Fotokruzok
Najčítanejšie články
Najnovšie príspevky
Diskusia: SpyraThree - vodná puška za takmer dvesto eur
Vdaka teda...ale draha hracka naozaj je toDiskusia: Telekom: zmeny podmienok na predplatených kartách a širšia ponuka MIX balíčkov
A tomuto hovoria že zlepšujú služby...Diskusia: Cez Xiaomi Pay zaplatíte na Slovensku už aj Visa kartou mBank
Škoda že VUB v tom nejak zaostávaDiskusia: Huawei P60 Pro - perleťový unikát
Inak som si všimol, že DxO Mark bol dneska aktualizovaný a P60 Pro je na 1.mieste 👏👏👏Diskusia: Huawei Watch Ultimate – pripravené na dobrodružstvo
Da sa nimi platit, ale iba na trhoch, ktore podporuju platby cez Huawei Pay. Slovensko medzi ne nepatri.
Rodičovská kontrola
Lenže ak má dieta apple a rodič Samsung tak je tu problém. Aké sú vtedy možnosti?Samsung Dexx
Tak zrejme to tu vela ludi nevyuziva. :) Vdaka za info.LG V50
Kolko by bola primerana cena ti neviem povedat, len viem, ze nanovo zafoliovat rozbaleny telefon nie je ziadny problem. Ja by som stvorrocny telefon, ktory sa tvari ako nikdy nerozbaleny, nekupovala....Vyber mobilu prechod z iphone xs na lacnejsi android
Ahojte, Zvažujem niečo podobné, doteraz som mal Xiaomi Redmi 8T a rozhodujem sa medzi Poco M5s a Motorola Moto G72. Cenovo sú podobne, cca 220€. Sú tu aj iní kandidáti, ale títo sú...android 13 a problemy s upozorneniami aplikacie cp
ahojte, konecne uz aj ku mne na a23 dorazila aktualizacia na oneui 5.1, a konecne mozem s plnym vedomim povedat ze mi upozornenia cp zacali ffungovat presne tak, ako maju. Asi mi to neuverite, ale...










Richard Hombauer29.09.2008 - 21:44 Trvalý odkaz
par dni som stravil s Canonom D40. Telo stoji asi 26 000 SK, so zakladnym objektivom asi 35 000 korun. vyborny stroj, ale...s tym fakt treba vediet fotit.
ja pracujem s predispoziciou clony, takze mi nerobi problem ziaden fotoaparat. ultrazvukovy objektiv je uzasne ticha vec, a rychla. no ked tak robim s vysledkami (fotky innov8 a samsungu l700 coskoro v galerii), musim sa s nimi velmi hrat, su tmave atd. samozrejme, pri 400 ISO clovek nepozna, ze to nie je na stovke. :) vystupy super, len by som na ten fotak potreboval este aspon tyzden.
kazdopadne, keby som si mal vybrat medzi 450D a 40D, dlho by som vahal. nakoniec by som asi zobral D40, no niektore veci mi tam uz chybali. a hlavne som zistil, ze velky cip a mala clona straasne rozmazavaju pozadie, hlbka ostrosti je velmi kratka. na detaily fajn, ale na normalne snimanie zbytocne. v takom pripade mat asi stale ISO 400 a clonu 5,6 - 8. na mojej E-410 s mensim cipom ta hlbka ostrosti nie je taka velka, a nemusim sa bat pouzivat clonu 3,5. takze velky cip ma nesporne vela vyhod, ale aj tuto jednu nevyhodu.
mnozstvo rodinnych zaberov zaostrenych na nejaky predmet, ruky, oci jednej osoby len dokazali, ze na rodinne momentky je lepsi kompakt alebo zrkadlovka s mensim cipom, ktora pri rovnakej clone tak nerozmaze este pomerne blizke objekty.
ale je to zazitok vyskusat si naozaj poriadne zrkadlo. :)
este pridam dojmy z konkurencie:
- sony zrkadlovky A350 a A700 - perfektne funkcie, vselijake hovadinky, ale sklamanie v plastoch, spracovani a tie fotky tiez teda ziaden zazrak.
- nikon D60 - ma svoje vyhody (af lampa), ale opat by som sa s nim musel zoznamit. nenalakal ma nicim.
- canon 450D - cakal som trochu viac. kedze je to spicka v triede. hlavne ergonomia, jedine koliesko a pod.
- olympus E-420...mam E-410 a nechcem pisat zaujate reci. skor sa mi pacil E-520 - male, mile, ale ergonmicke na rozdiel od 410/420, stabilizacia na cipe...menil by som :)
sony su velkym prekvapenim co sa tyka ovladania a funkcii, ale tie plasty...dalsia generacia ked bude z kvalitnych materialov, musi jednoducho oslovit.
canon bezpecne obhajuje poziciu vdaka kvalite snimok, ale ergonomia 450D ma sklamala.
Ronn29.09.2008 - 22:47 Trvalý odkaz
Co sa tyka ergonomie 450D tak uplne s tebou suhlasim.
graffoo29.09.2008 - 22:50 Trvalý odkaz
riso, na reportazne snimky je samozrejme lepsia vacsia hlbka ostrosti, ale ked uz chces kreativnejsie fotit, tak pravy opak je to, co vacsina fotografov hlada... a to si este len treba vybrat objektiv podla toho, aky bokeh vie spravit... preto ja uvazujem nad tym carl zeiss 135mm f2,8, lebo vsetci co s nim fotili, chvalili krasny bokeh. a mne sa paci tiez z tych fotiek, co som videl...
co sa tyka sony, mal si najnovsi firmware na A700? robi podstatne lepsie fotky nez starsi FW. A350 je bohuzial nepodarok co sa tyka snimaca, ale A200 a A300 maju snimac ako nikon D80 napr. a ten je dobry ;)
co sa tyka plastov - prvy tyzden som mal rovnaky pocit, ale spracovanie je viac nez dobre. aspon na A200. ale ten plast je stale divny na dotyk... inak ergonomia je super a co sa tyka ovladania, bol som s nim zzity v priebehu par sekund bez manualu...
Richard Hombauer29.09.2008 - 23:10 Trvalý odkaz
sony...softver som nepozeral, ale agentura je celkom spolahliva a tak si myslim, ze ten novy soft tam mohol byt. kvalitu fotiek som neporovnaval, to si vyzaduje apson tyzdnovy test a nie 7 zrkadloviek na par dni. :)
proste tie plasty ma sklamali. nikoho nemienim od ziadneho fotoaparatu odhovarat. kazdy ma svoje pre a proti.
ale A700 by som sa pred fotogrami hanbil vytiahnut, co sa o D40 povedat jednoducho neda. :)
ano, pri umeleckej fotografii je mala hlbka ostrosti velakrat ciel. pri mojom foteni telefonov, ako uvidite, to vsak idealne nie je. cez hladacik som vsak hlbku ostrosti posudit nevedel.
som zistil, ez na mojej E-410 mozem priradit kontrolu hlbky ostrosti (zatiahnutie clony) sipke dolava. tak som sa z toho vytesoval. ta moja haraburda nakoniec dokaze viac, nez chcem. :)
graffoo29.09.2008 - 23:49 Trvalý odkaz
riso - 40D, nie D40. lebo D40 by som sa hanbil vytiahnut aj pred mamou :lol: D40 je ten najlowendovejsi (hrozne slovo) nikon ;)
A700 by som sa vytiahnut nehanbil. ten fotak je porovnatelny s nikonom D300 ;) az na par detailov... a cena je pritom omnoho nizsie...
a co sa tyka tej hlbky ostrosti - ked fotis produkty, tak supnes vacsiu clonu a poriadne svetlo... ja som teraz kupil v baumaxe dvojite svetlo na stavbu (2x500 W) za tisicku, pred to hodim priepustnu dosku, co som kupil v sade s odrazovymi doskami za 1500 a mozem pouzit aj omnoho vyssiu clonu ;) k tomu este pride blesk a mam vystarano. na modelovanie svetla pre fotenie mensich ( a aj nejakych vacsich veci) som minul omnoho menej, nez na profi vybavu studia. a vysledok je porovnatelny...
Richard Hombauer30.09.2008 - 02:00 Trvalý odkaz
to stavebne svetlo mam aj ja, ale displeje s tym nenafotim. vyvazenie bielej je vtedy ako pri ziarivke, a to posunie napriklad displeje mobilov do (tusim) modra. skratka, pouzitelne len na objekty bez displeja.
s tym D40 to bol riadny preklep. :)
graffoo30.09.2008 - 10:23 Trvalý odkaz
riso a tvoj olympus nema kalibraciu vyvazenia bielej? alebo detailne nastavenie teploty v stupnoch kelvina? lebo oboje moj low-endovy sony ma ;)
simumarek30.09.2008 - 10:54 Trvalý odkaz
Ahojte, tak som si urobil radost a po debate s Atliskom som sa aj ja obdaroval predcasne a kupil si Nikon D80 s 18-135 mm f3.5G a k nemu Nikon SB-600. Takze uz cakam len nejaky difuzer a doma ma uz caka novy batozok LowerPro :)
graffoo30.09.2008 - 11:20 Trvalý odkaz
simu gratulujem. D80 je isto lepsi stroj nez D40 ;) vlastne, mame skoro rovnake stroje :D akurat ze ja mam este stabilizovany cip naviac...
na blesk cakam aj ja. snad uz tento tyzden pride, lebo cestuje ku mne z nemecka...
Substance24230.09.2008 - 11:38 Trvalý odkaz
Idem trosku neskoro, ale velmi sa mi paci veta "ja pracujem s predispoziciou clony" - predispozicia clony, to je skvele. :-) Nic v zlom.
Inak Alfa 200 som v tejto diskusii spominal, a stale si myslim, ze je to naj pomer cena/vykon, a aj spracovanie sa mi zda v poriadku.
Co sa tyka D80, tak poznam jednu profesionalnu fotografku, ktora ma umelecke citenie, takze foti hlavne na film :-), ale ked uz pouziva digital, tak mala D70 a teraz asi pojde do D80, cize jej ako profi to staci (ma aj dost Nikon objektivov uz), cize je to dobry stroj. (okrem toho si ale niekedy pozicia 5D, alebo take cosi)
graffoo30.09.2008 - 11:57 Trvalý odkaz
tak tak, D80 je dobry stroj. a teraz je za dobru cenu. lenze ta sranda je v tom, ze funkcne je na tom velmi podobne ako sony A200, ale cenovo je stale vysoko. lenze pokial uz ma niekto nikon objektivy, tak je zbytocne riesit otazku inej znacky a akakolvek zmena znacky by vysla neskor drahsie tak ci tak...
a s tym spracovanim A200 je to presne tak. je viac nez dobre. len tie plasty posobia lacno na dotyk. konstrukcne je vsak v poriadku. a odporucit teraz niekomu nieco ine ako A200, ak hlada najlacnejsiu PRVU zrkadlovku, je kacirske... skutocne nic lepsie za tu cenu nenajdete...
dalsen03.10.2008 - 20:08 Trvalý odkaz
nejaky tip na sirokac? pripadne aj osobna skusenost
pan.el03.10.2008 - 21:25 Trvalý odkaz
2 dalsen:
a na co to chces nasrubovat ?
dalsen04.10.2008 - 11:18 Trvalý odkaz
Na canon APS-C
obrazovo, ale aj cenovo naj vychadza
canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM?
sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC
tokina AF 10-17mm f/3.5-4.5 Fish-Eye
tamron AF 11-18mm f/4.5-5.6 Di II LD ASP IF
pripadne nejaka novinka v dohladnej dobe?
Tamron SP AF10-24mm F/3.5-4.5 Di II LD Aspherical (IF)
dik za rady :lol:
Richard Hombauer04.10.2008 - 17:56 Trvalý odkaz
riso a tvoj olympus nema kalibraciu vyvazenia bielej? alebo detailne nastavenie teploty v stupnoch kelvina? lebo oboje moj low-endovy sony ma ;)
graffoo, nepochopil si. farba stavebneho svetla a displeja mobilu sa nikdy nedala jednotne vyvazit. pochop.
E-410 ma ocividne viac funkcii, nez by si mohol tusit. :)
Ronn05.10.2008 - 14:52 Trvalý odkaz
tak som si konecne zohnal tu slnecnu clonu. Hoya univerzal, zaujmava gumova teleskopicka. Skoda len ze pri nej nemozem pouzit aj filter.
To osvetlenie s baumaxu graffo ma nezavisle na tebe napadlo tiez. Som si hovoril ze by to bola celkom dobra lacna pomocka.
Marian05.10.2008 - 23:48 Trvalý odkaz
dalsen - to uz su skor rybie oka ako sirokace :D a rybacina je najlepsia bez zoomu, ale na FX sensore. ber ten Canon, alebo Tamron... uz len kvoli svetlu.
graffoo06.10.2008 - 01:26 Trvalý odkaz
riso a tvoj olympus nema kalibraciu vyvazenia bielej? alebo detailne nastavenie teploty v stupnoch kelvina? lebo oboje moj low-endovy sony ma ;)
graffoo, nepochopil si. farba stavebneho svetla a displeja mobilu sa nikdy nedala jednotne vyvazit. pochop.
E-410 ma ocividne viac funkcii, nez by si mohol tusit. :)
Riso netrep. Ak nastavis spravne vyvazenie bielej podla toho stavebneho svetla, tak prave naopak ziskas idealnu moznost ako porovnavat farebne podanie displejov na mobile. Ak budes naopak vyuzivat automatiku, tak budes fotkami ludi len klamat co sa tyka farebnej vernosti mobilnych displejov ;) staci si trosku nastudovat fyziku na prachobycajnej wikipedii :)
graffoo06.10.2008 - 01:31 Trvalý odkaz
jo ronn o stavnne svetlo je najlacnejsi sposob ako dostat poriadne svetlo na scenu. Co som sa divil, tak to pouziva aj kopec profi fotografov pri foteni v terene...
Inak uz mi dosiel blesk :) zatial maximalna spokojnost. Sranda je, ze ti japoncici maju v oblube uplne ine plasty ako my europania. Presne take iste su na blesku ako na mojej sony a200 a oboje su made in japan. Proste posobia lacno na dotyk, ale kvalita spracovania je na vybornej urovni
Marian07.10.2008 - 13:17 Trvalý odkaz
Na zive.sk ja mala recenzia Alfy A900. Okrem toho ze "Canon a Nikon su v tom ci onom uz dalej" a ze "skla by uz bolo treba lepsie" som sa nedozvedel nic nove...
graffoo07.10.2008 - 15:05 Trvalý odkaz
no ja si pockam na poriadnu recenziu na dpreview.com. je tam sice vacsie preview, ale cakam na recenziu. zive.sk som prestal citat uz davnejsie, lebo niektore vyplody ich fantazie ma vedeli dojat (netyka sa len recenzii fotakov). prislo mi to ako nestastne kopirovanie clankov od mira veseleho :D
kazdopadne treba brat ohlad aj na cenu. sony su omnoho lacnejsie nez konkurencia. takze treba si poriadne zvazit pomer cena/vykon a ci stoja urcite ficurky naviac na nikone ci canone za tie prachy... a samozrejme hlavne zalezi na tom, ci uz clovek ma nejaku vybavu pre inu znacku, alebo s fotenim este len zacina... ono keby sa kupoval fotak LEN podla kvality vystupu, tak vsetky firmy okrem canonu to mozu zabalit ;) aj ked sa taky nikon polepsil, na canon stale nema...
Marian07.10.2008 - 15:12 Trvalý odkaz
No obavam sa, ze co sa tyka obrazoveho vystupu, tak D300, D3 a D700 Canon preskocili. 50D nicim nevynika a 5D mk II sa len dotiahla...
Naviac o co asi moze ist profi fotografovi, ktory si kupuje FX DSLR ak nie o kvalitu obrazoveho vystupu? Snad nie o lacne telo a maly vyber objektivov?
graffoo07.10.2008 - 15:32 Trvalý odkaz
aaaale trt. videl som fotky z tych nikonov, videl som fotky z novych canonov a canon je na tom stale lepsie...
vyber objektivov sice nie je najlepsi pri sony, ale uz sa to zacina zlepsovat. nesmies zabudat na presvedcovaciu silu marketingu v sony ;) takze zoberme si to takto. zacinajuci fotograf chce full frame zrkadlovku (nauc sa konecne, ze FX je oznacenie, ktore pouziva len nikon, nikto iny). kedze je zacinajuci, tak hlada sposob, ako co najviac usetrit. pozrie sa na ponuku objektivov k sony, a ked si zarata, kolko usetri na tele, ktore je v hlavnych parametroch porovnatelne s konkurenciou, tak tie peniaze investuje do kvalitnejsieho objektivu...
este co sa tyka 5DMkII, tak neviem na co sa dotiahla, ked prestala D700 :D nehovoriac o pouzitelnom video rezime narozdiel od D90...
Marian07.10.2008 - 16:44 Trvalý odkaz
FX je normalne pouzivany pojem. Video v zrkadlovke? cica na co ti to bude? kup si kameru. A v com to teda 5D mkII D700 prestala?
graffoo07.10.2008 - 16:48 Trvalý odkaz
FX je rovnako ako DX pojem, ktory pouziva iba nikon. cica nastuduj si zakladnu terminologiu :p
Marian07.10.2008 - 17:06 Trvalý odkaz
Ja netvrdim, ze tak Nikon neoznacuje svoje modely, ale najdes normalne v popisoch inych modelov :) naviac, preco vypisovat - full frame alebo nedaj boh snimac velkosti kinofilmoveho policka... FX a FU :lol:
Richard Hombauer07.10.2008 - 17:54 Trvalý odkaz
full frame a hotovo. ziadne FX :smt012
decka, klidek :) ja stale spominam na 40D... :)
Ronn07.10.2008 - 23:48 Trvalý odkaz
zaujimali by ma rozdiely full frame a APS-C, vyhody a nevyhody. Viem o co zhruba ide, ale len zhruba...
Marian07.10.2008 - 23:55 Trvalý odkaz
Jedinou vyhodou APS-C je cena... ine neexistuju.
Al.Vlado08.10.2008 - 01:10 Trvalý odkaz
Ja ti nevim bedo. Mne sa javi APS-C lepsejsi(vhodnejsi) na reportaznu robotu. Predsa len to co mas s FF 200 mm mas s crop 1,5(Canon) 300! A DPOF je uz pekna aj tak.
Richard Hombauer08.10.2008 - 01:24 Trvalý odkaz
a s crop 2,0 (olympus) 400 mm! :lol:
ja som prisiel uz na mnozstvo vyhod non-fullframe cipu. nahananie sa za FF bez vedomosti je hlupost, ale vyhody FF su kazdopadne nepochybne.
Al.Vlado08.10.2008 - 01:28 Trvalý odkaz
Ved to, kazde ma svoje vyhody, podla toho na co to potrebujes, ale Atlis napisal, ze jedinou vyhodou neplnoformatovych cipov je cena. A s tym urcite nemozno suhlasit.
graffoo08.10.2008 - 10:45 Trvalý odkaz
ono dalsia vec je, ci niekto rozpozna kvalitativny rozdiel medzi fotkou z full frame a aps-c. vytlacte si tu fotku doma na tlaciarni na A4 a rozdiel nespoznate. dajte si z nej spravit klasicku fotku na A4 a rozdiel spoznate, ked to budete podrobne studovat...
