Najväčšia sociálna sieť už dlhodobo komunikuje svoj boj proti hoaxom a dezinformáciám. Z praktického hľadiska išlo dlhšie skôr o pasívny prístup, ktorý teraz prechádza k väčším činom.
Výsledkom je nový fact-checkingový program, ktorý Facebook spúšťa na Slovensku a v Česku. Vzniká v spolupráci s nestrannou organizáciou International Fact-Checking Network, ktorá pôsobí po celom svete.
Zamestnáva množstvo tzv. overovačov faktov, ktorých cieľom je posúdiť pravdivosť informácií na konkrétnej platforme. Facebook sa zameria na niekoľko konkrétnych opatrení. Prvým je identifikácia nepravdivých správ na základe spätnej väzby od používateľov. Tam môžu zasiahnuť aj samotní overovači faktov v prípade, že sa im niečo nezdá. Inak figurujú ako kontrolóri, ktorí hodnotia presnosť informácií.
Ak sa potvrdí, že obsah nie je pravdivý, je nutné zabezpečiť, aby dezinformácie videlo čo najmenej ľudí. Objavia sa v kanáli vybraných príspevkov na nižšej pozícii alebo budú úplne vyfiltrované z karty explore na Instagrame.
Facebook myslel aj na opakované porušovanie pravidiel, kedy stránkam a webom obmedzí možnosť pridávať príspevky. Zároveň ich môže odstrihnúť aj od možnosti platenej reklamy, inzercie či registrácie spravodajských profilov.
Zdroj: facebook.com
Diskusia k článku: