- Späť na článok
- 86 príspevkov
Telekom Benefit: Easy Free s kreditom 9 € za 1 €
Najčítanejšie články
Najnovšie príspevky
Diskusia: SpyraThree - vodná puška za takmer dvesto eur
Vdaka teda...ale draha hracka naozaj je toDiskusia: Telekom: zmeny podmienok na predplatených kartách a širšia ponuka MIX balíčkov
A tomuto hovoria že zlepšujú služby...Diskusia: Cez Xiaomi Pay zaplatíte na Slovensku už aj Visa kartou mBank
Škoda že VUB v tom nejak zaostávaDiskusia: Huawei P60 Pro - perleťový unikát
Inak som si všimol, že DxO Mark bol dneska aktualizovaný a P60 Pro je na 1.mieste 👏👏👏Diskusia: Huawei Watch Ultimate – pripravené na dobrodružstvo
Da sa nimi platit, ale iba na trhoch, ktore podporuju platby cez Huawei Pay. Slovensko medzi ne nepatri.
Rodičovská kontrola
Lenže ak má dieta apple a rodič Samsung tak je tu problém. Aké sú vtedy možnosti?Samsung Dexx
Tak zrejme to tu vela ludi nevyuziva. :) Vdaka za info.LG V50
Kolko by bola primerana cena ti neviem povedat, len viem, ze nanovo zafoliovat rozbaleny telefon nie je ziadny problem. Ja by som stvorrocny telefon, ktory sa tvari ako nikdy nerozbaleny, nekupovala....Vyber mobilu prechod z iphone xs na lacnejsi android
Ahojte, Zvažujem niečo podobné, doteraz som mal Xiaomi Redmi 8T a rozhodujem sa medzi Poco M5s a Motorola Moto G72. Cenovo sú podobne, cca 220€. Sú tu aj iní kandidáti, ale títo sú...android 13 a problemy s upozorneniami aplikacie cp
ahojte, konecne uz aj ku mne na a23 dorazila aktualizacia na oneui 5.1, a konecne mozem s plnym vedomim povedat ze mi upozornenia cp zacali ffungovat presne tak, ako maju. Asi mi to neuverite, ale...












petris 19.08.2013 - 11:43
namiesto zlacnenia volani do vlastnej siete rozdavaju sim karty. preco sa musia vzdy vybrat tou zlou cestou? platnost kreditu : zas klamstvo. platnost toho uvodneho kreditu urcite nieje 12 mesiacov. ze sa nehanbia.
Manobb21.08.2013 - 01:38 Trvalý odkaz
Rastislav.j, prosím Teba, buď trošku realista ...
Kúpa predplatenej SIM karty predsa nie je kúpa nehnuteľnosti. Tak aj právne dokumenty (ich rozsah aj obsah) by mali odrážať fakt, že kým právny úkon predaja/kúpy nehnuteľnosti väčšina rozumných ľudí zverí odborníkom (napr. notárska zápisnica), tak predsa kúpu SIM karty nebudem riešiť s právnikom.
Niekedy mám však pocit, že tá kúpna zmluva na nehnuteľnosť je písaná jednoduchšie ako VOP, či cenník operátorov .... A to nie je správne.
Naozaj by z krásy operátorov neubudlo, ak by ponuky robili jednoduchšie, stručnejšie a výstižnejšie tak, aby nemohla vzniknúť dvojaká interpretácia textu (ako napr. platnosť kreditu 12 mesiacov, hoci to pravda nie je !!!)
Nehnevaj sa na mňa, ale ak Ty alebo ktokoľvek obhajuje komplikovanosť ponúk operátorov, tak je niekde chyba. Vývoj ľudstva má predsa smerovať k zjednodušovaniu a uľahčovaniu života a nie k sebatýraniu napr. čítaním zložitých cenníkov či VOP ...
Naozaj si uvedom, že kúpa SIM je jednoduchý právny úkon a tomu by mali zodpovedať aj sily a prostriedky oboch zúčastnených strán ...
Naozaj teraz zbytočne obhajuješ úmyselnú zložitosť a komplikovanosť ponúk operátora.
P.S.: Príklad z banky, ktorého som bol účastníkom. Ukončenie účtu v banke môže byť výpove´dou alebo dohodou. Pri skončení účtu Ti banka strčí do ruky dohodu, ktorá má 10 odstavcov (v pohode, prečítaš si), ale jeden z nich odkazuje na príslušné ustanovenia VOP a cenníka. Samozrejme nie je v silách bežného človeka tie dva dokumenty nalúskať na mieste (ľudia za ním sú nervózni), tak sa spoľahne na výklad pracovníčky banky. Je to o dôvere. A hold, stala sa chyba a banka si naúčtovala poplatky, s ktorými pracovníčka ústne nakladala úplne inak. A si doma, právne si v háji, ale pointa tkvie v tom, že tie dokumenty (dohoda o ukončení účtu) Ti banka nie je ochotná dať vopred na naštudovanie v kľude domova, ale trvá na tom, že si to môžeš študovať na pobočke. Ja tomu hovorím prístup alá "ŠMEJDI" ! - vytvoriť časový tlak na zákazníka, aby ten stratil ostražitosť a v psychologickom efekte mať čo najskôr úkon za sebou podľahneš. Poviem Ti, mám VŠ vzdelanie, ale tiež som sa od banky nechal nachytať a na rozlúčku ešte ošklbať viac ako som očakával/predpokladal.
Manobb21.08.2013 - 01:48 Trvalý odkaz
petris, nechaj ho. Ja som na tú habaďúru s dĺžkou platnosti kreditu (a keby len kreditu ale aj SIM na 90 dní) upozorňoval už skôr tu i na mobilmanii, lebo som sa nechal aj ja osobne nachytať ....
Proste nie som ochotný študovať detailne VOP a cenník od A po Z len preto, že si idem kúpiť poondiatu SIM-ku dokonca predplatenku, kde mi ako zákazníkovi nehrozí v podstate nič, len to, že môžem prísť o kredit, čo v prípade 9 Eur sa dá prežiť.
Dokonca schvaľujem aj teóriu, aby dĺžka platnosti kreditu sa rovnala dĺžke platnosti SIM, aby nedochádzalo k dočasnému zmrazovaniou kreditu, ako je tomu u modrákov i oranžových. Dokonca som túto teóriu naškrtol aj v roku 2009, keď vypukla kauza prepadávania kreditu.
Mňa to však nahnevalo najmä kvôli tomu, že na všetkých letákoch vidíš len veľkým písmom "Platnosť kreditu 12 mesiacov", čo nie je pravda, keďže to neplatí pre úvodný kredit a nikde v pojmoch nie je pojem "Úvodný kredit", ale len "Kredit" .... Proste ide o čisté zavádzanie spočívajúce v uvádzaní polopravdy a môže sa Rastislav aj roztrhať, ale ľudia to tak vnímajú a vnímať budú, najmä ak nedobijú kredit do 90 dní z dôvodu, že majú dostatočný nevyčerpaný zostatkový kredit ku 90. dňu.
Nechcem byť otravný, ale niektorí dôchodcovia si nevidia ani prečítať SMS-ku o tom, že si majú dobiť kredit, takže pre nich je veľmi dôležité, či "ich kredit 9 Eur" vydrží 12 mesiacov alebo len 90 dní ...
Ak už Rastislav nepochopíš ani túto pointu, tak u mňa Tvoj kredit značne klesne i napriek tomu, že s niektorými Tvojimi príspevkami z histoirického hľadiska súhlasím...... ale s tými z tejto diskusie celkom určite nie !!!
Manobb21.08.2013 - 01:54 Trvalý odkaz
A úplne na záver jeden postreh: Raz som bol v okrskovej referendovej komisii a poviem Vám, štruktúra obyvateľstva je veľmi "rozmanitá" ....
Ak si niektorý volič nedokáže prečítať jednoduché inštrukcie k priebehu voľby (na formáte A4 veľkým písmom), je len ťažko možno očakávať, že bude schopný prelúskať VOP a cenník našich operátorov tak, aby im aj porozumel ....
Sme sprostý národ, ktorý si volí nezodpovedných politikov s nedbanlivým postojom k okrádaniu nás občanov cez rôzne tendre a pod., pričom právna istota pre domáhanie sa individuálnych, ale aj skupinových práv je prakticky na úrovni rozvojových krajín. Ako národ máme jediné "šťastie", že nie sme horkokrvný a fanatický národ, lebo už dávno by sme sa medzi sebou pozabíjali ....
Tým som vyčerpal svoje argumenty a postrehy zo života .... Dobrú noc.
Peter21.08.2013 - 08:31 Trvalý odkaz
Ludia ze vas toto bavi kvoli predplatenke za 1€
Telkom dal moznost kupit 9€ za 1€ a kto chce kupi a kto nie spekuluje.
Ziskas napr internet do 3g tabletu kde neriesis ze mas stale ine cislo na 2m za 1€.
Su ludia co to proste kupia prevolaju 100minut za 1€ zahodia a idu dalej.
Ked chcete spekulovat o nevhyhodach a chytakoch tak nech sa paci a ostatny mozu zatal usetrit desiatky eur.
petris21.08.2013 - 09:48 Trvalý odkaz
tu nikto nespochybnuje 9eur za 1euro. tu ide o sposob ktorym telekom tie karty predava. teda o to ze informacie uvedene pri karte su neuplne a aj nepravdive a zavadzajuce.
nesmieme dovolit aby to zapadlo prachom. akcia totiz raz skonci a karty sa budu predavat dalej.
zakaznik sa musi uz pri kupe dozvediet ze jeho kredit nieje plnohodnotny kredit ale len bonusovy a ze neplati 12 mesiacov ale len tri.
nemozeme dopustit aby taki ako ty situaciu zlahcovali ci dokonca s nou suhlasili a odvadzali pozornost inam.
karta mimo akcie stoji 9 eur a je na nej kredit v rovnakej vyske. ten kredit ale nieje prvotriedny kredit ale len bonusovy aj napriek tomu ze ta o tom nikto neinformuje a aj napriek tomu ze to su tvoje peniaze ktore za ten kredit zaplatis a nejde o ziadne vsimne od telekomu. ak to telekom chce vyadavat za akysi aktivacny poplatok za kartu ktory ti oni akoze vratia formou bonusoveho kreditu tak to tak musi byt pomenovane. uplne presne. to ale nieje.
ak tu niekto chce podnikat sposobom ktory tu cely cas kritizujeme tak je nacase sa proti takym praktikam ostro postavit.
@manobb habadura to je riadna. niektori doteraz s nou suhlasia. jasne to davaju najavo aj v tejto diskusii. slovaci si nezasluzia nic lepsie. oni budu podobne praktiky este velebit. zda sa ze im stacia polopravdy a radi sadnu na lep.
podmienka zostatku 24 centov pre fungovanie dat za ktore si telekom uz strhol peniaze je dalsia zo serie nepripustnych. to by mali "zakaznici" tvrdo odsudit.
nezabudite ze aj tu plati: nie sme tak bohati aby sme si kupovali "lacne" veci.
Manobb21.08.2013 - 10:16 Trvalý odkaz
re: petris
Opäť súhlasím v plnom rozsahu s Tvojou kritikou.
Bohužiaľ platí, že Slovákov ako si Ty alebo ja je veľmi veľmi málo a preto tento štát vyzerá tak ako vyzerá. Grázli a podvodníci (v podnikaní), či presnejšie ŠMEJDI sú tak potom "na koni" práve vďaka pasivite spotrebiteľov ...
V jednoduchosti je krása i vyššia pravdepodobnosť pochopenia "na prvý šup" aj pre spotrebiteľov s menšou mentálnou výbavou (logika, úroveň vnímania a pod.), ako aj pre tých, ktorí majú vyššie náklonnosť dôverovať iným ....
Bohužiaľ ŠMEJDI tieto "nevýhody spotrebiteľov" nehladiac na svoj imidž radšej v krátkodobom horizonte ryžujú a nepozerajú sa dopredu v dlhodobom horizonte. Sú proste bez chrbtovej kosti a jedinou ich dogmou sú prachy, nech sú akokoľvek špinavé, či nečestné ...
funboy21.08.2013 - 10:23 Trvalý odkaz
To ste teda objavili "ameriku" :-) však to s tým 9 € kreditom - nekreditom existuje u tohto operátora už dávno napr. pri Mobilnom internete bez závezkou http://www.youtube.com/watch?v=2BZRioF3TOo
petris21.08.2013 - 10:46 Trvalý odkaz
opat sa len potvrdzuje ze tieto praktiky slovakom vyhovuju. ved to nieje normalne aby to takto fungovalo. cim viac sa o tom bude hovorit tym lepsie. len sa niektori nesmu nechat odradit roznymi rastislavmi a kubasmi.
@manobb ja si myslim ze ak sa veci budu verejne rozoberat tak viaceri otvoria oci. som ale sklamany ze toto tu funguje dlho a nikto okrem par ludi si to nevsimol a nikto o tom nehovori. ani media. pritom by to mohli byt celkom zaujimave clanky. kaslat na to ze sa operator nacas urazi. on tu reklamu bude skor ci neskor potrebovat opat. a ak nie tak o to lepsie ak sa zmeni jeho pristup k zakaznikom alebo ak nie tak nech teda zmizne z trhu.
to sa ale ludia musia rozhybat a nielen doma pri pive nadavat aki su vsetci zli.
Peter21.08.2013 - 11:50 Trvalý odkaz
Ty asi nechapes ze kazdy si vybera pre neho najlepsiu ponuku. Ak tebe vyhovuje O2 OK. Mne vyhovuje viac easy.
Proste ak volam do 50min mesacne, poslem ta 10 SMS a internet riesim obcasne teda 0,50€ za den ak treba /+ po dobiti nejaky cas zdarma/, kedze vatsinou som na wifi, tak oproti O2 usetrim 2€ teda 30% mesacne.
Ak vsak vyuzivas aj ine sluzby ktore ti v O2 vychadzaju lepsie tak potom OK. Proste kazdy si berie to co je pre neho lepsie a ak sa mu nepaci moze prestupit.
Ak niekto v dnesnej dobe nadava na sluzby a dalej plati tak jeho chyba, ja som spokojny
petris21.08.2013 - 12:07 Trvalý odkaz
tebe stale nedochadza ze predmetom kritiky je sposob akym telekom tuto kartu predava.
teda to ze informacie uvedene pri opise vlastnosti vyrobku v case kupy su skreslene neuplne a zavadzajuce az klamlive.
ziadna 12 mesacna platnost kreditu.
chybajuca informacia o tom ze ide o nejaky uvodny neplnohodnotny druhotriedny kredit ktory nemozes pouzit na vsetky sluzby ktore su na karte dostupne.
chybajuca informacia o tom ze platnost karty je len 3 mesiace od aktivacie.
neprijatelna podmienka mat trapny zostatok 24 centov aby ti fungovali sluzby za ktore si si zaplatil
rob co chces. odvadzaj pozornost inde. nepomoze ti to. nechapem co tu montujes ineho operatora. clanok je a bavime sa o praktikach toho ktoreho tu tak aktivne obhajujes teda o telekome.
a to slovo "vatsinou" je tvoj detsky nezmysel.
budem to omielat donekonecna. az kym sa telekom nespamata. ludia musia mat otvorene oci a verejne hovorit o takychto necestnych praktikach. ci sa to bude nejakym kubasom pacit alebo nie.
mental.disease21.08.2013 - 12:13 Trvalý odkaz
Petris má pravdu, nič by sa nestalo keby JASNE napísali úvodný kredit - platnosť - 3 mesiace.. Ibaže je tam zmienka IBA o platnosti ďalšieho (dobiteho) kreditu.
Myslím, že ON ovláda cenník aj VOP dostatočne. Ale na 90% populácie to je proste chytak. Nechápem ako niekomu môže vadiť, že tu robí "ombucmana" :-/
Peter21.08.2013 - 13:17 Trvalý odkaz
Ja netvrdim ze petris nema pravdu, len ze to nevidim az tak tragicky ako on.
Uznavam ze neuviedli uplne presne detailne podmienky vyuzitia uvodneho kreditu a o tom potrebnom zostatku som netusil a beriem ze to je dost nelogicky chytak a moze to byt niekedy zbytocny problem.
Čo s platnoti tyka, ked si vezmem ze 3m platnost je u inych operatoroch bezny standard, pricom tu je po prvom dobiti stale 12m /aj ked neuviedli ze uvony ma platnost len tie 3/ je to stale + oproti konkurencii.
To ze sa neda vyuzit na platby je logicka poistka aj ked ju neuviedli tak ju chapem kedze nechcu byt stratovi a rozdavat peniaze tretim firmam.
Kedysi asi tak 6r dozadu som mal fix a vacsinu kreditu /aj bonusoveho za dobijanie/ som vtedy pouzival na taketo platby /loto, online hry, atd.../, po prechode na iny program som to uz neriesil, ale je pravda ze za tie 2r som od tlekomu vytiahol peknu sumu :).
Bolo len otazkou casu ked si to poistia.
petris21.08.2013 - 13:37 Trvalý odkaz
tragicky alebo menej tragicky. to je jedno. jednoducho to ako to prezentuju je spatne. zle. odsudenia hodne.
nikto od nich nechce aby ti platili lotto alebo erotak. ja chcem aby jasne a zruzumitelne napisali ze ide o uvodny bonusovy kredit ktoreho platnost je tri mesiace.
nikto sa potom nedostane do podobnej situacie ako napriklad pan z tohoto pribehu
http://pokus.blog.sme.sk/c/315016/Telekom-zamietol-reklamaciu-pomohol-s…
aj ked tam boli este dalsie preslapy telekomu.
mas pocit ze ziadam tak vela?
naj21.08.2013 - 20:48 Trvalý odkaz
prečo klamete ja som si cez eshop objednal kartu prisla dnes a vypytali 9eur a nie 1euro je 21.8.2013
Peter21.08.2013 - 21:50 Trvalý odkaz
lebo tu sa bavime o tejto ponuke
http://www.telekom.sk/benefit/team.php?id=1369
vidis petris a ty by si chcel aby este aj VOP ovladali :)
Manobb21.08.2013 - 21:52 Trvalý odkaz
Zdá sa, že je po akcii ...
V telekombenefite už EASY Free za 1 Eur s kreditom 9 Eur jednoducho NIE JE !
Cieľ navýšenia aktívnych zákazníkov o cca 5-10 tis. zrejme vyšiel, takže prémie pre manažérov asi budú ...
Je irelevantné, že si tých zákazníkov museli doslova "kúpiť", inak by im tú ŠMEJDOVSKÚ SIM iba s 90 dňovou platnosťou kreditu i SIM asi nikto nechcel ...., hoci sa o nej vystatujú, že kredit platí 12 mesiacov.
Ako kedy .... ako kedy, povedal by klasik ...
P.S.: Takže NEZABUDNITE, že kredit na SIM po jej aktivácii platí iba 90 dní !!! a nie 12 mesiacov, ako sa tá kartička chce tváriť v očiach zákazníka.
Peter21.08.2013 - 21:56 Trvalý odkaz
preboha
tu je rec o ponuke telekom benefit
kupene 2093x a stale platne
ano manobb platnost uvodneho kreditu 9€ ktory v tejto ponuke dostanes za 1€ je len 3m no nehoraznost
ale po dobiti uz napr o 7€ je jeho platnost predlzene na 12m od dobitia. U konkurencie aj po dobiti stale 3m max 6m takze neni o com.
Bonyek@azet.sk21.08.2013 - 22:01 Trvalý odkaz
http://www.fony.sk/clanky/7559-telekom-benefit-easy-free-s-kreditom-9-e…
kde v článku vidíš spomenuty E-SHOP.?
Bonyek@azet.sk21.08.2013 - 22:06 Trvalý odkaz
Stále platí. ;-)
http://www.telekom.sk/benefit/team.php?id=1369
petris21.08.2013 - 22:10 Trvalý odkaz
nenut ma vratit sa na zaciatok. nemam chut na bludny kruh. ak si to doteraz nepochopil precitaj si postupnost este raz.
xyz ludi ani nevie ze nejake vop existuju. sim kartu s dobijanim kreditu mozes mat od 15 rokov. nevyzaduje sa sposobilost na pravne ukony. 15 rocne decko urcite zo stylu ktorym su vop napisane nebude vediet pochopit nic a 15 rocne decko to preto ani citat nebude.
15 rocne decko v situacii ak bude potrebovat sms listok bude pozerat jak teliatko na nove vratka preco nemoze kupit listok ked na marte kredit ma aj ked len druhotriedny - o com pri kupe nebude vediet. rovnako ako nebude vediet o tom ze tento kredit plati len tri mesiace a nie klamlivo uvedenych 12.
Peter21.08.2013 - 22:46 Trvalý odkaz
Petris to bol vtip a reakcia na predosli prispevok kde si pan kupil kartu v eshope za 9 a cakal ze mu ju na zaklade toho co tu cital predaju za 1. Idealny zakaznik :)
petris21.08.2013 - 23:10 Trvalý odkaz
chapem. aj preto je nutna osveta a este raz osveta. aj preto je fajn ze existuju taketo fora. aj preto tu tocim dva dni skoro o tom istom. je to potrebne.
aj preto pisem o tom ze kartu s dobijanim kreditu si mozes kupit aj napriek tomu ze este nie si sposobily na pravne ukony.
Peter21.08.2013 - 23:36 Trvalý odkaz
No ked to tu citam, tak si mysli ze ani sposobilost na pravne ukony neznamena ze si dostatocne inteligencne schopy fungovat bez toho aby ta niekto stale kontroloval, strazil a viedol za ruku. Ono asi nazaj treba vatsine ludi vsetko pisat ci mozno aj ktreslit ako piktogramy aby chapali
Rastislav.j22.08.2013 - 01:05 Trvalý odkaz
Petris
Je jedno či si čítal podmienky alebo nie, ale obhajuješ ich nečítanie – teda v podstate porušovanie zákona.
Máš v cenníku uvedené všetky podmienky? Máš cenník ovládať, ak kartu kupuješ? Tak o akom klamaní to tu snívaš.
Každý program je určený pre inú cieľovú skupinu. Prečo by si mal kupovať niečo čo nie je určené pre teba? Zato, že je naň nejaká zľava?
Voči oprávnenej kritike nemám nič, len by si nejakú oprávnenú musel mať.
Neovládanie zákonov ťa nijako neospravedlňuje. VOP a cenník majú operátory zo zákona ako povinnosť. A ty máš povinnosť s nimi súhlasiť, ak ich chceš používať.
Ak sa ti podmienky nepáčia a aj tak si si kartu kúpil tak asi hlúpi budeš. Bez ohľadu na to či som ti to povedal alebo nie.
„ziadny spotrebitel by totiz nemohol takuto nehoraznost podporovat.“ Nevedel som, že vyžadovať dodržiavať zákony je nehoráznosť. To musí jednoznačne znamenať, že prispievateľ je zamestnancom operátora.
„zakaznik sa musi uz pri kupe dozvediet ze jeho kredit nieje plnohodnotny kredit ale len bonusovy a ze neplati 12 mesiacov ale len tri“ od toho tu je cenník a VOP a tie sú zverejnené
„karta mimo akcie stoji 9 eur a je na nej kredit v rovnakej vyske. ten kredit ale nieje prvotriedny kredit ale len bonusovy aj napriek tomu ze ta o tom nikto neinformuje“ klameš, informuje
„ak tu niekto chce podnikat sposobom ktory tu cely cas kritizujeme tak je nacase sa proti takym praktikam ostro postavit.“ To, že ty niečo kritizuješ ešte neznamená, že máš pravdu.
„nezabudite ze aj tu plati: nie sme tak bohati aby sme si kupovali "lacne" veci.“ Nie treba kupovať predražené šmejdy.
„opat sa len potvrdzuje ze tieto praktiky slovakom vyhovuju. ved to nieje normalne aby to takto fungovalo. cim viac sa o tom bude hovorit tym lepsie. len sa niektori nesmu nechat odradit roznymi rastislavmi a kubasmi.“ Nie, ich zachráni Petris s Manobbom a ich vierou, že nemajú veriť právne relevantným dokumentom ale reklame, tam sa dozvedia všetko.
Manobb
Nik ťa nenúti kupovať mobil. Tie VOP máš z veľkej časti totožné pre predplatenku aj pre paušál. A tým mobilom môžeš spraviť väčšie škody 3. strane ako kúpou/predajom nehnuteľnosti.
„sebatýraniu napr. čítaním zložitých cenníkov či VOP“ nečítaj – nekupuj, operátor ich bude musieť zjednodušiť.
„Naozaj teraz zbytočne obhajuješ úmyselnú zložitosť a komplikovanosť ponúk operátora.“ Kde presne, cituj.
„že kúpa SIM je jednoduchý právny úkon“ a naň máš ovládať VOP a cenník, ktoré sa zaväzuješ dodržiavať a ktoré sa zaväzuje dodržiavať aj operátor. Ale ovečky nemusia, tie stačí následne dojiť.
„Pri skončení účtu Ti banka strčí do ruky dohodu, ktorá má 10 odstavcov (v pohode, prečítaš si), ale jeden z nich odkazuje na príslušné ustanovenia VOP a cenníka. Samozrejme nie je v silách bežného človeka tie dva dokumenty nalúskať na mieste“ to má nejaké špeciálne VOP pre ukončenie, alebo sú to tie s ktorými si súhlasil pri založení/ používaním účtu?
Keď robíš právne úkony tak sa nemáš čo ponáhľať. A nemáš sa čo zaujímať o rad za tebou. To nie je tvoj rad ale banky/operátora/...
„Proste nie som ochotný študovať detailne VOP a cenník od A po Z len preto, že si idem kúpiť poondiatu SIM-ku“ to je ale len tvoj problém.
„Ak už Rastislav nepochopíš ani túto pointu, tak u mňa Tvoj kredit značne klesne i napriek tomu, že s niektorými Tvojimi príspevkami z histoirického hľadiska súhlasím...... ale s tými z tejto diskusie celkom určite nie !!!“ prepáč, ale je mi úplne jedno aký kredit mám u človeka, ktorý navádza na nedodržiavanie zákonov.
„Nechcem byť otravný, ale niektorí dôchodcovia si nevidia ani prečítať SMS-ku o tom, že si majú dobiť kredit, takže pre nich je veľmi dôležité, či "ich kredit 9 Eur" vydrží 12 mesiacov alebo len 90 dní ...“ VOP a cenník je v pdf súbore, aké problémy máš ho zväčšiť na dostatočnú veľkosť písma?
„Tým som vyčerpal svoje argumenty a postrehy zo života .... Dobrú noc.“ Ešte že si oznámil, že to považuješ za argumenty lebo to s argumentmi nemá nič spoločné.
mental.disease nič by sa nestalo ani keby tam odcitovali celý cenník služby EASY FREE, ale prečo by to tam mali dávať, ak ten cenník už aj tak majú zverejnený? A ak tú kartu chceš používať máš ho ovládať. Som nevedel, že úlohou ombucmana je podporovať nevedomosť.
petris22.08.2013 - 09:42 Trvalý odkaz
@rastislav.j
neobhajujem ziadne necitanie - odcituj presne kde explicitne nieco obhajujem. tvoje domnienky su len tvojimi domnienkami. ide len o tvoje blaboly. nepodlozene. to s tym porusovanim zakona o ktorom pises je najvacsi blabol aky som kedy videl.
bohuzial nesnivam. toto je realita. o akom klamani pisem? bohuzial tvoje arogantne spravanie len dokresluje vase predajne techniky.
rozoberme si to teda opakovane len tak na zaklade toho co pisete o vlastnostiach vyrobku:
http://www.telekom.sk/benefit/team.php?id=1369
S kartou Easy Free za 1 € získate:
Kredit 9 €,
Volania za 9 centov do všetkých sietí v SR,
Internet v mobile zadarmo za každé dobitie kreditu,
Platnosť kreditu 12 mesiacov
Ceny volaní platia počas 90 dní a internet v mobile počas 15 dní odo dňa dobitia kreditu aspoň vo výške 10 €. Následne platí cena podľa Cenníka. Kompletné podmienky poskytovania služby sú uvedené v Cenníku pre poskytovanie služieb prostredníctvom mobilnej siete.
Zakaznik NEZISKA KREDIT 9 eur. ide o UVODNY kredit - teda to co tam tvrdite je KLAMSTVO. ten 15 rocny ktory si kartu moze kupit nema ako zistit ze ste ho neuplne informovali ale v tomto pripade kludne mozeme napisat aj oklamali. nezisti to ze jeho kredit je len aususovy druhotriedny. az kym si povedzme nebude chciet zakupit cestovny listok a ono to nebude fungovat. ale predali ste.
a potom ludom nezostane nic ine ako aspon napisat blog podobny tomuto : http://pokus.blog.sme.sk/c/315016/Telekom-zamietol-reklamaciu-pomohol-s…
Zakaznik neziska platnost kreditu 12 mesiacov ale okamihom kupy LEN 3 MESIACE - teda to co tam tvrdite je KLAMSTVO.
tu vasu kartu s dobijanim kreditu easy ktoru tymto necestnym sposobom predavate si mozu zakupit aj deti. staci im k tomu dovrsit 15 rokov veku. nevyzaduje sa sposobilost na pravne ukony. myslim ze viac v tomto bode uz nie je potrebne dodavat. kazdy sposobily na pravne ukony vie kam mierim.
zakaznik sa okamihom kupy nedozvie ze jeho kredit nieje plnohodnotny. nedozvie sa to ani neskor pretoze informacia o moznostiach vyuzitia UVODNEHO kreditu nieje zverejnena v cenniku ale len vo vop. no na vop neodkazujete nikde. len na cennik. opat nezabudajme na to ze kartu si moze zakupit aj osoba ktora nie je sposobila na pravne ukony.
to ze ja alebo manobb alebo ktokolvek iny nieco kritizujeme je velmi dolezite. bez ohladu na to co si o tom mysli akysi rastislav.j - arogantny predavac.
Manobb22.08.2013 - 11:11 Trvalý odkaz
re: rastislav
Nečítanie VOP a cenníka od A po Z zo strany klienta nie je porušovaním zákona, len nevyužitie svojho práva zákazníka ... Keď to zoberiem úplne prísne, môžem to nazvať nedbanlivosťou klienta, alebo jeho benevolentným prístupom, pretože podpíše, že sa s nimi oboznámil, ak to aj nie je pravda.
Nemôžeš sa však čudovatť, že tak banálnej veci (kúpa SIM) človek neobetuje hodiny a hodiny čítania - analyzovania množstva právnického textu, kde pre neho 99% textu je aj tak v praxi nevyužiteľných, resp. sa s tými vecami ani nestretne. To čo je pre neho dôležité, sú iba "základné podmienky" k službe ... a práve tie by mali byť obsiahnuté ak nie v reklame, tak minimálne na webe, či letákoch (miesta je tam dosť, tomu ver!)
Hlavná pointa ale bola v tom, že nečítanie VOP a cenníka je s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobovaná práve tým, že tieto operátor robí schválne zložité/neprehľadné a písané ťažkým jazykom (rozumej komplikovaným právnickým štýlom). A na to je kritika klientmi dobrá a prospešná a čím väčšia, tým lepšie ...
Ver mi, je sakra rozdiel, ak je vec popísaná "štýlom pre obyčajných ľudí" a keď to isté napíše tím právnikov. Myslím si, že keby aj tí právnici si trošku mákli, tak by to určite vedeli napísať aj omnoho jednoduchšie.
P.S.: Aby si teda pochopil pointu, napíšem Ti to ešte jednoduchšie. Operátor vlastne používa metódu škrabania ľavého ucha pravou rukou namiesto toho, aby to napísal jednoduchšie: Škrabte si ľavé ucho ľavou rukou.
Obidva spôsoby vedú k cieľu, len ten operátorský je zložitejší (zbytočne zložitejší a nekomfortný pre klienta) ...
:-)
Bonyek@azet.sk22.08.2013 - 16:37 Trvalý odkaz
Manobb,
"Nemôžeš sa však čudovatť, že tak banálnej veci (kúpa SIM) človek neobetuje hodiny a hodiny čítania - analyzovania množstva právnického textu, kde pre neho 99% textu je aj tak v praxi nevyužiteľných, resp. sa s tými vecami ani nestretne."
Plný súhlas, len problém je v tom, že to 1% ktoré zákazníka občas "zastihnú", môžu byť z ktorejkoľvek časti zo zbytku toho 99% balastu ktoré preňho "nie sú dôležité" sa s mini nestretne.
Ale poďme teda k tomu čo som sľúbil, teda test úvodneho bonusoveho kreditu.
20.8 okolo obeda som poslal SMS pre MHD lístok, žiaľ mobil(bateria) skapal hneď po odoslani.
Až večer niekedy po ôsmej som ho zapol, hneď ma privítala flash správa o znížení kreditu o 0,80.EUR(ktorú som síce uložil, ale pri uložení ďalšej sa predahadzajuca vždy stratila,android :) ).
Žiadna SMS z lístkom však doručená nebola, neviem či to bolo spôsobene vyp-mobilom, alebo chybou u operátora. Volal som na zak.linku(minútu pred 21:00.hod. :) ), operátor tiež nevedel v čom môže byť problém, vravel som že som mal nejaky čas vyp.mobil.! Že aj tak by ale SMS dodatočné mala byť zaslana, ale že mi kredit bude vratený, a že to posiela technikom bla, bla do 30.dni dostanem vyjadrenie. Hneď Po hovore mi ale bol kredit v tej výške vratený. V flash správe bolo niečo, že Váš kredit bol upraveny o 0,8000.EUR, kredit platí do 17.10.2013, karta platí do 20.8.2014. Pričom platnosť karty bola dovtedy totožná s platnosťou kreditu, teda platnosť SIM sa predĺžila.
Na druhy deň včera 21.8 okolo obeda, som skúšal tipovanie cez SMS pre overenie či to funguje;
"Stavka c.AP6HDG1TD4BWK, tip:A1 E1 F1 O1 R2, vysl.kurz:8,72, cena:0,50 EUR."
teda táto služba fungovala bezchybne(ináč nič som nevyhral :) ).
Po obede som tam ešte raz volal že v čom bol vlastne problém pri tom MHD, a či sa nebude opakovať.? Lebo by som kúpu MHD lístka chcel využiť "znova". No a tu mi slečna porozprávala príbeh/rozprávku o bonusovom kredite, a že by mi to vlastne ani nemalo fungovať.! A mala mi byť doručená o tom aj bla, bla SMS. :)
OK. Hlavne že funguje vravím si. Nebol by som však Bonyek :) ak by som po takom rozhovore nespravil ešte jednu skúšku správnosti. A hľa, tentoraz mi už prišla takato SMS;
"Vazeny zakaznik, na platbu nemate dostatok zaplateneho kreditu (bonusovym kreditom sa neda platit). Dobite si ho a do 30 min. Vam bude sluzba opat spristupnena."
Skúšal som aj inú sluzbu, prišla podobna SMS;
"Vaz.zakaznik, sluzba nie je pre Vase cislo dostupna pre nedostatocnu vysku skutocne dobiteho kreditu. Dobite sa a do 30 min. Vam bude sluzba opat spristupnena."
Dobite sa.??? :D :D :D
Nebol by som to ale opäť Ja, ak by som sa po tomto len tak vzdal, tak dnes som tam volal znova, v rýchlosti som slečne na zak.linke vysvetlil o čo ide, že včera mi služba fungovala, a dnes už nie.! Atď. Slečna že máte tam dostatok kreditu, malo by to fungovať, pozrela sa a vraví, ale nemáte službu aktívnu.! (zrejme mi to tá pred tym asi deaktivovala) Mám vám to aktivovať.? Samozrejme.! :)
Ešte som obdržal takúto SMS;
Vazeny zakaznik, platenie za tovar alebo sluzby nemobilneho obsahu je pre Vase telefonne cislo opat spristupnene. Telekom
Ps.
Operátor zrejme nemá možnosť vidieť aký kredit je na karte, reálnny či bonusovy, k tomu sa po každom dopracovali až po mojej vyzve, alebo bližšej "analize" a po konzultacii s iným kolegom/nadriadeným.
Alebo možno že som mal len šťastie na nepozornú operátorku.
Pri tomto bonusovom probléme by som ale odporúčal volajúcemu len požiadať o aktivaciu služby. Snáď to bude fungovať ako u mňa. :) ;-)
Manobb22.08.2013 - 16:56 Trvalý odkaz
Hmm, takže inými slovami - ružové Kocúrkovo ...
petris22.08.2013 - 17:25 Trvalý odkaz
@bonyek super test. akurat co je psano to je dano. uvodny kredit je proste bonusovy kredit. a pre bonusovy kredit platia pravidla uvedene vo vop v bode 2.2.
toto je nieco k teme - pre tych co to este necitali - pan s rovnakym problemom - http://pokus.blog.sme.sk/c/315016/Telekom-zamietol-reklamaciu-pomohol-s…
tomu ze ani operatori na zakaznickej linke telekomu asi nemaju moznost overit si o aky druh kreditu ide by som celkom veril najma ak takuto moznost nema ani telekomacky mobilny zakaznik. len ak zavola a overi si to cez zakaznicku linku. no lenze ta v telekome funguje v osekanom rezime. vecer ma zakaznik smolu.
ja by som to na rozdiel od manobbovho zbytocneho plytvania slovami nazval uspornejsie : BORDEL.
manobb - nemyslim to vobec zle ani ako kritiku na teba. ale ak setri operator na nas musime byt sporovlivi aj my voci nemu. preto staci jednoslovne pomenovanie BORDEL.
a ten tam zda sa maju riadny. asi by mali prist nemcuri urobit nejaky "reinigung".
Bonyek@azet.sk22.08.2013 - 17:35 Trvalý odkaz
Čo ja ti viem, kredit je teraz už využitelny na čokoľvek, teda cieľ som dosiahol, platnosť síce ostala pôvodna, predĺžila sa aspoň platnosť karty. :)
Ps.
Dnes mi volali z TK potvrdiť objednávku na 5-ks SIM z TK benefitu(odpovedal som ti na prispevok aj na konkurenčnom portáli. ;-)
Bonyek@azet.sk22.08.2013 - 19:45 Trvalý odkaz
Ešte poznámka k objednávke, pred chvíľou mi volali z TK znova, ohľadne ďalšej objednávky(na meno jedného známeho, je v robote tak vybavujem za neho), pri objednavani on už nemal možnosť vyberú viac kusov. Ale teraz sa operátor opýtal či chce/m len jednu, že vzhľadom na dátum objednávky ešte z 19.8 kedy malo platiť možnosť objednať viac kusov, si môže/m objednať aj viac do 5 kusov.
Rastislav.j25.08.2013 - 23:56 Trvalý odkaz
„neobhajujem ziadne necitanie - odcituj presne kde explicitne nieco obhajujem. tvoje domnienky su len tvojimi domnienkami. ide len o tvoje blaboly. nepodlozene. to s tym porusovanim zakona o ktorom pises je najvacsi blabol aky som kedy videl.“
Naštuduj si najprv zákony potom tu niečo píš o bláboloch
Píšeš, že TK má niečo zverejňovať na stránke, aby zákazník ich ani čítať nemusel. To vôbec nie je obhajovanie nečítania to je nabádanie na ich nečítanie.
Klamlivé sú tvoje demagogické interpretácie.
Takže :
Kredit 9 €, - má, podmienky popísané v cenníku, ktorý má zákazník ovládať a používaním s nimi súhlasí, sú verejne dostupné
- Volania za 9 centov do všetkých sietí v SR, - má, podmienky popísané v cenníku, ktorý má zákazník ovládať a používaním s nimi súhlasí, , sú verejne dostupné
Internet v mobile zadarmo za každé dobitie kreditu, - má, podmienky popísané v cenníku, ktorý má zákazník ovládať a používaním s nimi súhlasí, , sú verejne dostupné
Platnosť kreditu 12 mesiacov- má, podmienky popísané v cenníku, ktorý má zákazník ovládať a používaním s nimi súhlasí, , sú verejne dostupné
Takže jediný kto tu stále klame si ty
Super blog : „Medzitým som si naštudoval podrobnosti o ponúkanom programe a hlavne overil na webe Telekomu“
O postavení právnych dokumentoch hovorí časť 2 článok 2 bod 2:
V prípade, ak by sa dostali tieto Všeobecné podmienky, Osobitné
podmienky (ak boli pre príslušnú Službu vydané), Cenník alebo Zmluva
do vzájomného rozporu, platí nasledovné poradie výkladu a prednosti: 1.
Zmluva, 2. Cenník, 3. Osobitné podmienky, 4. Všeobecné podmienky.
Nejako tam web operátora nevidím.
Ja pre operátora nepracujem ani nepriamo, ale vpohode môžeš zariadiť, aby mi nejaké peniaze posielal/i hoc aj všetci traja.
Zákazník bez súhlasu s VOP nemôže používať, to je zo zákona a neznalosť zákona neospravedlňuje.
Nie je podstatné čo o tej tvojej kritike píše, ktokoľvek. Podstatné je či je tá tvoja kritika opodstatnená alebo nie. A tá tvoja kritika TK oprávnená nie je.
„BORDEL“ je, podľa mojej skúsenosti“ druhé meno ktoréhokoľvek SK mobilného operátora, ale v niektorých prípadoch sa to zákazníkovi môže vyplatiť.
Manobb
„Nečítanie VOP a cenníka od A po Z zo strany klienta nie je porušovaním zákona, len nevyužitie svojho práva zákazníka“ do okamihu, kým nezistíš, že s VOP/cenníkom nesúhlasíš a kartu používaš teda protiprávne. A tým ostatným zákazníkom je ukradnuté či na predajnej stránke to uvedené majú alebo nie.
Je pre teba dosť základné právo operátora :
„zmeniť telefónne číslo pridelené Účastníkovi v naliehavých technických alebo prevádzkových prípadoch, pokiaľ je to potrebné z dôvodu ochrany Účastníka, iného účastníka Služieb Podniku alebo Mobilnej siete Podniku, „
Alebo mu to stačí vedieť až keď mu operátor oznámi, že mu po 10 dňoch mení číslo. :-) ?
A čo právo na Prerušenie alebo obmedzenie poskytovania Služieb?
Alebo zas mu len stačí to zistiť, až keď bude mimo siete?
„Hlavná pointa ale bola v tom, že nečítanie VOP a cenníka je s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobovaná práve tým, že tieto operátor robí schválne zložité/neprehľadné a písané ťažkým jazykom (rozumej komplikovaným právnickým štýlom). A na to je kritika klientmi dobrá a prospešná a čím väčšia, tým lepšie ...“ čiže skritizujete a ľudia nech nečítajú a kupujú. Byť zamestnancom operátora aj vám pošlem nejaké reklamné predmety ako poďakovanie.
Bonyek „kredit platí do 17.10.20130, karta platí do 20.8.2014“ to máš dobré, to sa konca platnosti kreditu nemáš šancu dožiť :-) teda ak to nie je preklep
Bonyek@azet.sk26.08.2013 - 10:01 Trvalý odkaz
Treba jo, nie som až tak starý.! :D Jasne, je tam nula navyše. :)
petris26.08.2013 - 11:12 Trvalý odkaz
ked pochopis co je obhajoba toho aby ludia necitali a presne odcitovanie tej obhajoby tak nebudes musiet napisat zas dalsie tony zbytocnych komentarov - pre lepsie zapamätanie som ich skopiroval.
ak si nepochopil ze klamstvo je uvedene priamo na stranke kde NEMAS informaciu o UVODNOM kredite ale o KREDITE tak tu mozes dalej pisat tony nezmyslov o mojich klamstvach.
nikde ani v cenniku ani v informaciach pri kupe karty sa 15 rocne decko nedozvie ze ma citat aj vop. kartu si moze objednat aj to 15 rocne decko. ak si to nepochopil tak tu mozes pisat dalsie tony nezmyslov o tom ze vsetko je v cenniku. NIE JE.
to ty a nie ja objahujes neobhajitelne. ak si to doteraz nepochopil tak tu napis dalsie zbytocne komentare v ktorych sa ako vidim rad rochnis. co na tom ze su to len dalsie tvoje blaboly.
a rozumiem tvojej obave potom co tu vyvadzas priznat farbu o zamestnavatelovi.
Pan z blogu13.10.2013 - 16:04 Trvalý odkaz
Rastislav.j, obhajuješ neobhájiteľné, ale vyjadrím sa len k tomu blogu, keďže sa ma to týka: Je síce pekné, že tu píšeš o poradí výkladu a prednosti dokumentov, ALE ani na zákazníckej linke, ani na pobočke a ani v odpovedi na písomnú reklamáciu nebol Telekom schopný povedať, kde v zmluve, cenníku, OP alebo VOP majú uvedené, že za cestovný lístok nie je možné platiť pri danom programe pomocou tzv. bonusového kreditu. V odpovedi na písomnú reklamáciu sa dokonca, čo je pre teba asi až nepredstaviteľné, odvolal na informácie uvedené na svojich webových stránkach. Ale v mimosúdnom riešení sporu zrazu Telekom nenamietal už vôbec nič.