Substance24208.10.2008 - 11:03 Trvalý odkaz
... a na full frame by asi vacsina potrebovala nove, lepsie, drahsie objektivy.
graffoo08.10.2008 - 11:09 Trvalý odkaz
tak tak. tam sa krasne ukazu chyby aj tych lepsich objektivov. ale zas fakt jedinou nevyhodou full frame je cena. nic viac...
este ohladom kvality. kopec ludi foti digitalom ale fotky si uz vyvolavat nedavaju. ale "zboznujem" ked zacnu na pocitaci porovnavat 12 MPix fotky na 100% priblizeni :D prsty bych lamal... bud si fotky kukam na kompe normalne, prisposobene velkosti monitora, alebo si ich dam vytlacit... a pri tlaci su tie rozdiely medzi znackami minimalne...
Richard Hombauer08.10.2008 - 11:41 Trvalý odkaz
atlis, perfektne porovnanie!
Substance24208.10.2008 - 12:25 Trvalý odkaz
"Just posted! Nikon D700 review"
Viete kde. :-)
Marian08.10.2008 - 12:45 Trvalý odkaz
Uz som ho cital :P mno a jelikozto som s nou uz fotil, tak ma to ani neprekvapuje ;)
(ale musim uznat, ze predsalen bude 5D MkII lepsia :P)
graffoo08.10.2008 - 14:52 Trvalý odkaz
marian sak citaj poriadne co pisem :D pisal som, ze jedina NEvyhoda full frame je cena, inak nemam kriveho slova na plne policko. a druha vec co som hovoril, je KVALITA preboha, NIE ROZMER OBRAZOVEHO POLA ;) citat, citat, citat :D
takze co sa tyka sirky zaberu full frame snimaca, tam je jasne, ze suhlasim s tebou. ale ja vravim o tom, ze kvalitativny rozdiel si na monitore pri prisposobeni obrazku rozmerom displeja nikto nevsimne. detto pri tlaci fotografii do urcitych BEZNYCH rozmerov... a to nie su len kydy do vetra, to je odskusane praxou ;)
Marian08.10.2008 - 15:14 Trvalý odkaz
ale o tlaci to hovorime o niecom inom tomas, a kedze som si do toho uz tiez co-to odfusoval, tak viem o co ti ide, suhlasim, ale s vlastnostami cipu resp. vyhodami/nevyhodami to ma pramalo co spolocne, to musis uznat :)
graffoo08.10.2008 - 15:34 Trvalý odkaz
ale to ano. lenze kopec ludi chce full frame, lebo si naivne myslia, ze ich fotky 9x13 budu kvalitnejsie... a trt, taky nabijany...
Richard Hombauer08.10.2008 - 16:11 Trvalý odkaz
kto si s full frame nechava vyvolavat fotky 10x15 a mensie? to by ma naozaj zaujimalo. grafoo, neprehanaj.
graffoo08.10.2008 - 16:21 Trvalý odkaz
riso, nabehni do ju es end ej a podobnych zapadnych krajin a zistis :) slovaci rozmyslaju, kde a ako svoje koruny utratia. amik si kupi najnovsi full frame fotak a prinajlepsom vie fotit okrem plnej automatiky na priorite clony... aj to s bozou pomocou... ale podstatne prenho je, ze je to nove a super nadupane...
Marian08.10.2008 - 16:33 Trvalý odkaz
chlapi neriesme co maju za problemy za velkou mlakou... ;) berme to tak, ze nas fotenie bavi a FX tu jednoducho kraluje :) inak na co by bol ;)
graffoo08.10.2008 - 16:45 Trvalý odkaz
a za chvilu sa dopracujeme k digital back vecickam a to bude pozuzlanicko :lol:
Marian08.10.2008 - 16:55 Trvalý odkaz
:D Sinaaaaaaaaaaar :lol:
pan.el09.10.2008 - 03:14 Trvalý odkaz
skoda toho noza
Al.Vlado09.10.2008 - 03:18 Trvalý odkaz
Mas pravdu, vsimol som si ho az doma na druhy den. Ta fotka vznikala niekedy okolo polnoci, uz som dobre nevidel, co fotim.... :lol:
Marian09.10.2008 - 10:39 Trvalý odkaz
Dobree :lol: fotka nic moc, ale objekt vyborny :)
graffoo09.10.2008 - 10:41 Trvalý odkaz
som hladny :lol: