Fotokruzok
Najčítanejšie články
Najnovšie príspevky
Diskusia: SpyraThree - vodná puška za takmer dvesto eur
Vdaka teda...ale draha hracka naozaj je toDiskusia: Telekom: zmeny podmienok na predplatených kartách a širšia ponuka MIX balíčkov
A tomuto hovoria že zlepšujú služby...Diskusia: Cez Xiaomi Pay zaplatíte na Slovensku už aj Visa kartou mBank
Škoda že VUB v tom nejak zaostávaDiskusia: Huawei P60 Pro - perleťový unikát
Inak som si všimol, že DxO Mark bol dneska aktualizovaný a P60 Pro je na 1.mieste 👏👏👏Diskusia: Huawei Watch Ultimate – pripravené na dobrodružstvo
Da sa nimi platit, ale iba na trhoch, ktore podporuju platby cez Huawei Pay. Slovensko medzi ne nepatri.
Rodičovská kontrola
Lenže ak má dieta apple a rodič Samsung tak je tu problém. Aké sú vtedy možnosti?Samsung Dexx
Tak zrejme to tu vela ludi nevyuziva. :) Vdaka za info.LG V50
Kolko by bola primerana cena ti neviem povedat, len viem, ze nanovo zafoliovat rozbaleny telefon nie je ziadny problem. Ja by som stvorrocny telefon, ktory sa tvari ako nikdy nerozbaleny, nekupovala....Vyber mobilu prechod z iphone xs na lacnejsi android
Ahojte, Zvažujem niečo podobné, doteraz som mal Xiaomi Redmi 8T a rozhodujem sa medzi Poco M5s a Motorola Moto G72. Cenovo sú podobne, cca 220€. Sú tu aj iní kandidáti, ale títo sú...android 13 a problemy s upozorneniami aplikacie cp
ahojte, konecne uz aj ku mne na a23 dorazila aktualizacia na oneui 5.1, a konecne mozem s plnym vedomim povedat ze mi upozornenia cp zacali ffungovat presne tak, ako maju. Asi mi to neuverite, ale...













Filipo03.07.2008 - 22:57 Trvalý odkaz
grafiku preco by mal mat daco proti? inac velmi sa mi ten napad lubi s tou tvojou pixlou. co keby si spravil aj daky tutorialik na UFRaw? som z toho progamu jaksi vedle, no rad by som sa v nom naucil. sam si ho tusim aj odporucal.
graffoo04.07.2008 - 09:44 Trvalý odkaz
no, to je napad :) dik za inspiraciu. cez vikend napisem...
Marian04.07.2008 - 15:43 Trvalý odkaz
Si sa naucil mixovat kanaly Ronn? :lol: dobre to je ;)
Ronn04.07.2008 - 15:49 Trvalý odkaz
Atlis to som spravil cez jednoduchu funkciu v acdsee ;) Na fotosopu a gimpa som kratky a pravdupovediac ma to ani moc nebavi.
PeĹĄo04.07.2008 - 21:18 Trvalý odkaz
grafoo
Dik za rady a odkazy. Pomohli a urcite aj inspirovali. No a samozrejme by som sa neskormne prihovaral za tutorial na matte painting v gimpe, zoneri, alebo inom free programe v cz alebo sk verzii. :?
Kazdopadne dik.
Pekny den
Ronn05.07.2008 - 08:59 Trvalý odkaz
vlado aj to precitam, len si musim kupit photoshop :lol:
Marian05.07.2008 - 12:38 Trvalý odkaz
PS je dost brutalne rozsiahly program, ak s nim nebudete pracovat, tak vam nepomoze ani desat knih. :)
Al.Vlado05.07.2008 - 15:28 Trvalý odkaz
ATLIS: To mas bez pochyby pravdu! Mam ten program uz druhy rok, ale stale nemozem povedat, ze ho ovladam, co i len z 20-tich percent. :-) Ale bez knih a tutorialov(najlepsie video) moze kazdy zaciatocnik ten program hned po otvoreni zavriet a odinstalovat. :lol:
RONN: Tak uz si si ho kupil? ;-) Chcel som ti ho predat. :lol: :lol:
Aku mas verziu? Ak chces, mam CS3 Extended v cestine(nie pocestena!!!)
Ronn05.07.2008 - 15:32 Trvalý odkaz
Vlado ja mam tiez cs3 verziu 10. Je to po cesky ale neviem ci je pocestena alebo ceska :) Inak ako pises, ja som mal PS nainstalovany pred rokmi ale kedze som bol z toho jelen tak som ho dal prec.
graffoo05.07.2008 - 23:43 Trvalý odkaz
ja som PS zacal pouzivat, este ked bola verzia 4. a v podstate az po verziu 7 som pouzival vyhradne PS. potom som sa nastval a zacal pouzivat gimp. a aj ked mi chybaju napr. lepsia praca s vrstvami, efekty vrstiev alebo lepsi engine na stetce, tak som spokojnejsi s gimpom. ani nie tak preto, ze je zadarmo, ale lepsie sa mi v nom pracuje a hlavne je omnoho sviznejsi...
Ronn05.07.2008 - 23:50 Trvalý odkaz
Edit: nasiel som aj celkom zaujmave video tutorialy pre PS CS3 hlavne pre zaciatocnikov ako som ja:
http://pstutorialsblog.com/free-video-tutorials-from-watch-and-learn-ph…
Este sa opytam ku canonu d450: na bestcena.sk som nasiel zatial najlepsiu cenu (budem ho kupovat asi na slovensku) a predava sa ako Canon EOS 450D + 18-55 IS + 55-250 IS twin kit za 26200Sk . Zaujma ma ten druhy objektiv, ci je kvalitativne lepsi ako ten co sa k nemu bezne predava, alebo je rozdiel len v ohniskach? Ci sa vobec oplati kupovat za tu cenu a daju sa nan pouzit tie redukcie pre makro a teleobjektiv?
graffoo06.07.2008 - 00:30 Trvalý odkaz
kvalitativne lepsi asi nebude. vacsinou je to rovnaka trieda. takze len ta ohniskova vzdialenost.
a redukcie by nemali byt problem.
Marian06.07.2008 - 01:53 Trvalý odkaz
Ronn, urcite to ber. K 400D bol kedysi objektiv 18-55mm bez IS (Image Stabilizer) a ten druhy objektiv - 55-250mm IS sice tiez nie je zazrak ako nejake L sklo, ale je to rozumny, lahky teleobjektiv, tiez so stabilizaciou. Naviac stoji samostatne skoro 10tis. No a usetris aj na filtroch, lebo oba objektivy maju priemer 58mm.
Ronn06.07.2008 - 02:35 Trvalý odkaz
dik atlis tak to asi vezmem ;) len mi to este niekto moze vytlct z hlavy :lol:
graffoo06.07.2008 - 17:37 Trvalý odkaz
fuha, tak som zmenil nazor. asi kupim pentax K200D. ta cena rozhodla: http://www.digifotak.sk/?Mode=StiList&fulltext=pentax+K200
zvlast ma zaujala tato moznost http://www.digifotak.sk/?Mode=Sti&StiId=83644
Marian06.07.2008 - 18:16 Trvalý odkaz
Nerozmyslal si nad tym setom s 16-45mm?
graffoo06.07.2008 - 22:09 Trvalý odkaz
rozmyslal som aj nad tym. ale aktualne by mi bodlo dat za zaklad co najnizsiu sumu. a neskor by som dokupil aj ine objektivy... celkovo mi ta K200D vychadza ako fajn zaklad na pouzivanie... takze asi zakotvim u verzie s 18-55 objektivom na rozbeh, potom by som asi dokupil nejake pevne sklo a potom aj nejake dlhe... a zere to aj starsie objektivy od pentaxu, takze mozno by som pokukal aj nieco v bazaroch. ved uvidim. najprv budem musiet kupit ten fotak :)
Marian06.07.2008 - 22:15 Trvalý odkaz
No sak prave 16-45mm si myslim ze by bolo lepsie zakladne sklo ako 18-55mm. Nezabudaj, ze je tu vsadepritomny crop factor... stare objektivy ti asi nebudu fachat s AF, do toho by som nesiel ani nahodou, pokial si nechces kupit nejaku rybu, lensbaby alebo nieco podobne, pri com ti nie je extra potrebny.
graffoo06.07.2008 - 23:26 Trvalý odkaz
tak som nadabil na este nizsiu cenu http://www.fotoexpert.sk/digitalne-zrkadlovky/pentax-k200d-smc-da-18-55…
ako zaklad zatial kupim toto a ako dalsi objektiv chcem nieco pevne, mozno toto http://www.fotoexpert.sk/bez-zoomu/sigma-ex-50-2-8-macro-dg?v=56466 ale to sa este rozhodnem neskor...
Marian07.07.2008 - 00:07 Trvalý odkaz
Mno, vies grafo, poviem ti to tak... na tom webe maju Canon 40D, telo, za 29tis a je nan 5000,- Sk cashback. Ked si kupis nieco ine, tak si magor, pretoze k nemu napriklad 50mm f1,8 Canon stoji 2700,- Sk...
graffoo07.07.2008 - 00:13 Trvalý odkaz
no atlisu ono by to bolo fajn, keby ta akcia este platila http://www.fotoexpert.sk/listy/canon-akcia-vratenia-penazi-ii
len do konca juna...
a ak by som chcel ist do fotaku takej triedy, tak by som asi radsej zobral opat pentax. K20D... ked som cital novsie clanky o pentaxoch, tak sama chvala. snad len okrem auto WB pri ziarovke, ktore je najhorsie zo vsetkych znaciek. nie ze by ine znacky ale excelovali :D
PeĹĄo07.07.2008 - 00:27 Trvalý odkaz
grafoo:
Pentax je velmi sympaticka znacka, len vraj CZ distributor je dost kritizovany koli arogancii a problematicku komunikaciu, mozno to nieje aj SK distr.
A to auto WB pri ziarovke a foteni do RAW a moznosti uprav v editoroch je v tvojom pripade ten najmensi problem, ak je to vobec problem. Tiez bol moj favorit Pentax K10D, ale aj kvoli cashbacku to vyhralo 40D.
Marian07.07.2008 - 00:29 Trvalý odkaz
jaaj, som myslel ze je este cashback. kua. no i tak by som zobral, len kvoli objektivom canon. pentax nema sancu sa im vyrovnat.
graffoo07.07.2008 - 00:51 Trvalý odkaz
atlis zas L skla od canonu by som aj tak nikdy nekupil :D az tolko korun mi to nezarobi. proste hladam fotak, ktory bude na 60% pre sukromnu potrebu a 40% na firemnu. a firemna potreba je napr. nafotenie interierov nejakej firmy, pripadne fotenie produktov do katalogov. myslim, ze tam bude stacit aj nejake sklo od sigmy ci tamronu :)
Richard Hombauer07.07.2008 - 00:52 Trvalý odkaz
graffoo, odporucam Olymp E420 :lol: ...len vtip. ;)
graffoo07.07.2008 - 00:57 Trvalý odkaz
to nie je vobec vtipne... :lol: ;)
Marian07.07.2008 - 15:05 Trvalý odkaz
Ronn, zakladame historicky kruzok? :D
Ronn07.07.2008 - 15:06 Trvalý odkaz
nie :lol: len info k fotke
graffoo07.07.2008 - 15:44 Trvalý odkaz
ronniku poslem. po vyplate uz asi bude na ceste ku mne. dufam :)
Ronn07.07.2008 - 15:50 Trvalý odkaz
ja cakam na piatok, podla rad odbornikov beriem nakoniec Canon EOS 450D + 18-55 IS + 55-250 IS twin kit
no a dalsi tyzden v utorok by mohol byt doma :)
graffoo07.07.2008 - 16:11 Trvalý odkaz
tiez som bol rozhodnuty uz pre canon, ale nakoniec to vyhral pentax. teda zatial to vyhral pentax :D este som nic neobjednal :)
Al.Vlado07.07.2008 - 22:06 Trvalý odkaz
Hm, vidite tu nahlady obrazkov na obrazok.eu?? Ja nie, ale ked som to sem daval, tak to bolo ok.
Zmizli, he, sranda......
Boha, uz tu zas su - to je divocina. :?
Marian07.07.2008 - 22:33 Trvalý odkaz
Fotky fajn, nikto nehovori, ze kompakty su zle. Hlavne su dostupne.
Al.Vlado07.07.2008 - 22:40 Trvalý odkaz
Neviem ci slovo kompakt je pre fotak o hmotnosti skoro kilo to spravne. :lol: Isto ale netvrdim, ze sa ma pouzivat nazov ELEKTRONICKA ZRKADLOVKA. ;-) Ale je treba to nejak odlisit, aby bolo jasne, ze to nie je nejaky pristroj o velkosti mobilneho telefonu. Takze neviem, ci pouzivat nazov BRIDGE, alebo EVF. Ale aj tak nenachadzam nejake jednoslovne slovenske pomenovanie. :-(
Marian07.07.2008 - 22:46 Trvalý odkaz
Elektronicka zrkadlovka je somarina, ked to nema ziadne zrkadlo, EVF tiez, pretoze EVF je funkcia, uz som to vysvetloval vo Fotoalbe.
Anglicky sa to vola DSLR-like camera. Pohladaj ekvivalent ;)
graffoo07.07.2008 - 22:56 Trvalý odkaz
presne ako atlis hovori. aj mne kypi zlc, ked pocujem slovo elektronicka zrkadlovka. akoze to zrkadlo je sucastou firmware ci co? strasna blbost...
a inak, dnes som zistil, ze aj dobre zrkadlovky su dostupne. nakoniec som kupil sony alpha 200 s 18-70 sklom za 12 990 v kamennom obchode. konkretne v nay. za tu cenu nebolo co riesit. este sa mi nabija baterka, potom sem hodim poznatky. ale musim pochv alit ergonomiu. oproti nikonu D50 alebo D70 sa to neda porovnat, sony je na tom omnoho lepsie. ale to je urcite pozostatok z minolty :)
Al.Vlado07.07.2008 - 23:19 Trvalý odkaz
ATLIS, budeme to teda jednoslovne volat ZRKADLOVKOPODOBNAK. :lol:
Al.Vlado08.07.2008 - 00:34 Trvalý odkaz
GRAFFOO, no lubi sa mi ta masinka. ;-) http://www.fotoaparat.cz/article/10636/1
Za tu cenu asi fakt neni co riesit, sak v NAY stoji moj zrkadlovkopodobnak Fuji S9600 o liter vacej a to uz je stara sunka, ktora ma uz nastupcu S100FS.... Nechapem. http://ishop.nay.sk/sk/catalog/product-detail?pid=84599600
Ozaj, je ta Sonicka Made in Japan??
graffoo08.07.2008 - 00:40 Trvalý odkaz
jj made in japan. ale aj tak to ma suciastky z taiwanu :lol:
zatial som sa s nou hrallen chvilu a neviem ci je to osial z novej masinky alebo je to fakt dobra vec. ale vobec mi nechyba stavovy displej v hornej casti. zakladne udaje mam v hladaciku, to je samzrejmost. ale prehlad vsetkych nastaveni sa mi vzdy zobrazi na displeji, ked dam oko dalej od hladacika. a pokial mam fotak na stojaka, tak aj na displeji su informacie na stojaka. takze nemusim vykrucat fotak/hlavu aby som videl nieco na hornom displeji...
Al.Vlado08.07.2008 - 00:44 Trvalý odkaz
Hej, hej, to je bombova funkcia, pisu to aj v tej recenzii, co som dal link.
Ozaj, pomocna AF lampa a nahlad DOF ti nebudu chybat?
Ronn08.07.2008 - 00:45 Trvalý odkaz
no chlapi skor by sedel nazov FALOSNA ZRKADLOVKA. Grafo gratulujem k novemu fotaku. Tesim sa na ukazkove foto za roznych podmienok + autoportret aktu :lol:
Al.Vlado08.07.2008 - 00:50 Trvalý odkaz
ja som co to pofotil s risovou klasickou zrkadloveckou od olympusu... nejak som tomu prepadol... este vyfotim druhy farebny film a chystam sa na CB portrety :) potom sem snad nieco bachnem...
Grafik, pamatas na toto?? ;)
Mam rad CB portrety.....kedy budu? :) Fcil ked mas Sonicku, tak sa vyjasis, co?
graffoo08.07.2008 - 00:51 Trvalý odkaz
namiesto AF lampy pouziva blesk. co sice ludi zblbne, ak sa fatia v horsom svetle, ale inak je to v pohode. tak ci tak, ludi v blbom svetle budem fotit tak akurat v baroch a tam si budem dalej bravat nikon S200, ktory mi na take veci v pohode staci...
nahlad hlbky ostrosti mi tak trochu chybat bude, ale zas na digitalnych zrkadlovkach sa to da este skontrolovat po odfoteni kedykolvek...
ronn extra pre teba spravim nejaku soft erotiku - napr. sa odfotim v dupackach :lol:
EDIT: vlado, este stale ju mam. ten film vyfotim aj keby co bolo. snad mi riso dovtedy toho olympusa nezoberie :D
Al.Vlado08.07.2008 - 00:51 Trvalý odkaz
Kokooooos RONN, placem. :lol: :lol: :lol:........autoportret aktu, do pipiny..... :lol: :lol: :lol:
Ronn08.07.2008 - 00:59 Trvalý odkaz
Chlopi vysvetlite mi tu lampu. Viem ze na fotenie v tmavom prostredi sa pouziva na blesk clona, aby svetlo bolo viac makke rozptylene (to som nasiel v knihe od vlada: este raz dik)
graffoo08.07.2008 - 01:11 Trvalý odkaz
ronn AF lampa je to prisvetlovacie svetielko, ktore pomaha fotaku zaostrit, ked nemoze najst pri horsom svetle nejaku kontrastnu hranu. a tuto lampu moze nahradit blesk slabsimi a kratsimi zableskami...
to co ty spominas, je skor na fotenie napr. ludi, aby nevyzerali nasvetleni jednym uzsim zdrojom svetla, ale niecim vacsim... aby napr. zmizli ostre tiene z tvare... to len ako priklad. vyuziti to ma viacero...
Al.Vlado08.07.2008 - 01:12 Trvalý odkaz
Pomocna AF lampa je silne svetlo zvasca zelenej, niekedy cervenej farby, ktorym fotoaparat nasvieti zaostrovany objekt v zlych svetelnych podmienkach. Inak by nedokazal zaostrit.
A ako podotkol GRAFFOO, tak niekedy namiesto toho fotak pouzije blesk....
EDIT: cheee, Tomas. :-) Sme sa trafili skoro do rovnakeho casu. :badgrin:
EDIT2: ...aspon sa to Ronnovi lepsie vryje do pamate, ked to ma dva krat :lol:
Marian08.07.2008 - 01:24 Trvalý odkaz
AF lampa a blesk je uplne nieco ine.
AF lampa sa pouziva nedostatocnych svetelnych podmienkach pre podporu lepsieho ostrenia automatickeho zaostrovania fotaku (AF - autofocus). Je to de facto len mala lampa, ktora sa pri ostreni na zlomok sekundy rozsvieti a osvieti objekt, na ktory sa pokusas zaostrit. Niektore fotaky (napriklad aj Canon 400D) tuto lampu nemaju a na ostrenie v horsich podmienkach sa pouzije vstavany blesk - vyklopis ho, od blikne a je zaostrene. Bohuzial, pouzitie blesku ako AF lampy je podmienene jeho pouzitim pri expozici, co nie je vzdy uplne ziadane a naviac je to pomerne silny zdroj svetla, ludi to skor postrasi - vyboj je podobny predblesku pri redukcii cervenych oci. Ja osobne tento problem riesim obycajnym laserovym ukazovatkom, na ktore zaostruje automatika Canonou uplne dokonale. Osobne by som bol radsej, keby AF lampu 400D mala, ale no co uz. Samozrejme, problem odpada pri pouziti externeho blesku (ked uz niekto DSLR ma, mal by o nom pouvazovat - pretoze 99,8 percent casu fotim Nikonom, blesk mam, takze blesk pre 400D zatial neriesim).
No a co sa tyka tej clony - ona to nie je clona, ale je to difuzor/mliecniak. Samotny blesk emituje pomerne ostre svetlo v priemom smere k fotenemu objektu, co napriklad sposobuje ostro ohraniceny tien za fotenym objektom. No a to nevyzera prave dobre. Preto mas zvacsa 3 moznosti ako sa tomu vyhnut. 1. pouzit dva a viac bleskov - v studiu, 2. pouzit odrazene svetlo - vacsina externych bleskov umoznuje otacanie hlavy blesku v horizontalnej aj vertikalnej rovine - takze si jednoducho nenamieris blesk na foteny objekt, ale trebars na strop nad nim a mas, 3. pouzijes difuzor ktory svetlo z blesku "rozbije".
Hadam staci na uvod ;)
Edit: no tak to ma trikrat
Edit2: Al.Vlado - omyl, na 80 percent to bude alebo biela lampa, alebo potom cervene krizove luce.
Al.Vlado08.07.2008 - 01:40 Trvalý odkaz
....ozaj, zda sa mi, ze existuju blesky, ktorych sucastou je AF lampa. Takze kupou takeho blesku, by sa chybajuca AF lampa na fotaku poriesila. Mylim sa?
Al.Vlado08.07.2008 - 02:02 Trvalý odkaz
Atlis, ja ma ext.blesk este z roku 1987, ktory som si kupoval k Zenitu 11. :-D Ten nema pomocnu AF lampu. :lol: