Dňa 19. apríla 2011 sa konalo zasadnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu. Tá sa zaoberala sťažnosťami na reklamu s cieľom zistiť, či došlo k porušenie Etického kódexu reklamnej praxe platného na území SR.
Z celkovo sedemnástich sťažností sa štyri týkali telekomunikačných operátorov. Tri sťažnosti smerovali na spoločnosť SlovakTelekom a jedna na Telefónicu O2 Slovakia. Dve zo sťažností na Slovak Telekom sa týkali reklamy na "Magio internet" a rada ich uznala ako neopodstatnené.
To sa nedá povedať o reklamnom slogane, ktorý tvrdí, že "Len u nás nájdete všetci všetko". Sťažovateľ, fyzická osoba, považoval dané tvrdenie za nepravdivé, keďže balíky ktoré nájdeme vraj "len u zadávateľa", ponúka dlhší čas aj jeho priama konkurencia. Rada pre reklamu dala sťažovateľovi za pravdu. TV spot je podľa rozhodnutia v rozpore s čl. 14 ods. 2 Etického kódexu.
Štvrtý podnet podala právnická osoba, podľa ktorej je reklamná kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia, s.r.o. "O2 Filip s peňaženkou" zavádzanie spotrebiteľa, nakoľko v TV spote nekomunikuje všetky potrebné informácie. Taktiež vraj poukazuje na použitie výrazu "zadarmo", ktorý zadávateľ podľa Etického kódexu nesmie použiť, ak vzniká spotrebiteľovi akýkoľvek nevyhnutný náklad.
Komisia po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k názoru, že sťažnosť nie je opodstatnená a reklamná kampaň nie je v rozpore s Etickým kódexom. V rámci spotu nie je nikde použité slovo „zadarmo“ alebo „bezplatne“, ktorého využitie namieta sťažovateľ. V TV spote je povedané: „ Veď za volanie v sieti O2 Slovensko od 1 sekundy nič neplatíte“. Toto tvrdenie je však pravdivé - pretože toto je výhoda daného paušálu.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: