Posledné údaje analytickej agentúry International Data Corporation (IDC) za druhý tohtoročný kvartál ukázali, že takmer polovicu čínskeho trhu smartfónov ovládajú tri značky. Za úspechom firiem Huawei, Oppo a Vivo je podľa hlavného analytika trhu úsile o budovanie silnej značky a agresívny marketing.
Huawei sa spojil pri vývoji objektívu duálnej kamery s firmou Leica, Oppo si najalo na prezentáciu svojej série R9 známu osobnosť a Vivo kórejskú hviezdu populárnu i v Číne. Aj Huawei sa v poslednom období odkláňa od prezentácie zameranej na vlastnosti produktu, ale chce osloviť zákazníkov známou tvárou. A práve táto taktika, zameraná na mladšie publikum, zrejme prispela k prepadu predajov zariadení značky Xiaomi, ktoré si žiadnu inzerciu neplatí.
No nielen Xiaomi si medziročne v dodávkach smartfónov na čínsky trh pohoršilo. Pokles zaznamenal i Apple. Malý iPhone SE nemal v Číne veľký úspech, takmer 90 % zariadení malo najmenej päťpalcovú uhlopriečku. Nárast záujmu o smartfóny s logom nahryznutého jablka sa očáva až v treťom kvartáli po uvedení tohtoročných noviniek na trh.
Pohľad na údaje za Q2 2016 hovorí jasnou rečou. Najväčším dodávateľom smartfónov na čínsky trh je s počtom 19,1 mil. kusov Huawei a patrí mu 17,2 % podiel. Dvojkou je Oppo, ktoré dodalo 18 miliónov smartfónov, čím získalo 16,2 % trhový podiel a medziročne mu dodávky narástli o 124,1 %. Tretie Vivo s 14,7 mil. kusov dosiahlo 13,2 % podiel a 74,7 % medziročný nárast.
Naopak Xiaomi klesli objemy o 38,4 %, keď dodalo len 10,5 miliónov smartfónov a trhový podiel si tým znížilo na 9,5 %. Piaty Apple dodal na čínsky trh o tri milióny smartfónov menej než pred rokom, spolu 8,6 miliónov kusov a patrí mu 7,8 % trhový podiel.
Spolu bolo v druhom tohtoročnom kvartáli do Číny dodaných 111,2 mil. smartfónov. Ako to vyzeralo s dodávkami na globálny trh si môžete prečítať v nedávnom článku Najväčší dodávatelia smartfónov sú Samsung, Apple a Huawei.
Zdroj: idc.com
Diskusia k článku: