Obľúbený Lo Wang je späť, aby do tretice priniesol poriadnu dávku krvavej zábavy. Ak ho nepoznáte, nič sa nedeje. Hneď v úvode sa vám predstaví ako skvele napísaná hláškujúca postavička, ktorá by hravo potiahla nielen hru, ale aj celovečerný film.
Jednoduchá zápletka s vyderným humorom
Či chcete alebo nie, jeho osobnosť si vás okamžite získa. Dokonca aj teraz, keď nie je práve v ideálnom rozpoložení. Prihovorí sa vám zo svojej skrýše, kde sa utápa nad osudom sveta. Príbeh totiž nadväzuje na udalosti z druhého dielu, kedy sa na scéne objavil bájny drak.
Jeho úmysly so svetom nie sú veľmi šľachetné. Prakticky všetko, čo mu príde do cesty sa veľmi rýchlo mení na dračí trus a situácii nepomáha ani sebaľútosť hlavného hrdinu. Aj keď to celé vyznieva naozaj vtipne a Lo Wang je proste studnica humoru.
Z biedy ho vytrhne jeho starý známy, ktorý prichádza s plánom, ako draka zabiť a opäť raz všetkých zachrániť. Príbeh sa riadi heslom v jednoduchosti je krása a aj keď ste možno predošlé hry nehrali, nie je to žiadny zásadný problém. V sérii funguje skôr ako svieži, vtipom nabitý doplnok, ktorý stačí na vašu motiváciu strieľať.
Nepatrím k ľuďom, ktorých rozosmeje hocičo, ale tu som sa naozaj veľakrát zasmial. Lo Wangov humor stojí za to a za kratší koniec neťahajú ani ďalšie charakteristické postavičky. Až je možno škoda absencie českých titulov pre hráčov, ktorí neovládajú angličtinu a ochudobnia sa tak o síce menšiu, ale stále podstatnú časť zážitku.
Zbesilá a krvavá akcia
Jadru hry však budú bez obáv rozumieť všetci, pretože Shadow Warrior 3 je čistokrvná, priamočiara a linerána akčná jazda. Dôraz kladie na rýchly pohyb, šialenú akciu a platformové pasáže. Pripomína tak humorne a farebnejšie ladený DOOM. Podobnosť však vôbec nie je na škodu a prináša veľa svižnej zábavy.
Postará sa o ňu bojový arzenál, ktorý tvorí presne sedem strelných zbraní. Nechýba pištoľ, brokovnica, dvojica rýchlych samopalov či ťažšie kalibre. Recenzoval som PC verziu, takže zbrane na povel ľavého kliknutia masakrovali nepriateľov hlava nehlava. Pravý klik je vyhradený pre sekundárny útok, respektíve sekanie samurajskou katanou.
Arzenál dopĺňa možnosť odhodiť nepriateľov pulzným útokom Chi napríklad do ostatnej steny, ktorá sa postará o zvyšok. Rovnako môžete využívať aj rozličné pasce po okolí, výbušné sudy či smrtiace mechanizmy. K tomu sa po dobití energie pridáva fatálny útok, ktorý nepriateľa okamžite zabije a nie je vhodný pre slabšie povahy.
Následne môžete z mŕtveho démona vytrhnúť jeho špeciálnu zbraň a počas obmedzenej doby si rozšíriť svoj základný arzenál. Toto všetko sú rôzne variácie, ktoré do súbojov pridávajú nielen dynamiku, ale aj pestrosť. Snáď netreba dodávať, že to funguje výborne.
Každá zbraň má navyše k dispozícii aj skromný počet vylepšení. Konkrétne sú tri a prvé z nich len zvyšuje kapacitu zásobníka. Ďalšie odomykajú špeciálne útoky, kde napríklad pištoľ môže strieľať explodujúce headshoty. Brokovnica dokáže fungovať nepretržite bez nabíjania a samopal nepriateľov počastuje elektrizujúcimi guľkami.
Vylepšovať môžete aj Lo Wanga a jeho Chi, zdravie, energiu či poškodenie. Ponuka je skromná a stačí, aj keď pokojne tu toho mohlo byť viac. Samotné boje sú potom naozaj brutálne. Krvou sa tu nešetrí a často budete počuť aj jej čvachtanie alebo vidieť odletujúce kusy mäsa. Intenzívna akcia vás núti k neustálemu pohybu a väčšinou prebieha v arénovom štýle.
Prídete teda na určité miesto, ktoré treba najskôr vyčistiť a až potom môžete ísť ďalej. Celé to má spád a Shadow Warriora 3 je radosť hrať. Jediné, čo by som na súbojoch vytkol je fakt, že občas chaoticky zájdu za čiaru a situácia na bojisku je potom miestami dosť neprehľadná.
Ide o situácie, kedy sa na vás hlava nehlava valí naozaj množstvo protivníkov. V tom momente vám nezostáva nič iné iba náhodne strieľať, kým sa zhluk nevyčistí a súboj budete mať opäť pod kontrolou. V ceste vám bude stáť paleta mystických démonov. Spôsob akým ich likvidujete závisí od toho, či z nich vypadne zdravie, energia alebo munícia.
Po krku vám pôjdu posadnutí mnísi, démoni v maskách, divoké cirkusové harmoniky, vŕtajúce príšery či šialenci s bombami. Nechýbajú ani magické totemy, posadnutí samurajovia a trolovia skoro ako v God of War (recenzia). Hra ich paletu pekne obmieňa, sú spracovaní naozaj kreatívne a miestami aj vtipne.
Niektorí z nich pripomínajú postavičky z Crasha. Budú na vás útočiť nielen streľbou, ale nevyhnete sa ani úderom či sekaniu. Popri klasických protivníkoch prídu na rad aj súboje s bosmi, ktorých je však dosť málo. Až tak, že nepriateľov radšej nebudem spoilovať.
Podarené platformové pasáže s hákom
Každopádne bojový adrenalín treba z času na čas upokojiť, aby mohol nastúpiť opäť a hra nestratila svoje čaro. Na to slúžia platformové pasáže, kde Lo Wang využíva vystreľovací hák pripevnený na ruke.
Ten sa v hernom svete stáva celkom trendy. Mal ho aj Master Chief v kampani Halo Infinite (recenzia) alebo Aloy v Horizon Forbidden West (recenzia), aj keď tan fungoval trochu inak. V Shadow Warrior 3 sa pomocou háku Lo Wang dokáže prichytiť na presne vymedzené miesto a vymrštiť vpred.
Bolo naozaj vtipné, keď si po prvom vyskúšaní začal spievať pieseň o Spider-Manovi a podobných momentov tu bude viac. Lo Wang okrem toho dokáže behať po vyznačených stenách a chýbať nebude ani skákanie cez prekážky, dvojskok či dash.
Sú hráči, ktorým platformové pasáže v podobne rýchlych akciách vadia. Podľa mňa pekne spestrujú hrateľnosť a užívam si ich rovnako ako súboje. Na Shadow Warrior 3 sa navyše aj dobre pozerá.
Vizuál, ktorý sa nemá za čo hanbiť
Využíva vlastný Road Hog engine, ktorý štýlom pripomína Unreal Engine v posledných dieloch Mortal Kombat. Grafika je naleštená a hýri pestrými farbami, ktoré skvele dopĺňajú šialený štýl hry. Sú tu pekné prvky ázijskej kultúry a titul vás vezme na rôzne prostredia.
Nebudú chýbať lesy, veľa bambusov, budhistické sochy, skalnaté údolia obrastené zeleňou, jaskyne, drevené mosty či chrámy. Každé z prostredí vyzerá dobre, nechýba mu detail, pekné odlesky či svetlo. Rovnako dobre sú spracované aj zbrane a samotné postavy, ktorým nechýba veľa detailov. Podarený je tiež dabing a z hercov cítiť, že si svoje postavy naozaj užívajú.
Je však trochu škoda, že Shadow Warrior 3 je až príliš lineárny a neponúka žiadne odbočky, ktoré by koridorový postup vpred mohli spestriť. Určite by to pomohlo aj dĺžke hernej doby. Kampaň totiž nepresiahne zhruba 8 hodín, čo nie je žiadna sláva.
Hra by tiež mohla obmieňať prostredia trochu výraznejšie. Niektoré prvky sa tu opakujú častejšie, aj keď rýchlu akciu to nijak zvlášť neruší. Čo však ruší sú náhodné prepady snímkovania, ktoré sa objavujú takmer výlučne len počas vopred nahratých prestrihových scén. Trvajú dva - tri sekundy a trochu znepríjemňujú tempo hry.
Zdá sa, že ide len o malý problém, ktorý by mohol opraviť rýchly patch. Inak je hra naozaj stabilná a mierny pokles snímkovania som počas akcie zaznamenal možno len dvakrát. Takže nič tragické.
Prvé recenzie sa sťažovali aj na technické chyby, na ktoré som však počas môjho hrania nenarazil. Je možné, že už došlo k prvým rýchlym opravám alebo som mal len šťastie. Mimo toho technickej stránke nemám čo vytknúť.
Hodnotenie: 8/10.
Výhody:
-
brutálna a rýchla akcia v DOOM štýle
-
humor
-
Lo Wang a jeho svojská osobnosť
-
návyková hrateľnosť
-
podarený audiovizuál
-
spestrenie v podobe platformových pasáži s hákom
-
kreatívne spracovanie nepriateľov
Nevýhody:
-
relatívne krátke
-
arzenál a ponuka vylepšení mohli byť bohatšie
-
prepady snímkovania počas prestrihových scén
-
súbojov s bosmi mohlo byť viac
Záver
Tento rok nám otvorili naozaj masívne tituly, na ktoré sa budete musieť plne sústrediť a v ich svete je nutné stráviť dlhé destiatky hodín. Občas však potrebujete hru, pri ktorej vypnete mozog a bez myšlienok si oddýchnete po ťažkom dni v práci, škole či súkromí. A to je presne Shadow Warrior 3.
Ponúka šialenú akčnú jednohubku v DOOM štýle, ktorá sa na nič nehrá a vôbec nenudí. Mieša brutálnu akciu, ázijskú kultúru, humor, platformové pasáže a má Lo Wanga. Naozaj charizmatického hlavného hrdinu, ktorý má aj do tretice ešte stále čo povedať. Mne to momentálne sadlo perfektne a veľmi slušne som sa bavil.
Diskusia k článku: