Kampaň Halo Infinite: Master Chief a dynamická akcia

Halo Infinite ponúka návrat Master Chiefa či dynamickú a rýchlu akciu, plnú množstva rozmanitých zbraní i nepriateľov. Uzavreté a striktne lineárne prostredia tentokrát doplnia tiež väčšie a otvorenejšie lokality. Novinky sú však skôr decentné.

Séria Halo je tu s nami už neuveriteľných 20 rokov. Ide predovšetkým o jednu z najväčších exkluzivít Xboxu, ktorá samozrejme vychádza aj na Windows PC. Pre Microsoft je značka veľmi cenná, pretože má milióny fanúšikov po celom svete a dlhými rokmi budovanú komunitu. 

Najnovší diel Halo Infinite bol očakávaný ako launch titul Xboxu Series X. Microsoft s ním však vydanie konzoly nestihol, ale dvadsiate narodeniny značky aj tak patrične oslávil. Oznámil špeciálnu edíciu Xboxu Series X, ktorú doplnil limitovaným ovládačom Elite Series 2. Halo Infinite tak dorazilo s oneskorením, na ktorom sa mal podľa neoverených informácií podpísať problémový vývoj. 

Pozitívne však je, že nič také z novinky cítiť nebudete a odklad jej jednoznačne prospel. Patrične poteší fanúšikov série, aj keď noví hráči sa môžu strácať, a to hlavne v príbehu. Ako teda dopadlo najnovšie dobrodružstvo legendárneho Master Chiefa? 

Halo Infinite je v prvom rade rozdelené na dve časti. Prináša samostatnú kampaň pre jedného hráča, ktorú si môžete buď kúpiť, alebo získať prostredníctvom Game Passu. Multiplayerová časť je tiež k dispozícii osobitne v podobe free to play, takže si ju môžete stiahnuť zadarmo. Tento systém rozhodne chválim, pretože hráči si sami môžu vybrať, čo im vyhovuje. 

V praxi totiž veľa fanúšikov singleplayeru nehráva multiplayer a naopak. Tak trochu dúfam, že sa raz podobným štýlom vyberie aj séria Call of Duty. My sa však v tejto recenzii budeme venovať iba príbehovej kampani. Ak patríte k fanúšikom série Halo, jej dej ani hlavného hrdinu vám netreba predstavovať. 

Ak ste však novým hráčom, hlavným kameňom úrazu pre vás bude príbeh. Séria Halo je totiž už roky naštartovaná a k dokonalému vychutaniu deja si vyžaduje určité znalosti z predošlých dielov. Úplný guláš vám síce nehrozí, ale budú tu veci, ktoré nemusíte pochopiť. Halo Infinite totiž neponúka žiadny sumár predošlých udalostí. Ak o nich nič neviete, je fajn zahrať si hlavne Halo 5, prípadne vygoogliť sumár toho, čo sa udialo. 

Séria je predovšetkým o boji ľudstva proti mimozemskej hrozbe. Táto základná premisa nemizne ani v Halo Infinite. Našu rasu v nej zastupuje neohrozený hrdina série Master Chief. Infinite príbehovo nadväzuje predovšetkým na spomínané Halo 5 Guardians, ale nájdu sa tu aj detaily z iných dielov. 

Na rozdiel od predošlej hry, Infinite opäť predáva opraty Master Chiefovi. Predošlé udalosti vyústili v to, že náš protagonista dostal na frak a je považovaný za mŕtveho. Realita je taká, že už nejaký čas poletuje vesmírom vo svojom obleku, ktorý udržiava iba jeho základné životné funkcie. 

Zachráni ho neznámy pilot vesmírnej lode, ktorý je v podobne zúfalej situácii a jediné, čo ho drží nad vodou sú jeho spomienky na rodinu. Kým bol Master Chief mimo, nepriateľská hrozba, ktorú tu zastupuje frakcia Banished sa ďalej formovali a ovládli dôležitý bod, ktorým je Zeta Halo. 

Je to jeden z posledných Halo prstencov v celej galaxii, ktorý navyše disponuje niečím unikátnym. Aj preto o neho majú záujem nepriatelia, no ich snaha by mohla pre ľudstvo znamenať fatálne následky. 

Je teda len na vás, aby ste odvrátili obrovskú hrozbu a postarali sa o to, aby osud ľudstva nebol navždy spečatený. Medzitým budete hľadať odpovede na viaceré otázky, s ktorými vám pomôže umelá inteligencia s názvom Weapon.  

Čaká vás slušne osobný príbeh zameraný prioritne na Master Chiefa. Má hĺbku a už tradične patrí k ťahákom série. Spoilovať akékoľvek detaily by bol hriech. Samozrejmosťou sú pekne napísané dialógy a výborná chémia medzi postavami. Hlavne Master Chief je fakt frajer, ktorý síce stručne, ale skvele hláškuje a výborne mu sekunduje aj digitálna dáma. 

Interakcie medzi nimi si budete naozaj užívať a zohrávajú aj jednu z kľúčových úloh. Svoj part však bude mať aj neznámy pilot a veľmi slušne zapadá medzi ústredné postavy. Každá z postáv je jedinečná a do atmosféry hry prispieva svojou osobitou povahou. 

Po stránke hrateľnosti je Halo Infinite vydareným mixom niekoľkých známych titulov. Hrá sa výborne a kombinuje boje v uzavretých aj otvorených prostrediach. Prestrelky sú rýchle, dynamické a je nutné počas nich byť neustále v pohybe. Práve hrateľnosť dosť pripomína DOOM, čo je rozhodne super. Boje sú akurát podstatne menej brutálne a démonov tu striedajú rôznorodí mimozemšťania. 

Vyzdvihnúť určite treba ich umelú inteligenciu. Nepriatelia sú totiž správne nepríjemní, nenabiehajú hlucho do striel a vedia, ako vám zatopiť. Vhodne sa kryjú, rozprávajú na vás a keď vás zložia, utrúsia sarkastickú hlášku. Veľmi dobre tiež reagujú na vaše strely, kedy napríkad trafíte niekoho do nohy, tak padne presne na tú istú stranu. 

Okrem toho rovnako ako vy, vedia používať vozidlá a nebudú dvakrát uvažovať nad tým, či to do vás našijú z guľometu, prípadne vás zrazia. Z vozidiel ich však viete efektne vytiahnuť a rýchlo nad nimi prebrať kontrolu. Aj keď toto spojenie treba brať trochu s rezervou, pretože ovládanie vozidiel je miestami naozaj krkolomné a nie práve ideálne. 

Ponuka nepriateľov je pekne pestrá a čakať môžete rôzne druhy mimozemšťanov. Sú tu napríklad malí Grunti pripomínajúci korytnačky v brnení. Majú niekoľko variácií, smiešny hlas a zložíte ich pomerne rýchlo. Pokojne aj bez strieľania, len úderom zbrane, ktorý som si práve pri nich celkom obľúbil. 

Striedajú ich Jackalovia, niečo ako obrnení dinosaury, ktorí sa kryjú za štítom. Sú tu však aj rôzni snajperi a tuhší lovci, ktorí majú poriadne tvrdé brnenie. Obzvlášť nepríjemní sú veľkí Brutovia, ktorí k vám rýchlo utekajú, revú a ich úder je naozaj silný, často fatálny. 

Okrem štandardných nepriateľov sa však môžete tešiť aj na zaujímavé súboje s bosmi, ktoré vás vedia potrápit ešte o niečo viac než bežné prestrelky. Napriek tomu musím povedať, že samotná obťažnosť je perfektne vyladená. Máte tu na výber tri úrovne od najľahšej cez strednú až po heroickú. 

Ja som si zvolil práve zlatý stred, ktorý je výborne vyvážený. Dokáže byť jednoduchý, potrápiť, ale aj odmeniť. Počty nepriateľov sú slušné a niektoré vlny budú poriadne veľké. Budú tu však situácie, kedy proti nim nebudete stáť sami. Stačí oslobodiť vojakov, ktorí vám veľmi radi pomôžu a čo to postrieľajú tiež. 

Prístup k bojom navyše hra necháva len na vás. Môžete sa vyrútiť do akcie, taktizovať a ísť na to pomalšie, kryť sa či využiť vozidlo. Vo svoj prospech a podľa chuti viete využiť aj otvorené prostredia. Práve tie v kombinácii s voľným prístupom k hraniu pripomínajú Far Cry

Samotné súboje vám bude spestrovať široká ponuka zbraní, pri ktorej som si spomenul na ďalší známy titul - Serious Sam. Je ich tu naozaj veľa od klasických mechanických cez energetické až po rôzne špeciality. 

Majú rôzne veľkostné kalibre a silu. Akurát pocit zo streľby mohol byť silnejší. Niektoré futuristické zbrane sú totiž tichšie a menej rezonujú, čím akoby nevnímate ich silu. 

Máte tu samopaly, odstreľovačky, granátomety, laserové pušky a všetko možné, na čo si v ďalekej budúcnosti spomeniete. Zabudnúť netreba ani na rôzne elektrizujúce či vybuchujúce granáty. Pri tak pestrom výbere je však škoda, že naraz viete nosiť len dve zbrane. 

Hlavnou novinkou v súbojoch je okrem zbraní aj priťahovací hák. Ten pridáva do celkovej hrateľnosti ešte viac dynamiky a rýchlosti. Viete sa ním rýchlo niekam pritiahnuť a odskočiť tak napríklad od nalietajúcich striel, nahromadenej skupinky nepriateľov alebo bežiaceho Bruta. 

Hák sa výborne využíva vo vnútorných, ale hlavne vonkajších prostrediach. Zároveň si ním dokážete pritiahnuť zbrane či vybuchujúce krabičky, ktoré následne hodíte po nepriateľoch a výsledkom je efektná explózia. 

Vďaka háku sa viete rýchlo pritiahnuť aj k samotným protivníkom, ktorých pri tom zelektrizujete a môžete im zasadiť úder, prípadne na nich vystreliť. Na blízko ideálne brokovnicou, ktorá tu tiež nechýba. 

Hák si viete postupne vylepšovať a ponuku vášho obleku rozšíriť aj o nové schopnosti, ktoré zbierate od mŕtvych Spartan vojakov. Vašu výbavu tak môžete obohatiť o štít, booster alebo detekciu, ktorá vás upozorní na ohrozenie. Vo finálnom výbere máte vždy jednu zo schopností a mínusom ponuky je fakt krkolomné prepínanie. 

To mi kazilo dynamiku akčnej hrateľnosti. Preto som často ďalšie možnosti ani nevyužíval a nechal si navolený hlavne hák. Pritom by bola paráda využívať tieto schopnosti naraz bez nutnosti prepínania. Skvelá by bola kombinácia háku a boostra, ale vždy po ruke by sa určite hodil aj štít. 

Novinkou Halo Infinite sú aj pasáže v otvorených prostrediach. Tie pekne spestrujú hrateľnosť, aj keď nie sú využité ideálne a mohli byť trochu živšie. S ich prítomnosťou sa spájajú aj vedľajšie misie, kde napríklad čistíte základne, zabíjate vodcu a podobne. Nejedná sa však o žiadne prelomové aktivity a ich náplň je repetitívna. 

Plusom zostáva, že vás do nich hra nebude nútiť a pokojne sa môžete venovať len hlavnej príbehovej linke. Tá vám zaberie okolo tých 10 až 12 hodín. Ak však dáte priestor aj odbočkám, ktorým sa môžete venovať po kampani, celková hrateľnosť by sa mohla priblížiť k 20 hodinám. 

Po grafickej stránke má Halo Infinite na Xboxe Series X na výber z dvoch možností nastavení. Podporuje 60 aj 120 Hz, HDR aj 4K rozlíšenie, v ktorom beží v 60 snímkoch za sekundu. Pri nastavení s dôrazom na výkon však Halo Infinite vie dať aj 120 fps, samozrejme v nižšom rozlíšení. Navyše beží skutočne plynulo bez akýkoľvek zásekov aj pri tých najnáročnejších scénach. 

Optimalizácia je teda výborná, za čo hra vďačí aj svojej vizuálnej stránke, ktorá nepôsobí nijak dychberúco. Má pekné, ale aj slabšie momenty a výsledok je skôr priemernejší. Otvorený svet málo žije a prostredia sú miestami až príliš sterilné, prázdne či bez nápadu. Niektoré sa navyše opakujú a to nepôsobí práve ideálne. Je síce pravda, že dizajn, ktorý ponúka Halo Infinite je pre sériu tak trochu charakteristický. 

Na druhej strane toto má byť titul novej generácie, ale vo výsledku tak veľmi nevyzerá. Chcelo by to trochu kreatívnejší prístup a podstatne viac vizuálnych detailov. Niečo, čo vás strhne, prinúti zastaviť a kochať tým, čo vidíte. Nič také v Halo Infinite nie je. Nehovoriac o tom, že vizuálu chýba ray tracing, teda jeden z kľúčových ťahákov konzol novej generácie. 

Ten by mal pribudnúť až niekedy neskôr v rámci aktualizácie. Bohužiaľ sa v súvislosti s ním spomína len PC verzia. Nechápem prečo, keďže aj Xbox Series X by mal mať na jeho zapracovanie dostatok výkonu. Aby som technickú stránku len nehanil, má aj svoje dobré stránky. Nezaznamenal som tu žiadne bugy ani glitche, ktoré nové tituly dnes sprevádzajú pomerne často. 

Je tu pekný dizajn zbraní, ktorému nechýba kreativita. Pochváliť musím aj kvalitný dabing. Rovnako dobre je na tom vizuál hlavných postáv či nepriateľov, ktorí pôsobia rozmanito a pochváliť treba aj efekty. Celkovo však grafická stránka Halo Infinite sťahuje titul dolu v očiach hráčov novej generácie. Bohužiaľ, nemôžem si pomôcť. 

Keď to zhrnieme je škoda, že sa Halo Infinite viac neotvorilo aj nováčikom, ktorí si príbeh veľmi neužijú, pretože nepoznajú súvislosti a budú sa strácať. Body dolu sťahujú aj repetitívne vedľajšie úlohy a slabšie využité otvorené prostredia. Mínusom je tiež krkolomné ovládanie vozidiel a skôr priemernejší vizuál, ktorý nepripomína novú generáciu. 

Celkovo tak Halo Infinite najviac ocenia fanúšikovia. Je to nový prírastok do vašej milovanej série, na ktorý ste roky čakali. Bohužiaľ neprináša revolúciu, novinky sú skôr decentné a má aj slabšie momenty. Grom je však stále výborná dynamická akcia, plná rozmanitých zbraní, nepriateľov a teraz aj novinky v podobe háku. Nechýba hlbšie spracovaný príbeh a skvelá chémia medzi hlavnými postavami. 

Hodnotenie: 7/10

Plusy:

  • výborná dynamická akčná hrateľnosť 

  • skvelá chémia medzi postavami 

  • široká ponuka zbraní a nepriateľov 

  • novinka v podobe háku 

  • dobre namiešaný mix otvorených aj uzavretých prostredí 

Mínusy:

  • po príbehovej stránke málo prístupné nováčikom 

  • repetitívne vedľajšie úlohy

  • priemerný vizuál bez ray tracingu  

  • otvorené prostredie mohlo byť využité lepšie 

  • miestami krkolomné ovládanie vozidiel

Diskusia k článku:

Začať diskusiu