Aktualizácia na Windows 10 Mobile príde už čoskoro

  • tom4as 04.01.2016 - 12:35

    Zdravím, zdá sa, že peklo začína zamŕzať. No je len dobré, že ste na fony.sk zístili, že okrem cenovo výhodných čínskych mobilov a Androidu, existuje aj niečo iné. Pred pár dňami recenzia BB Classic, teraz info o tom, že prichádza nový W10M. Len tak ďalej. Všetko dobré v novom roku.

  • Lenka Ivančíková04.01.2016 - 12:57 Trvalý odkaz

    Dakujeme. :) Aj tebe. To, ze sa venujeme hlavne najrozsirenejsim platformam nie je, myslim, nic cudne. :) a radi piseme aj o BB alebo Win, ale dolezite ci naozaj zaujimave novinky nie su tak casto ako o Androide alebo iOS. :) Onedlho tu bude aj recenzia na Lumiu 950 XL a neskor aj Lumiu 550.

    jarpo04.01.2016 - 13:03 Trvalý odkaz

    tom4as: Uz sme si zvykli, ze ak chceme viac info o windowse, musime zial na ceske weby.

    Lenka: Ani sa mi nezda, ze by ,,dolezite ci naozaj zaujimave novinky" neboli aj pri windowse, ale vieme ako mate tuto platformu ,,oblubenu" v redakcii :)

    Inac sa pripajak k prianiu vsetkeho dobreho v novom roku ;)

    ondrakomous04.01.2016 - 15:07 Trvalý odkaz

    ta aktualizace mela byt davno hotova, nejdriv to bylo na podzim, pak to bylo na konci roku, ted to jaro 2016, jaky bude dalsi termin? jeste tvrdili, ze vsechny telefony s windows 8 dostanou update, ted to zase popiraji. dobra firma.

    jarpo04.01.2016 - 15:27 Trvalý odkaz

    Ondro, pokial viem tak update slubili ku koncu roku, nie na jesen. A radsej nech vyjde o dva mesiace neskor, ako ma byt s chybami. Ale napokon, teba ako nepouzivatela WP to trapit nemusi :)

    Michal04.01.2016 - 16:05 Trvalý odkaz

    Kto sa zaujima o wp a w10m tak najnovsie informacie najde na windowscentral alebo wmpoweruser. Na slovenskych weboch je to bieda este tak sa da na mojwindows a ked nie tak ceske weby. No a co sa tyka aktualizacie na w10m mam na 1520 posledne zostavenie insideru a uz to povazujem za hotovy w10m respektive nemam ziadne problemy ziadne mrznutie system slape perfektne. Akurat treba este doladit edge koli pomalsiemu nacitaniu stranok ale inak super system a co je najlepsie kazdy den pribudaju univerzalne aplikacie.

    ondrakomous04.01.2016 - 20:00 Trvalý odkaz

    mental, lejt miliardy do kanalu je dobrej konicek, co by s tolika prachama delali, zejo?! nejaky kolace prodejnosti to mas stejnak jedno, voni to maji jako konicka, paleni penez. ti si tam pripalujou eurama.si nevyberes, jedna firma vysava lidi a druha vysava sama sebe! rovnovaha musi bejt.

    jarpo04.01.2016 - 22:26 Trvalý odkaz

    Ondro, zase trepes dve na tri... Oni tam leju peniaze, pretoze mobilny trh zacina byt velmi dolezity a MS si to uvedomuje, preto aj nepriek vacsim stratam mobilnu platformu tlacia. Uz ci to robia najlepsie je vec druha, ale snazia sa...

    ondrakomous04.01.2016 - 22:37 Trvalý odkaz

    me je uplne jedno, jestli se microsftu dari, nebo ne. podle me neni vubec dulezity, jestli firma skonci, nebo bude pokracovat dal, reagoval jsem na tabulku od mentala, ti kluci v microsoftu od vzniku mobilnich windows koukaji porad na stejny cisla. on microsoft je opravdu firma, ktera pozira sama sebe. spis nechapu lidi, kteri v tomhle vidi nejakou budoucnost. nejhorsi je, ze u microsftu nikdy nevis, co bude zitra.

    Pavol Pavučko05.01.2016 - 00:32 Trvalý odkaz

    Dnes som v stanku operatora skusal novú lumii 950 .Môžem zhrnúť že ten systém vyzera pekne je to určite krok dopredu a ani nemal žiadne viditeľne lagy.Vyvijari budú nusieť zapracovať na aplikáciách... Myslím ze keď sa všetko zadari tak môže to byt dobrý systém ale hlavne niektoré veci mi na mojej Lumii chybaju ale to oneskorovanie mi vadi tej aktualizacie ale aspoň nech zapracuju nech nevyjde s lagmi

    ondrakomous05.01.2016 - 00:51 Trvalý odkaz

    950 byla velice dobre hodnocena, skoda, ze prisla pozde, stejne jako aktualizace desitek. se divim, ze to nemaji porad dotazeny, kdyz ven pousteli kazdej mesic nejakou betaverzi a ze jich bylo. lidi ze sebe udelali dobrovolne betatestry, kdyz si dneska prectes, jak zranitelnej je treba prohlizec v desitkach na desktopu, tak se divim, ze si to lidi nejak neuvedomuji, ze betaverze nejsou pro bezny pouzivani. on se treba ten system tvari jako hotovy, ale programatorsky neni uplne v cajku, co sem cetl ruzny clanky, tak prave nejtezsi je udelat treba novy prohlizec, aby nebyl zranitelny, v momente kdy je implementovany v systemu, tak je to prej z hlediska bezpecnosti spatne, resp. dobre pro utocnika. android smeruje presne opacnym smerem, ze vetsinu aplikaci si doinstalujes z obchodu a tim ses i svym zpusobem chranenej, chranenej v tom smyslu, ze utocnik nikdy nevi, kde presne je zranitelnost, u windows se hacker zameri na edge, ktery je v systemu, on vi, ze tam je a vali to, dokud to neprolomi. dalsi problem je market, kde nikdo nekontroluje obsah, do obchodu microsoftu propasujes, co chces, kdezto treba u apple je strasne tezky dostat aplikaci do obchodu, playstore je dneska taky hlidanejsi, ale rozhodne ne tolik, co je apple. kdyz napises aplikaci pro windows nikdo ji kontrolovat nebude, jestli obsahuje skodlivy kod, kdekdo se pres legalne nainstalovanou aplikaci dostane k tvym kompletnim datum, to te nijak nestrasim, tak to proste je. myslim, ze lidi, kteri se o telefony trosku zajimaji to vi, minimalne tusi. dalsi vec vyvojar, kterej ma prachy ze stahnuti nebude vyvijet aplikaci na system, ktery ma 5% podil, proze 0.03*0 je furt nula, kdyz to prezenu a ty vyvojarsky studia musi z neceho zaplatit programatory. takze je to cely zacarovany kruh, bumerang, ktery se bude ms vracet dalsich mozna pet, deset let.

    Ray Ben05.01.2016 - 15:58 Trvalý odkaz

    Ondro je zaujímavé čo tu píšeš, len by ma zaujímalo že keď je také ľahké pridať novú appku pre WP tak ESET to prečo nedokáže. Riešil som s nimi nejakú vec a už keď som im písal tak sa opýtal prečo nevyrobia appku pre WP. Takú odpoveď som dostal:

    Co sa tyka ochrany pre zariadenia s operacnym systemom Windows Phone, tak jedna sa o uzavrety operacny system. Z tohto dovodu na toto zariadenie nie je mozne instalovat nase alebo konkurecne bezpecnostne riesenie.

    Túto požiadavku môžete sledovať cez portál technickej podpory. Prípadne môžete pri odpovedi na tento e-mail použiť funkciu "Odpovedať odosielateľovi" vo vašom poštovom klientovi (v anglickej verzii "Reply").

    S pozdravom,
    Peter Sinal
    Špecialista zákazníckej podpory ESET

    Ku ostatným tvojim príspevkom sa vyjadrovať nebudem. Myslel som si, že máš väčšie znalosti ako bežný užívateľ, ale ako vidím opak je pravdou A ešte na margo kritizuješ WP pritom sa mi zdá, že si prehliadol kto skutočne zaniká je BB. Ako záchranu zvolili OS Android a potom to zabili s cenou. Prajem ti pekný deň :-)

    ondrakomous05.01.2016 - 16:30 Trvalý odkaz

    koukni se do windows storu, jsou tam tuny spywaru. WP store = Forever Beta, pulka nevetsich aplikaci jede v beta verzich a za roky se nic nezmenilo, betaverze je testovaci verze. zakaznici microsoftu jsou testovaci kralici, stejne jako na desktopu. to co pises ty ohledne esetu, tak se podivej, ze v mobilnim windows neni zadny antivirovy program.

    Profile picture for user mental.disease@centrum.cz

    mental.disease05.01.2016 - 16:45 Trvalý odkaz

    Tá odpoveď z Esetu čiastočne potvrdzuje čo píše. Taký antivir požaduje práva prakticky na celý OS. A to Microsoft nikomu nepovolí, preto tá uzavretosť systému. Takže na WP žiaden antivir neexistuje a to vyvoláva u užívateľov pocit bezpečia ako u iOS. Vo WP minimálne aplikácie tretích strán bežia v tzv sandboxe takže sa hrajú na vlastnom piesočku. Ale integrovaný prehliadač EDGE je deravý ako sito. Aj samotný Microsoft priznáva, že je problém ho zaplátať..

    Ray Ben05.01.2016 - 17:10 Trvalý odkaz

    Mental určite máš pravdu, ja sa s tebou nehádam ale EDGE je len na začiatku a časom tie problémy určite vyriešia. Ber napríklad Android 5.0, odvtedy čo vyšiel všade o tom písali aké sú tam bezpečnostné riziká. Však behom chvíle je z 5.0 je 5.1. alebo možno aj viac. Čo tam riešili? Potrebovali zaplátať rizikové miestá, chvála im za snahu. No ja sa pýtam prečo by to nemohli časom riešiť aj pri W10M. A keď už tak, oficiálna verzia W10M ešte tu ani nie je a do aktualizácii to môžu stihnúť. Nikto nikoho nenúti do insidera, a ten kto si tú možnosť využije to robí na vlastné riziko.

    ondrakomous05.01.2016 - 17:11 Trvalý odkaz

    mental vsechny apk jedou v sendboxu? jo a co skype, mailovy klient, facebook, do nedavna to bylo jeste preinstalovany v systemu, u tech zadny riziko neni, nebylo? si pamatuji, ze skype se tam prihlasoval sam v drivejsich verzich.

    Ray Ben05.01.2016 - 17:15 Trvalý odkaz

    Ondro prosím ťa napíš mi názvy tých spyware aplikácii aby som ich neinštaloval. Sú tu určite aj iný ktorých to bude zaujímať. Ďakujem

    ondrakomous05.01.2016 - 17:25 Trvalý odkaz

    ti mam vypisovat 200tisic aplikaci ze 300, navic pulka je jich mrtvych, to znamena, ze je nikdo nepouziva, si jak maly decko, se podivej do windows storu, najdes kolikrat aplikace s mangaobrazkama a cinskejma klikihakama misto nazvu, no a takovy ty superdulezity jedou v betach.

    Ray Ben05.01.2016 - 18:01 Trvalý odkaz

    Mne by stačilo keby si napísal aspoň 5 takých a okrem toho hádam si nemyslíš, že je niekto taký blbec že inštaluje všetko čo v storu nájde. Či ty si taký? Mňa by zaujímali tie najbežnejšie aplikácie ktoré sú podľa teba spyware

    Profile picture for user marek.ceman@gmail.com

    Wayne05.01.2016 - 18:06 Trvalý odkaz

    Staci ked si vyhladas nejaku popularnu hru alebo appku ktora na windows nie je ako snapchat, , gmail, google maps, street view, atd...

    ondrakomous05.01.2016 - 18:22 Trvalý odkaz

    hele, proti windows fakt nic nemam, koupil bych si 950, kdyby byla za rozumny penize, kolem 8-9litru ceskych., sorry, ze namam po ruce kalkulacku. proste cena do 300. to bych jako bral a uplne bych zapomnel na pisecky, malware. nema cenu rozvadet, proc ma microsoft 1% podil na trhu a treba neuplne kvalitni aps, ale by bylo aspon trochu levnejsi jak androidi vlajkovy lode, ktery jsou uz tak dost predrazeny.

    Ray Ben05.01.2016 - 19:41 Trvalý odkaz

    Ondro v tom s tebou súhlasím. Je to brutálne predražené. Prepáč, ale aj tak ťa nechápem. Keď tvojim nárokom nevyhovuje WP prečo ho tak musíš kritizovať. Daj si bodku za tým, vykašli sa na WP. Stále máš na výber z iných OS čo môžu tvoje nároky uspokojiť. Ber príklad z Wayne-a, nebol spokojný s WP tak menil, ale nekritizuje.

    ondrakomous05.01.2016 - 19:59 Trvalý odkaz

    protoze sem od toho cekal hodne. jak na desktopu, tak na mobilu a vono nic. ted budu muset prejit na jollu.

    Slavo05.01.2016 - 20:27 Trvalý odkaz

    tak win10 desktop je este na tom hodne dobre.ja som na okna 10 presiel zo 7 a nelutujem.

    ondrakomous05.01.2016 - 20:40 Trvalý odkaz

    vadi mi odesilani dat, jinak se stabilitou a funkcemi jsem byl spokojeny, taky me obtezuje market a dlazdickovy dizajn.

    jarpo05.01.2016 - 21:41 Trvalý odkaz

    Nechcem nikoho urážať, ale Ondro, ty si tlčhuba jak hovado! Čítaš po sebe vôbec? Šak píšeš jak soplavé decko! Tak ,,200tisic aplikaci ze 300, navic pulka je jich mrtvych, to znamena, ze je nikdo nepouziva" ? Niekedy mám pocit, akoby si si miečo fetol a potom sem písal... Na teba fakt škoda reagovať...
    A k cene, hardvér je nadupaný, takže nechápem, ako môže niekto čakať cenu 300€. Kôly systému? Keď sa nepáči tak ber iný :)

    ondrakomous05.01.2016 - 22:17 Trvalý odkaz

    myslim, ze nemas pravdu. windows store vznikal tak, ze se vytvarely aplikace tretich stran, protoze originalni aplikace microsoft nechtel platit, takhle se vytvorily desitky klonu, ktery zustaly v marketu, pak microsoft poridil funkcni bety, napr. instagram origo apky, tyto klony pocita microsoft do svych statistik o poctu aplikaci, ale ve skutecnosti jsou to jenom pouhy klony originalnich aplikaci. takhle vzniklo cely jadro obchodu. jenom kdyz si zadas slovo insta, tak ti vyjede dvacet odpadovych aplikaci, ktery jsou "mrtvy", protoze dneska nemaji zadny vyuziti.

    jarpo06.01.2016 - 00:21 Trvalý odkaz

    Vidis, teraz si to uz napisal rozumnejsie, aj ked s tebou uplne nesuhlasim. V niecom mas pravdu, niektore aplikacie su ozaj nefunkcne, no je ich pomerne male percento. Ine, aj ked nie originalne ale klony, byvaju vyborne funkcne, dokonca niektore aj lepsie ako originaly na konkurcii. Ale slovo spyware ktore si predtym pouzil... Ten najdes skor v google play obchode, ale na WP zatial ani nemohol byt.

    ondrakomous06.01.2016 - 00:48 Trvalý odkaz

    ano musel jsem to prehodnotit promin, nekdy to nasolim bez premysleni. netvrdim, ze musim mit vzdycky pravdu. mental rikal, ze to jede pres piskoviste. jenze pak treba nekdo chce plnohodnotnej antivirak a ma smulu. nevim jestli se pres sandbox da propasovat malware. otazka je, jestli je to spravna cesta vyvoje vytvaret neco mimo system v sandboxu, jestli neni lepsi vydat se cestou, kdy alikace budou soucasti systemu resp. pudou doinstalovat. pro ty programatory to musi byt strasne tezky.

    Daor3207.01.2016 - 11:51 Trvalý odkaz

    Hej hej... uz vieme, ze bude plna nenavisti k WP :-)

    Daor3207.01.2016 - 11:53 Trvalý odkaz

    Podla trhoveho podielu by sa fony.sk mali zaoberat iba Androidom... predsa ked ho porovnas s iOS, tak ja iOS tiez vlastne v drtivej minorite... napriek tomu je tu o iOSse info o kazdom spendliku...

    Daor3207.01.2016 - 11:56 Trvalý odkaz

    preco by som preboha na WP hladal a chcel mat appku na GMAIL??? Ked pouzivam andoris, tak mam GMAIL ucet, ked pouzivam WP tak mam outlook ucet... migracia a presmerovanie emailov je otazka 5 minut... je uplne nelogicke pouzivat WP a google uctom a Andorid s outlook uctom... preco by som to robil?

    Lenka Ivančíková07.01.2016 - 12:05 Trvalý odkaz

    Tymto komentom si sa u mna degradoval. Skoda reagovat.

    Profile picture for user marek.ceman@gmail.com

    Wayne07.01.2016 - 12:50 Trvalý odkaz

    Daor, mal som ta za chytrejsieho. Samozrejme nic v zivote skutocne robit nemusis, ani mat appku na GMAIL???, to je v pohode, pouzivaj co chces. Som rad ze si pochopil pointu mojho prispevku.

    jarpo07.01.2016 - 15:10 Trvalý odkaz

    Ináč email by som naozaj neriešil, vždy som používal vstavaný klient a ten na WP je myslím celkom slušný a napríklad aplikácie google mapy, alebo street view pre WP sú a dobré, akurát nie sú od google, ale to mne vadiť nemusí.

    Profile picture for user marek.ceman@gmail.com

    Wayne07.01.2016 - 15:54 Trvalý odkaz

    Pozri jarpo, chcel si priklad pochybnych aplikacii. Novy pouzivatel si vyzdvihne WP/W10M zariadenie a chce vyskusat stare aplikacie, lebo zabudne ze podpora Google na platforme MS je 0. Tak si pohlada nieco v obchode, lebo nema prehlad o zakladnych aplikaciach od MS a najde kopu somarin co maju s aplikaciami ktore hlada spolocny akurat nazov. A tak si nainstaluje tu a tam nejaku blbinku, potom na nu zabudne... Je fajn, ze tebe to nechyba. Ani mne. Lenze svet sa netoci okolo tebe, alebo mna. Niektori ludia si vsak mozu svojou vlastnou mobilno-aplikacnou negramotnostou ublizit.

    A ten klient je fajn dovtedy kym nepride W10M. Desktopova postova aplikacia nevie zluceny inbox a nuti pouzivatela prepinat medzi postovymi schrankami. Na mobilnej platforme je to rovnake. A otravne. Kym Windows 8/8.1, resp WP 8/8.1 aplikacie to vedeli, v poslednom W10M builde na 930 to chyba... Je to len taka drobnost, pre mna ale dost na to aby som hundral a hladal nieco z tretej strany (s cenou 2€+)...

    Daor3207.01.2016 - 16:57 Trvalý odkaz

    A k comu Ti je appka na GMAIL na WP...??? Preco by som ako uzivatel WP sa do neho prihlasoval Gmail kontom? Resp. Preco by som ako uzivatel WP pouzival Gmail konto? Ja som ho pouzival predtym ako som zacal pouzivat WP, ked som presiel na WP, tak som si spravil kontol na outlooku a gmail si nechal presmerovat...

    Daor3207.01.2016 - 17:09 Trvalý odkaz

    obdobne ako redakcia u mna "nezaujatymi"komentarmi na WP

    Profile picture for user marek.ceman@gmail.com

    Wayne07.01.2016 - 18:07 Trvalý odkaz

    Dufam, ze si len trol a ze tieto tvoje dnesne spravy nemyslis naozaj vazne. Ze si celkom fajn chlapik len mas proste zly den aleboco.

    zemiak07.01.2016 - 19:15 Trvalý odkaz

    Daor, fakt si myslíš, že niekto cielene ubližuje WM? To robí MS sám, nikto iný to robiť nemusí.

    Pavol Pavučko07.01.2016 - 22:54 Trvalý odkaz

    No ja mam tiež Windows phone a chváliť. Ho netreba,žiaľ. Kopu veci nefunguje a zdá sa ze je jednoduchý ale zlozitejsi systém asi ani nemôže byť.

    Labutikrk09.01.2016 - 13:56 Trvalý odkaz

    Chlapi, diskutujte slušne a k veci. To už naozaj nikde na internete nejestvuje normálna diskusia k článkom?
    Mám Lumiu 640 a rád by som už mal Windows 10 Mobile. Verzia 8.1 je fajn a nič mi nechýba, ale niekedy mi kostrbatosť a nelogickosť ovládania prekáža. Vyvažuje to však stabilita, plynulosť. Radšej nech poriadne popracujú na "finálnej" verzii 10, ako by mali vydať nedopečený chlieb a narobiť si viac škody ako úžitku. Ochotne počkám dlhšie.

    Čo sa týka správ o mobilnej časti Windowsu tu, tak si myslím, že je zastúpená výrazne slabšie než ostatné systémy. O novinkách od Aceru alebo iných značiek s Oknami sa tu človek nedočíta, treba ísť na zahraničné stránky. Na Slovensku je trh ale prevažne zelený.

    Microsoft si pod sebou píli konár sám, keď vydáva produkty (950/XL) s nevyladeným OS. Rovnako ide ľuďom na nervy neustále sľubovanie, že daná vec príde už "čoskoro". Myšlienka okolo Windows 10 má ale veľký potenciál.

    ondrakomous09.01.2016 - 14:17 Trvalý odkaz

    to prave nechapu, proc vydali mobilni desitky neodladeny na novych windows telefonech-nejvetsi fail, u starych telefonu ma clovek az strach prechazet na novy windows, ale presne jak pises microsoft si za to muze sam.