/OR_prima_15052009.pdf spoplatnenie SMS na cislo 444, tak na strane 9 sa pise: Zaslanie poziadavky na aktivaciu/deaktivaciu sluzieb prostrednictvom
    SMS spravy (444) alebo cez Orange menu 0eur.

    Takze Prime to neuctuju a pausalom ano?

    Vseved06.07.2010 - 17:59 Trvalý odkaz

    Orange tymto pristupom, ze vyzmykat zo zakaznika maximum, aj za to co nechce, straca zakaznikov. Do O2 za posledny rok preslo 80% rodiny, a asi 50% kamaratov. Uz prakticky ani nemam ako vyuzit volne volania do OR cez vikend.

    Pendo06.07.2010 - 18:09 Trvalý odkaz

    Otazka je, ci to v tomto pripade bola naozaj chyba Orange?
    Mal by tu prispiet niekto, kto z pausalu posielal SMS na dane skratene cislo, ci to mal vo fakture nauctovane...

    vanessa06.07.2010 - 21:29 Trvalý odkaz

    "Vtip" je v tom, ze ziadnu sms do zahranicia som neposielala. Na toto som prilis dosledna, a kontrolu spotreby si kontrolujem bud kazdy den, prinajhorsom kazdy druhy den, aby som mala jasno v predbeznej fakturacii za uctovanie predoslych dni. Som si na 100% ista, ze som do zahranicia nic neposielala. Tak potom za co tych 0,14 Eur? No vidim, ze mojou reklamaciou sa naozaj "dlho" zaoberali. Zo suflika vybrali predtlaceny papier so vseobecnou odpovedou na akukolvek reklamaciu, a akurat co spravili je to, ze sa namahali to vlozit do obalky a poslat na moju adresu. Orange ma uz pekne zacina s.at, ze to az pekne neni. Fakt cakam na ten den, kedy mi skonci zmluva, a vypadnem odtial.

    Pendo06.07.2010 - 21:54 Trvalý odkaz

    Bohuzial, asi to poriadne nepreverili :(
    A co ti na to povedal osobny operator (meno a cislo na neho je v spodnej casti faktury)?

    vanessa06.07.2010 - 22:06 Trvalý odkaz

    Este som mu nevolala. Ale viem si predstavit ako to dopadne. Bude mi tvrdit bud to, ze odpoved na moju reklamaciu mi uz poslali, a plati to, co tam napisali, alebo druhy variant bude ten, ze to operator preveri v systeme, povie mi, ze tam mam nauctovany poplatok 0,14 Eur za zaslanie sms do zahranicia (co absolutne popieram). No a treti variant moze byt ten, ze mi moj osobny operator odporuci, aby som si dala ziadost o podrobny vypis faktury (neviem, ci okrem hovorov tam bude aj rozpis zaslanych sms spolu s cislom na ktore som sms-ky zasielala), a este za to aj zaplatim nejake 4 Eura. Takze dalsi biznis pre Orange... Bohovske. Som proste znechutena, a neviem, ci mam momentalne zrovna chut sa s nimi handrkovat a zbytocne vynakladat na nich nejaku energiu. Ale ako sa hovori, toto si teda nenecham "jen tak libit".
    PS: Dakujem vam vsetkym za postrehy a rady.

    Richard Hombauer06.07.2010 - 22:23 Trvalý odkaz

    daj vediet reakciu toho osobneho operatora. myslim, ze sa vsetko vysvetli.

    Espio11.07.2010 - 10:51 Trvalý odkaz

    Mat vase problemy tak som stastny. nechapem preco to beres v globale ako si povedala tebe nejde o 0,14 eura vsak? zobrali ti snad viac? Tak potom nechapem co chces tymto sebe alebo ostatnym dokazat kazdy hrabe pre seba ved sme na slovensku takto isto mozes kydat aj na svojho zamestnavatela primatora starostu a ja este neviem koho a ked si to tak zoberes ani ty by si nebola ina

    brown11.07.2010 - 11:45 Trvalý odkaz

    tebe ide o co,... v principe je tu naozaj ukazka ako operator po troske: babka k babce, ale tvojmu prispevku nerozumiem - pokial nemas priamo zistny ci zamestnanecky zaujem. Ak mas svoje problemy tak ich ries, ona riesi svoj a problem operatora...a vzhladom na to ze som sa osobne k podstate ja osobne nedopatral , ona ano, tak jej opatovne aj dakujem...

    Espio11.07.2010 - 12:25 Trvalý odkaz

    neni som zamestnanec ani nic podobne a do konca nemam ani orange mne tento "problem" neprisiel nejak podstatny staci sa poobzerat okolo seba v akom svete zijeme tak nechapem preco prizvukovat prave tento "problem"

    menom11.07.2010 - 13:10 Trvalý odkaz

    Espio: tu nikto nekyda, ale poukazujeme na praktiky velkej firmy ako vytahuje peniaze, ty to citat nemusis, ale vsetci mame pravo na informacie.

    Ja mam na fakure: Orange az domov(919) ........0,0690 eur to je nieco vyse 2sk aj s dph.

    Najprv som nevedel co je to, potom mi napadlo ze prisla taka obalka s ponukou od orange.

    Takze mi poslali svoju ponuku (co som ja od nich nechcel) a este si strhli za to odomna peniaze.

    Nech kazdy vie ktora firma jedna fer a ktora robi taketo " tahy ".

    Treba na to poukazat, ved aku sumu zinkasuju ked to v priebehu roka poslu vela ludom.

    Anonym (bez overenia)11.07.2010 - 21:27 Trvalý odkaz

    Espio a ked budu taky ludia zmyslanim ako ty,tak sa ten svet nikdy nezmeni

    vanessa12.07.2010 - 10:02 Trvalý odkaz

    Espio, ked sa ta nieco netyka, tak sa prosim ta nezapajaj do diskusie! Radsej bud ticho, ako by si mal tliachat somariny. Ako napisal uz Forever, tiez nechapem tvoje zmyslanie.

    Espio12.07.2010 - 12:35 Trvalý odkaz

    A co vy chcete tymto zmenit? Moje zmyslanie je realne ved sa poobzerajte okolo seba co sa deje tu ide/ nejde o 0,14 eura ak toto povazujete za problem tak ja uz neviem potom a kazdy sa chce nabalit alebo ze by nie? a preco sa pozerate na to v globale? My to tu mame este dobre sa pozrite do ciech co tam robia operatory a potom nieco hovorte vyuzivame ich sluzby pomerne lacno tak ja neviem co tu stale riesite kazdy okrada ako vie svet nebude nikdy taky pekny ako by sme chceli a tato tema jej aj tak nepomoze ani jej nikto nevrati tych 0,14 eura su ine problematiky ako toto tak riesme to a nie taku blbost

    zemiak12.07.2010 - 13:18 Trvalý odkaz

    Espio, tak nac sem chodis? Tu sa riesia presne taketo blbosti (podla teba). Teraz to je 14 centov, ak to nechas tak, zachvilu nam budu skakat po hlave jak v tych Cechach.

    K teme: vanessa, kontaktuj Orange ombudsmana. Kedze ti uz zamietli reklamaciu, mas na to narok, bude sa tym zaoberat. Ak nepomoze ani to, daj podnet na telekomunikacny urad.

    http://www.orange.sk/web/prevas/orangesvojim/ombudsman.html

    vanessa12.07.2010 - 14:12 Trvalý odkaz

    Pozri sa Espio, mna nezaujima, co robia mobilni operatori v Cechach, v Honolulu, v Alzirsku alebo na Velkonocnych ostrovoch... Ja zijem tu, vyuzivam sluzby nasho operatora na Slovensku, tak sem neplet piate cez deviate. Presne o tom to je, ze teraz je to neopravnenych 0,14 centov (a urcite nie som sama), nabuduce to bude 1 Euro (krat pocet uzivatelov), a o par mesiacov uz nikto nebude vediet, co ma vlastne na fakture za polozky... Opakujem este raz iba pre teba Espio, ak si nepochopil, co som chcela vyjadrit. Orange aktivoval vsetkym uzivatelom nejaku sluzbu. Napr. ja som ich o to neziadala, ziadnu takuto sluzbu som nechcela vyuzivat, a este ja sa mam starat o to, aby som si ju deaktivovala a dokonca este musim aj za to zaplatit. To uz kde sme?!!!
    Espio, ak sa ta tato tema a tento problem netyka, tak uz ti bolo jasne povedane, aby si sa nezapajal do rozhovorov dospelych. Aspon nie v tejto teme. Ked nevies ponuknut nejaku rozumnu radu alebo navrh, tak sa zdrz tvojich komentarov ohladom toho, ako kazdy okrada a hrabe pre seba. Nemusis sa chvalit tym, ze presadzujes politiku okradania.

    PS: Zemiak, diky za radu. Obratim sa na ombudsmana - z principu. Nenecham si s.at na hlavu. Odtial podtial. Mne tych 14 centov v penazenke naozaj nechyba, ani z toho nezbohatnem, ale preco by som mala byt ticho a suhlasit s tym, ze mi operator uctuje neopravnene poplatky? Tak to teda nie, tych preslapov a drzosti zo strany operatora uz je vyse hlavy!!!

    Pendo13.07.2010 - 01:05 Trvalý odkaz

    Naco hned ombudsman? Este stale si sem nenapisala, ako si dopadla u osobneho operatora...

    jan7413.07.2010 - 16:50 Trvalý odkaz

    Vazeny zakaznik, dakujeme za vas e-mail ktory ste nam adresovali. Pokusali sme sa vas dna 13.07.2010 telefonicky kontaktovat na vasom tel. cisle (nikto nevolal!!!). Vasa faktura cislo .............., kde vam bola deaktivacna sms k sluzbe Informacia o dostupnosti volaneho zauctovana ako odoslana sms na zahranicne cislo bola preverena. Chybou systemu vam bola tato sms nekorektne zauctovana. Touto cestou sa vam ospravedlnujeme a vyuctovanu polozku vam budeme dobropisovat. Opravny doklad vam bude zaslany postou na vasu adresu

    V pripade otazok nas mozete kedykolvek kontaktovat e-mailom na adrese "info@orange.sk" alebo telefonicky zavolanim na Zakaznicku linku 905 ( 0905 905 905 ), ktorej operatori su Vam k dispozicii 24 hodin denne. Hovor na Zakaznicku linku 905 - prepojenie na operatora je spoplatnovany v zmysle platneho Cennika sluzieb, resp. Prima cennika

    S pozdravom

    CS BO B2C REPRESENTATIVE
    Orange Slovensko, a. s.

    Tolko reakcia Pomaranca......ti co sa neozvu zaplatia a daju im zarobit!!!