Slovak Telekom dnes zverejnil svoje hospodárske výsledky za rok 2010, ktorý označil ako náročný, ale úspešný. Celkové konsolidované výnosy dosiahli výšku 934,3 miliónov eur. Medziročne došlo k zníženiu celkových výnosov o 4 %, príčinou čoho bol pokles cien niektorých služieb na telekomunikačnom trhu a nemalý vplyv pripisuje ST ďalším vlnám regulácie. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou bol 393,1 miliónov eur.
Tvorba voľného cash flow na úrovni 251,7 miliónov eur ukazuje na dobré hospodárenie. Vďaka spojeniu firiem Slovak Telekom a T-Mobile, ku ktorému došlo v priebehu roka, sa ušetrili finančné prostriedky a tie sa investovali do trhu a zákazníkov.
My sa pozrieme hlavne na oblasť mobilných služieb. Výnosy v mobilnej sieti dosiahli za fiškálny rok 2010 celkovo 499,2 miliónov eur. Medziročný pokles bol spôsobený reguláciou cien na európskej úrovni, hlavne roamingových a prepojovacích poplatkov. Prevádzkový zisk pred zdanením v oblasti mobilnej siete dosiahol 224,5 miliónov eur, čo je opäť nižšie číslo ako vlani.
Počas roka 2010 uviedla spoločnosť pod značkou T-Mobile na trh takmer 50 nových telefónov, vrátane nového portfólia od spoločností HTC, vlajkových lodí spoločností Nokia (model N8) a Samsung (Galaxy S), produktového radu Sony Ericsson Xperia či viaceré modely strednej triedy s dotykovým displejom od LG.
K 31.12.2010 využívalo služby T-Mobile celkovo 2,411 miliónov zákazníkov – spoločnosť tak dosiahla medziročný nárast zákazníckej bázy aj oproti koncovému stavu z tretieho štvrťroku 2010. Priemerný výnos na jedného zákazníka (ARPU) dosiahol hodnotu 16 eur, čo odzrkadľujú postupne sa znižujúce ceny jednotlivých mobilných služieb v medziročnom porovnaní. Naďalej sa zvyšuje podiel nehlasových služieb na ARPU, ktorý už presiahol 20 % podiel. K tomuto úspechu prispela vo veľkej miere aj oblasť obsahových a prémiových služieb, prostredníctvom mobilu ich využilo v roku 2010 cca 800 tisíc unikátnych zákazníkov.
Vývoj zákazníckej bázy:
2009
- celkový počet v miliónoch: 2,376
- počet zmluvných zákazníkov: 1,394 mil.
- počet predplatených kariet: 897 tisíc
- z toho SIM pre Sky Toll: 85
2010
- celkový počet v miliónoch: 2,411 (nárast 1,5 %)
- počet zmluvných zákazníkov: 1,443 mil (nárast 3,5 %)
- počet predplatených kariet: 742 tisíc (pokles 17,3 %)
- z toho SIM pre Sky Toll: 225 tisíc (nárast 164,7 %)
Zdroj: tlačová správa Slovak Telekom
Prečítajte si: O2: 880 000 zákazníkov, 50 % nárast tržieb a konečne aj zisk
Diskusia k článku: