Fotokruzok

  • 1994 príspevkov
  • raro26.06.2008 - 14:53 Trvalý odkaz

    Atlis no ale bavime sa o objektivoch nie o pseudo objektivoch :lol:
    Ale Richard to myslel ako fotak pre siroke masy bez ambici a tam je aj 50 litrov za fotak vela preto vyhrava ultra zoo.keby si videl ake sity nosia ludia do labu zaplakal by si a to su aj " machry" s Mark III a podobne.Proste toto je ta vzorka pre koho je to robene.To je presne ako tu s telefonmi.Nech je tu 100 aktivnych ludi co sa naouaj vyznaju v telefonoch to je kolko percent s polulacie co na SVK vlastni telefon.Popravde x ludi ten telef=n ma na tel,SMS,poslat MMS s dovolenky nafotit si nejake fotecky a potom v rodinom kruhu ukazovat.A tak isto je to aj s fotenim a fotakmi.cim viac funkcii ma fotak (telefon) tym viac to ludia budu nadstavovat,babrat sa s tym ale vobec nebudu vediet co robia.
    A pootm bdu vysledky take ake su.Ale to by bol na osobnu dabatu pri pivku.Ale urcite sa rozumieme.

    Marian26.06.2008 - 14:58 Trvalý odkaz

    Ano, ano, s tym plne suhlasim, sam mam doma na chlastacky kompakt, Samsung NV7OPS.

    Btw tie dva objektivy su velmi dobre objektivy ;)

    raro26.06.2008 - 15:06 Trvalý odkaz

    druhy ano ale prvy by musel byt 16-35L alebo 17-40L aby som s tebou suhlasil :-) aj ked paradoxne ta 17-40 je lecnejsia a na hornom konci precura 16-35

    Marian26.06.2008 - 15:14 Trvalý odkaz

    17-40 je f4, 16-35L II stoji 40litrov raro... to je moooc :)

    raro26.06.2008 - 15:28 Trvalý odkaz

    no to je polovica toho co stal pred 5 rokmi jeho predchodca :lol: dost je rlativne slovo tu sa bavime o panoch objektivoch ;) a este taka 24-70L to je ine kafe jedno z najlapsich skiel kresliacich ciar na mm po celej dlzke zoomu

    Marian26.06.2008 - 15:51 Trvalý odkaz

    samo, pekne fotky, ale nejake neostre a vidiet, ze ta tokina je riaden sud :)

    raro - dobre objektivy, ale uprimne, napriklad miesto tej 16-35 by som radsej kupil 30mm f1,2 prime... bude rezat fotky lepsie, cena bude podobna a bude sa dat pouzivat v tme :)

    btw skoda, ze sa prestali vyrabat f1.0 canony a teraz vraj konci aj Leica f1.0...

    raro26.06.2008 - 16:08 Trvalý odkaz

    viem o jednom canone f/1,0 :lol: kresli nadherne a ten jeho buklet ako pozadie nadherahm len 30 a crop faktor a si skoro na 5O a sirokac v prdele nie nie tudy cesta nevede ;)

    Marian26.06.2008 - 16:17 Trvalý odkaz

    :) no ja viem, ale stale je to lepsie ako 50mm s crop 1,5x... bohuzial, problem je iny. 400D ma AF od f2,8, takze by sa s tym dalo fotit len v manualnom rezime... :( teda jedine, ze by sa fotila mensia clona a tym to straca zmysel.

    samo26.06.2008 - 17:50 Trvalý odkaz

    no a aku znacku,lebo ja som zatazeny na Nikkor :D by si mi odporucal na 12mm ? pozeral som test Nikkor AF 10,5/2,8G ED DX Fisheye vs. Sigma AF 10/2,8 EX DC HSM Fisheye a Sigma vysla lepsie,tak som aj nad nou uvazoval :-)

    Marian26.06.2008 - 19:03 Trvalý odkaz

    Hmm, no ta Sigma je robena na APS-C zrkadlovky, takze by mohla byt dobra. Lenze na rybu je najlepsie plne policko :)

    Richard Hombauer26.06.2008 - 20:53 Trvalý odkaz

    ta S100FS ma clonu do 8. tym ma sklamali.

    a bolo to na clone 2.8 pri asi 300 mm. :) exif som neulozil. :)

    Marian26.06.2008 - 23:17 Trvalý odkaz

    samo - vitaz, nevitaz, ja by som bral ten nikkor. sigma je sice lacnejsia a podla toho co vidim menej aberuje (faakt minimalny rozdiel), ale nikkor foti lepsie na male vzdialenosti a to je pri rybach velmi dolezite. naviac sa mi paci, ze vazi len 300g a nie pol kila jak ta sigma.

    Al.Vlado26.06.2008 - 23:22 Trvalý odkaz

    Risko, mam Fujinu S9600, co je predchodca S100FS a max. clona je F11, ale da sa nastavit vyhradne v manualnom rezime! Takze predpokladam, ze na S100FS to bude tak isto. ;-)

    PS: Ak mi to kamos odsuhlasi, tak sem supnem jeho fotky, co robil s S9500(vlastne babka pre S100FS) aj S9600(mama) a potvrdim RARO-ve slova, ze to je dost dobry fotak. Viem, ze ste tu vsetci vacsinou zrkadlovci, ale mozno budete prekvapeny. ;-)

    dalsen27.06.2008 - 01:49 Trvalý odkaz

    nieco podobne mam aj ja. 945ku :) nejedna sa o dslr ale evf.

    graffoo27.06.2008 - 02:40 Trvalý odkaz

    dobra fotka, sitny produkt :lol:

    samo27.06.2008 - 12:47 Trvalý odkaz

    predved sa ty ;) reci viem mat aj ja

    Laky777727.06.2008 - 12:48 Trvalý odkaz

    Ja nemam potrebu si nieco dokazovat alebo sa predvadzat... Reklamne foto malo ukazat cele HTC, alebo to bol detail na ovladanie?

    samo27.06.2008 - 12:53 Trvalý odkaz

    ale zato mas potrebu sa vyjadrit zbytocne,najprv ukaz co vies ty a potom sa mozme bavit o tom ci je to dobre alebo nie...ak si dobre cital,co predpokladam nie,bola to skuska a velmi dobre viem ze reklamna fotka ma ukazat cely produkt ;) no mne sa to pacilo viac takto...

    ako raz jeden clovek povedal,kritici su ludia co hovoria ako by to spravili oni keby to vedeli ;)

    Laky777727.06.2008 - 13:04 Trvalý odkaz

    Ked si nechcel reakcie ludi, nemal si sem fotku davat. Je to jednoduche, ked nieco vystavim a chvalim sa s tym, tak musim ocakavat aj kritiku. A nie hrat sa urazaneho maleho chlapca.

    Keby si napisal: "toto som spravil na skusku a mne sa to paci takto", tak je to v pohode a nic nebudem hovorit. Ale si napisal: skusil som reklamne foto.

    graffoo27.06.2008 - 13:10 Trvalý odkaz

    no ono je zas reklamna fotka a reklamna fotka. pri predstaveni produktu v tlacovych spravach je samozrejme ostry cely produkt, ale napr. v informacnych letakoch, reklamach a podobne sa casto pouzivaju fotky presne na taky styl, ako odfotil samo. zaostrene len na urcity detail, ktory treba vypichnut...

    samo27.06.2008 - 13:11 Trvalý odkaz

    "ako raz jeden clovek povedal,kritici su ludia co hovoria ako by to spravili oni keby to vedeli :)"

    no ale necakal som reakcie od ludi co este nic neodprezentovali,ja tiez nekomentujem veci,do ktorych som pred tym nic nehovoril :-) a vobec necakam pochvali,skor rozumne komentare ale od ludi ktorych prace som videl...vobec sa nehram na urazeneho chapca,radsej keby si sem nieco pridal ;) bolo by to ucinnejsie

    tahas za slovicka,len tolko

    Laky777727.06.2008 - 13:12 Trvalý odkaz

    Graffoo: ved presne nato som sa pytal, ale samo sa hned urazil a reagoval ako reagoval

    Laky777727.06.2008 - 13:14 Trvalý odkaz

    Samo: to su nove pravidla? prispievat a komentovat moze len ten, kto uz dal nejaku fotku?

    samo27.06.2008 - 13:19 Trvalý odkaz

    ja som sa neurazil :D za to mi to nestoji,ale prvy komentar od teba v tejto teme zrovna na mna,ako som uz pisal skus sa odprezentovat (mimo to aj v inej teme si mal poznamky)

    lepsie sa pocuva kritika od ludi ktorych pracu som videl a nazory poznam,len tolko ;)

    btw precitaj si pravidla prispievania bod 15.

    Marian27.06.2008 - 13:23 Trvalý odkaz

    Laky, ta fotka je technicky bez chyby, kludne by mohla byt fotkou reklamnou s nejakym textom okolo. Tak vo co vam hosi go?

    A trosku dam aj samovi za pravdu, supni sem nejaku foto, nie kvoli tomu aby si sa s niecim chvalil, ale len tak, ci nekomentujes len preto, ze si myslis, ze mas pravdu :)

    graffoo27.06.2008 - 13:25 Trvalý odkaz

    samo klidek. nebud hned taky uzkoprsy. faktom je, ze si nenapisal presne co to je za fotku. ked napises "taky pokus" tak si druhi mozu domysliet co len chcu... takze tvoje reakcie su prehnane. ber to tak, ze laky moze fotit kludne aj omnoho lepsie ako ty, ale nemusi mat potrebu to tu ukazovat a pritom ani nemusi vediet, o sebe, ze foti lepsie.

    co sa tyka tej vety o kritikoch - plati to mozno o tych, co sedia za stolom, prezeraju fotky, filmy ci pocuvaju hudbu a potom napisu recenziu. lenze to nie je nikdy objektivny pohlad na vec. objektivny nazor ti da siroka verejnost svojimi reakciami. ak budu prevazovat zle, tak chyba nebude v dave, ale u teba (alebo u mna ci u ineho autora)

    a este jedna vec samo, moc by som na tvojom mieste tie pravidla necitoval, kedze si jednym z uzivatelov tohto fora, ktory ma za sebou najviac banov ;) ale na durexa a jeho dalsie schyzo JA nemas :D

    Marian27.06.2008 - 14:46 Trvalý odkaz

    D700 je D300 s full frame sensorom z D3, cize jeden popichi fotak :)

    samo27.06.2008 - 15:10 Trvalý odkaz

    s nim by sa mali predstavit aj nove objektivy ako AF-S 24-120mm VR a ine :-) no som zvedavy,cena bude urcite medzi D300 a D3 :D

    raro27.06.2008 - 15:33 Trvalý odkaz

    Samo fajn praca moze byt ako produktovka na letaku doplnit tex a hotovo.On ale aj Laky ma pravdu v tom ze vyslovene ako cista reklamna produktovka by mal byz dany produkt fotenia ostry ako si spravne aj ty podotkol.Proste mate obaja pravu len ste sa blbo rozumeli repektive kazdy ste si pod tym predstavili to svoje. Najslamlepsie by boli 3 fotky 1. len tien telefonu 2.tato tvoja s jednoduchym popisom a posledna 3 fotka cela ostra pekne nasvietena naaranzovana zo zapnutym displayom.skus a daj sem ;)

    Laky777727.06.2008 - 15:51 Trvalý odkaz

    Ja som nikoho ani urazit nechcel. V podstate som len volne nadviazal na prispevok Graffa predo mnou a potom sa to rozbehlo

    Fotky sem davat nebudem, lebo na tych, ktorymi by som sa mohol pochvalit, je vzdy moje dieta

    Marian27.06.2008 - 15:57 Trvalý odkaz

    risko, napravo nie je kopec miesta, ale je ho tam viac, to by sa riesilo 2mm orezom, inak je bez chyby, ziadna extra tesnotka.

    graffoo28.06.2008 - 20:01 Trvalý odkaz

    dlha uzavierka a zoomovanie ma bavili. raz som tak fotil basketbal zien (lokalny ;)). este trebalo zapnut blesk na konci expozicie aby sa obraz zmrazil a bola to krasa :)

    Marian28.06.2008 - 22:13 Trvalý odkaz

    Ronn pohoda, baba riadna :D skoda len odseknutych noh :)

    Profile picture for user zedenko@gmail.com

    Ronn28.06.2008 - 22:16 Trvalý odkaz

    ja viem oseknute nohy aj vrch ale to bola najlepsia pozicia z ktorej som ju mohol odfotit. Inak by som uz bral do zaberu aj deti predo mnou a za mnou boli dalsi ludia a ona pri tom este tancovala. ;)

    graffoo29.06.2008 - 00:48 Trvalý odkaz

    atlisu, neposles mi jednu D300 domov? :lol: ten sum je presne taky, aky na fotkach vitam... ziadne stopy po chromatickom sume. "cisty" jasovy sum, ktory pripomina zrno analogu. takyto sum robi aj pentax K20D (a risov spominany samsung GX-20).

    graffoo29.06.2008 - 11:20 Trvalý odkaz

    D700 bude uz pre mna moc draha. uz D300 mi pride draha. ked uvazim, kolko stoji ten pentax K20D. je tam takmer 20 tisic rozdiel (na slovensku) a pritom okrem lepsieho displeja skoro nic naviac nema...

    Richard Hombauer29.06.2008 - 12:59 Trvalý odkaz

    no, ten Samsung GX-20 (pentax K20D) sa mi naozaj zapacil. uz som ho odlozil do krabice, ale taku zrkadlovku si viem predstavt. :)

    Peter Makai29.06.2008 - 15:13 Trvalý odkaz

    vidis to...a ty si si kupil olympus...tststs...

    graffoo29.06.2008 - 15:52 Trvalý odkaz

    ale sak aj ten olympus je fajn za tu cenu... na risove pouzivanie urcite...

    ja som stale nazoru, ze olympus spravil velku chybu na zaciatku, ze te ich 3/4 system pouziva male rozmery snimaca na pomery zrkadloviek. keby mal vacsiu plochu, tak by to bolo omnoho lepsie...

    PeĹĄo29.06.2008 - 16:35 Trvalý odkaz

    K tomu Olympusu, tolko, ze hlavne sa obmedzili 4/3 systemom, co je u zrkadloviek specificky pomer stran, pre mna komplikovane pouzitelny jak na krajinky, ale aj portrety. Zaroven sa obmedzili pouzitelnymi objektivmy a ich vyberom a dostupnostou. Co sa tyka kvality cipu, je podla mna super a ako u ostatnych APS-C pouzitelny do 400 ISO bez kompromisov a vyssie na reportaz a zdokumentovanie situacie. Dalej je minimalne rozdiel medzi ich modelmi, okrem E3 a tazko pouzitelnymi sucasnymi objektivmy v buducnosti ak by sa uvazovalo o fullframe Olympuse. Ale na bezne, nie profi, fotenie je DZ kite za bezkonkurencne ceny. Nieje vobec na posmech.
    Pekny den

    graffoo29.06.2008 - 17:47 Trvalý odkaz

    peto, prave vcera sme porovnavali fotky z olympusu a zo samsungu, ktory ma APS-C velkost snimaca. a vysledok? samsung zachytil viacej detailov...
    dalsia vec, ktora mi na olympusoch chyba je absencia rukovate. ten vybezok sa neda povazovat ani za nahradu. v tomto je kralom nikon. ich zrkadlovky som sa nikdy nebal len tak drzat v ruke...
    ja nehovorim, ze zrkadlovky od olympusu su o nicom. ale oblast kompaktov im ide lepsie. presny opak nikonu :D

    Marian29.06.2008 - 17:57 Trvalý odkaz

    Samsung ma ine rozlisenie grafo, nemylit si detaily a rozlisenie...

    graffoo29.06.2008 - 18:43 Trvalý odkaz

    atlis neboj, nemylim. porovnavali sme to z risom. vyrezy. a tam samsung jednoznacne vyhral. v pripade olympu bola trava vacsinou zelena machula s tmavsimi skvrnami, kdezto samsung bol omnoho detailnejsi...

    co sa mi inak na samsungu/pentaxe paci, je kalibracia LCD displeja. zaujimava novinka u zrkadloviek a urcite potesi profikov...

    Marian29.06.2008 - 19:03 Trvalý odkaz

    No neviem, to co som videl, bolo skor optikou a nie fotakom, ale budiz...

    Ta kalibracia je tam na co grafo? Displej je na kontrolu kompozicie, zvacsa dobre nastaveny, nic viac, farby si doladis v pocitaci, kedze profik foti RAW a ked uz ti tak velmi zalezi na farbach vo fotaku, tak napriklad D300 ma HDMI full HD vystup, takze v atelieri si to pripnes rovno na monitor a mozes sa kochat farbickami ;) mne sa to zda ako totalna somarina, nepotrebna.

    Richard Hombauer30.06.2008 - 01:05 Trvalý odkaz

    vadi mi ten zlty trojuholnik vlavo hore. mal si to trosku viacorezat. trosicku. :)

    graffoo...omnoho viac detailov sa vyrovna aj dvoj-trojnasobne vyssej cene? ;) lebo to je treba pri porovnavani NAJMENSEJ A NAJLACNEJSEJ zrkadlovky E410 a polo-profi Samsungu GX-20 upresnit. samozrejme, toto ber len ako doplnok Tvojho prispevku, nie jeho vyvracanie (fuj, ake slovo!).

    samo30.06.2008 - 01:26 Trvalý odkaz

    Lenze ja som to neurezaval,prisiel som tam,cvak cvak a odchod,reportazna foto

    Marian30.06.2008 - 01:35 Trvalý odkaz

    samo - to nie je reportazna foto, ale dovolenkovy zaber +) btw foti dobre ta tokina, ale radsej ten nikkor
    risko - GX-20 je low-end...

    samo30.06.2008 - 01:51 Trvalý odkaz

    ale ja som to tak z casti bral,tak mi to neber :D a k Tokine,nemozem si na nu stazovat,skor mi vadi,ze nedokaze zaostrit az na take "makro" ake by som si predstavoval